Norrköping

Har du föreningsspecifik information du vill dela med dig av? Letar du efter en förening?
Spelbjörn
Inlägg: 59
Blev medlem: 21 sep 2013, 19:25

Norrköping

Inlägg av Spelbjörn »

Finns det fler figurspelare i Norrköping eller dess närhet? Med tanke på att det senaste inlägget på tråden om lite mer organiserade aktiviteter är från i januari och det inte verkar ha fått något svar så kanske det inte finns så många aktiva spelare? Jag har turen att ha fyra andra, trevliga, casual, "beer & pretzels-spelare" i min omgivning men det kan ju alltid vara kul med nya motståndare och bekantskaper, både personligen och kanske som deltagare i de privata event som jag och vi andra brukar anordna åtminstone någon gång om året.

Jag äger i 40K:

2500p SoB (med lite IG-allies)
1500p Eldar (Iyanden)
Eldar-armén är den som just nu utökas och adderas till...

Jag äger i WHFB:

4000p High Elves
2500 Daemons of Chaos (Slaanesh)

Alla arméer är färdigmålade. Till detta har jag bord och tillhörande och passande terräng för respektive armé. Skulle det vara så att andra spelare i närområdet blir nyfikna så är ni varmt välkomna att skriva ett inlägg på denna tråd. Skulle det vara så att någon vet om ifall det finns något liknande det som förekommer i tråden: http://www.svenska40k.se/forum/viewtopi ... =23&t=5677 så är ni också välkomna att höra av er.

Jonas
Inlägg: 222
Blev medlem: 24 sep 2012, 02:14

Re: Norrköping

Inlägg av Jonas »

Jag bor i Nkpg. Vi är väldigt många i stan som spelar. Och det är många turneringar i stan oxå.

Spelbjörn
Inlägg: 59
Blev medlem: 21 sep 2013, 19:25

Re: Norrköping

Inlägg av Spelbjörn »

Var spelar ni i vanliga fall, är det hemma hos folk eller har ni någon lokal? Turneringar är inte min tekopp...

Användarvisningsbild
Röde
Inlägg: 7511
Blev medlem: 14 nov 2009, 22:09
Ort: Linköping

Re: Norrköping

Inlägg av Röde »

Jag sitter 2,5 mil utanför stan. Kan duka terräng här hemma. Både vanlig 40K och Zone Mortalis. Har säkert en kopp te också...

Kan packa med grejerna också även om det är lite knöligare.
-Inte regelböjspucko, fluffmongo.

Spelbjörn
Inlägg: 59
Blev medlem: 21 sep 2013, 19:25

Re: Norrköping

Inlägg av Spelbjörn »

Röde... jag och du får se till att träffas :) Jag kan ta mig till dig vid tillfälle eller också så bjuder jag på kaffe och smulpaj här inne i Norrköping.

Användarvisningsbild
Denkan
Inlägg: 964
Blev medlem: 27 sep 2011, 10:20
Ort: Nyköping
Kontakt:

Inlägg av Denkan »

Det finns ett helt gäng med spelare i Nyköping också :-) inte så långt bort :-)
mvh:
Dennis
Pärssi skrev:
Denkan skrev:jag vet att ni saknar mig så jag kommer ;)
klart vi gör, jag vill inte vara ensam gris...
http://www.garagegamers.se

-|Eldar|-|Space Wolves|-|SM - https://www.youtube.com/watch?v=FE1KCjheAwg|-

Desertlord
Inlägg: 696
Blev medlem: 27 okt 2008, 20:06
Ort: Norrköping

Re: Norrköping

Inlägg av Desertlord »

Finns många aktiva i Norrköping dock ingen klubb längre
Changeling 5p versus Eldar 1500p 1-0

Spelbjörn
Inlägg: 59
Blev medlem: 21 sep 2013, 19:25

Re: Norrköping

Inlägg av Spelbjörn »

Om det är någon Norrköpingsmänniska som är sugen på att spela mot Sisters of Battle någon gång så är det bara att skriva en rad eller två på detta forum. Tråkigt att det inte finns någon lokal längre...

Som jag svarade Nyköpingsfolket så kommer både jag och andra att komma ut till er när det vankas garagespel och Röde lär få ett mail när det lugnat ner sig för honom.

Desertlord
Inlägg: 696
Blev medlem: 27 okt 2008, 20:06
Ort: Norrköping

Re: Norrköping

Inlägg av Desertlord »

Spelbjörn skrev:Om det är någon Norrköpingsmänniska som är sugen på att spela mot Sisters of Battle någon gång så är det bara att skriva en rad eller två på detta forum. Tråkigt att det inte finns någon lokal längre...

Som jag svarade Nyköpingsfolket så kommer både jag och andra att komma ut till er när det vankas garagespel och Röde lär få ett mail när det lugnat ner sig för honom.
Kasta ett pm.

Känner alla i denna tråd så kan vi säkert organisera en spelkväll allihopa
Changeling 5p versus Eldar 1500p 1-0

Spelbjörn
Inlägg: 59
Blev medlem: 21 sep 2013, 19:25

Re: Norrköping

Inlägg av Spelbjörn »

Vi är några som har en spelträff ute i Krokek denna helg och helgen efteråt är jag borta men utöver det så har jag ofta tid... Jag ska se om jag inte kan hitta någon lämplig lokal här inne i Norrköping och bjuda in lite nytt folk, särskilt om mina rymdnunnor nu får en digital uppdatering! (Även om min inre pessimist gissar på att det tyvärr enbart kommer att bli en copy-paste av WD codexen och inget mer)

Eller är det någon av er som känner till ett mindre ställe man kan låna eller hyra för en billig slant säg... mitten på november? Så skulle man kunna arrangera en helgdag med två tre matcher, dricka Trocadero och skaka hand...

Skriv svar