Av alla saker som försiggår i warhammer hade jag nog inte väntat mig att en invändning skulle komma mot det härFrom the mighty Leman Russ and Horus Lupercal to Chaos Warriors and the Sisters of Silence, Warhammer features an abundance of characters who wear what appear to be animal pelts, which just doesn’t add up.
The grimdark, battle-hardened warriors are known for their martial prowess – but wearing the skins of dead animals doesn’t take any skill.
Indeed, nothing on the bloody battlefields of Warhammer’s conflict-ravaged universe could match the terrible reality that foxes, minks, rabbits, and other living beings experience at the hands of the fur trade. Those killed for their fur typically first endure a bleak life inside a tiny, filthy wire cage before being electrocuted, drowned, or even skinned alive. Or they may be in the wild, minding their own business, when they get caught in a horrific bone-crushing steel-jaw trap – often languishing for days before eventually dying from starvation, dehydration, or blood loss.
PETA has written to Games Workshop CEO Kevin Rountree asking that the leading British miniature war-gaming brand ban “fur” garments from all Warhammer characters. While we appreciate that they are fictional, draping them in what looks like a replica of a dead animal sends the message that wearing fur is acceptable – when, in fact, it has no more place in 2017 than it would in the year 40,000.
PETA ber GW sluta med pälsar på sina modeller
-
Elevatorlake
PETA ber GW sluta med pälsar på sina modeller
http://www.peta.org.uk/blog/peta-warhammer-fur-free/

Now I have become Forgeworld, the destroyer of wallets
Re: PETA ber GW sluta med pälsar på sina modeller
PETA Strikes again. Sicka stollar.
Fur the Emperor!Ismeno skrev:PETA Strikes again. Sicka stollar.
-Inte regelböjspucko, fluffmongo.
-
Elevatorlake
Jag fnissade okontrollerbart när jag läste din kommentarRöde skrev:Fur the Emperor!Ismeno skrev:PETA Strikes again. Sicka stollar.
Röde skrev:Fur the Emperor!Ismeno skrev:PETA Strikes again. Sicka stollar.
-
Elevatorlake
Jag försökte förklara det för min sambo som inte kan något alls om hobbyn.
När jag först berättade det tyckte hon det var roligt. Efter någon timme frågade hon mig varför jag sätter små pälsbitar på modellerna. Jag fram Coteaz och visade hans mantel och förklarade att de inte menar riktigt päls i små bitar utan plast som ser ut som päls.
Illustrerar hur verklighetsfrämmande hela grejen är
När jag först berättade det tyckte hon det var roligt. Efter någon timme frågade hon mig varför jag sätter små pälsbitar på modellerna. Jag fram Coteaz och visade hans mantel och förklarade att de inte menar riktigt päls i små bitar utan plast som ser ut som päls.
Illustrerar hur verklighetsfrämmande hela grejen är
Haha! Ja om de nu ogillar hur djur skulle bli behandlade 40 000 år från nu i den grim-dark världen kan de knappast fattat hela konceptet med 40k, space wolves, hive cities osv. Tror knappast att speciellt många 40k-spelare delar de värderingarna t.ex. 
Tur att det finns mer humana alternativ till mantlar av päls som fortfarande passar ihop med 40k-estetiken.

...dessutom så finns det inga vargar på Fenris, så vet inte riktigt vad PETA sysslar med.

...dessutom så finns det inga vargar på Fenris, så vet inte riktigt vad PETA sysslar med.
Made my day!Niklas skrev:Tur att det finns mer humana alternativ till mantlar av päls som fortfarande passar ihop med 40k-estetiken.
-
Elevatorlake
Det där är PETD, People for Ethical Treatment of Daemons. Har hört att Matt Ward är ordförande i den föreningen