Rapportering Polish Team Championships
Rapportering Polish Team Championships
Nästan hela laget är på plats, Henrik är på g.
Vi möter Team Skark i första matchen efter en grudge och hoppas på att ta en del poäng. Polackerna är ju bra men eftersom lottningen är slumpad så kan lite vad som helst hända.
Vi har satsat på mycket stabilare arméer än de andra lagen och har inte så många riktigt dåliga matchups så det bör vara fullt möjligt att ta en del maxvinster.
Nu skall vi vila oss lite och vänta på Henrik. Sedan får vi se. Imorgon börjar det och vi skall försöka rapportera efter varje match om hur det går.
/Mattias
Vi möter Team Skark i första matchen efter en grudge och hoppas på att ta en del poäng. Polackerna är ju bra men eftersom lottningen är slumpad så kan lite vad som helst hända.
Vi har satsat på mycket stabilare arméer än de andra lagen och har inte så många riktigt dåliga matchups så det bör vara fullt möjligt att ta en del maxvinster.
Nu skall vi vila oss lite och vänta på Henrik. Sedan får vi se. Imorgon börjar det och vi skall försöka rapportera efter varje match om hur det går.
/Mattias
"vissa nördars nördighet är en bättre sorts nördighet än andra nördars nördighet"
Re: Rapportering Polish Team Championships
Lycka till! Ser fram emot rapporteringen!
/H
/H
- DHettNeck
- Svenska Mästaren i 40k 2012, 2013 & 2015
Lycka till! Visa vart skåpet skall stå 
Rikard "+1" Tröger
Uppsala - Atlantis
Sweden ETC Fantasy Team 2011-2012
Sweden ETC 40K Team 2013-2016
Swedish Champion Warhammer 40K 2012, 2013 & 2015
Uppsala - Atlantis
Sweden ETC Fantasy Team 2011-2012
Sweden ETC 40K Team 2013-2016
Swedish Champion Warhammer 40K 2012, 2013 & 2015
- bolterochkniv
heja sverige!
Elias Österlund
"It's a universe where warriors sail planet-killing warpships to alien worlds, fly turbolaser-equipped gunships down to the surface, drive volcano-cannon tanks to the front, then get out and run at the enemy with big swords."
"It's a universe where warriors sail planet-killing warpships to alien worlds, fly turbolaser-equipped gunships down to the surface, drive volcano-cannon tanks to the front, then get out and run at the enemy with big swords."
Jag torskade första med 11-9 i en ställmatch. Så relativt bra ändå.
Resten spelar fortfarande men det ser tyvärr tyvärr inte så bra ut.
Resten spelar fortfarande men det ser tyvärr tyvärr inte så bra ut.
"vissa nördars nördighet är en bättre sorts nördighet än andra nördars nördighet"
Ah, maxförlust!
Polackerna hade lite flyt i slutet men vi hade nog ändå hoppats på mer.
Nu möter vi några noobs (som har lika mycket poäng som vi) så vi hoppas på bättre.
Polackerna hade lite flyt i slutet men vi hade nog ändå hoppats på mer.
Nu möter vi några noobs (som har lika mycket poäng som vi) så vi hoppas på bättre.
Jag mötte demoner med fem flygande cirkusmonster. Jobbig historia. Han dödade allt mitt på bordet utan att jag fick ihjäl ett enda monster. Mina flygare fokuserade hans veka scoring. Jag var i stort sätt rökt, han hade flyt också, men hade endå chans på liten vinst i runda 5, som blev liten förlust i 6an som blev stor förlust i sjuan. Btw, jag spelar blobb, 10 termies, corbulo, storm raven och vendetta.
Vox Novus - Nyheter, intervjuer och reportage från 40K-Sverige - http://voxnovus.wordpress.com
Ser ut som vi fick hyfsade matchups inför runda 2. Lampén var sjukt nöjd (och inte alls nojig) att de slog på hans necrons med dark eldar..
Vox Novus - Nyheter, intervjuer och reportage från 40K-Sverige - http://voxnovus.wordpress.com
Som sagt, vi tyckte att de klantade sig lite med matchupsen. Jag ställdes fram och fick möta fler necrons. Bra matchup för mig och jag vann med 20. Övriga är inte färdiga ännu. Henrik verkar få mer problem med DE än vad han först trodde.