Necrons 1000

Få tips och kommentarer på dina senaste idéer
Användarvisningsbild
Melion

Necrons 1000

Inlägg av Melion »

Håller på att förbereda mig inför Warcon i Varberg och eftersom det var ett tag sen jag spelade med mina Necrons så behöver jag lite råd med min lista.

HQ

Imotekh The Stormlord 225p

Elites

5 Deathmarks 95p

5 Lychguards w/dispersion shields 225p

Heavy Support

Annihilation Barge 90p

Necron Monolith 200p

Troops

5 Necron Warriors 65p

5 Necron Warriors 65p

965p

Detta är bara något jag har skissat på lite. Eftersom som min kompis kommer att köra Space Wolf så tänkte jag fokusera på avstånd och gunpower. Problemet med denna lista som den är just nu så får jag bara in fjuttiga 10 Warriors och jag är osäker på vad jag ska ta bort eller byta in för att få mer plats med Warriors.

Tack på förhand.
"You have ruled this galaxy for ten thousand years, yet have little of account to show for your efforts. Such failure must be as depressing to bear as it is pathetic to behold."
-Imotekh the Stormlord

Användarvisningsbild
Skulliz

Re: Necrons 1000

Inlägg av Skulliz »

Vet inte om Immotek är så värd på så låga poäng. Skulle rekomendera att du byter honom mot en vanlig tjomme i barge.

*edit

Fattade inte att det var dubbel-turnering, isf borde du posta SW-listan också innan man kan ge ordentliga tips :P

Användarvisningsbild
Melion

Inlägg av Melion »

Skulliz skrev:Vet inte om Immotek är så värd på så låga poäng. Skulle rekomendera att du byter honom mot en vanlig tjomme i barge.

*edit

Fattade inte att det var dubbel-turnering, isf borde du posta SW-listan också innan man kan ge ordentliga tips :P
Funderade på att byta ut Imotekh, Overlord/Lord borde nog funka istället.

Och angående min kompis lista, han håller på att göra den klar just nu.
"You have ruled this galaxy for ten thousand years, yet have little of account to show for your efforts. Such failure must be as depressing to bear as it is pathetic to behold."
-Imotekh the Stormlord

Användarvisningsbild
Melion

Inlägg av Melion »

Nu har min kompis gjort klar sin lista med sina Space Wolves

Space Wolves

HQ
Wolf guard battle leader 70p
Frost axe 25
stormsheild 30
Wolftail talisman 5p
Thunderwolf 45
Wolftooth necklace 10
Saga of the beastslayer 10
195pts

Elite
Wolfscouts 15p x 10
Misslieluancher 10 p
Sniper rifles 3p x 6
Bolters 4st free
178

Troops
Greyhunters 15p x 10
Meltagun 5p
Plasma gun free
Power weapon 15 p
Wolfstandard 10p
180p
Greyhunters 15p x 10
Meltagun 5p
Plasma gun free
Powerfist 25p
180p

Fastattack
Thunderwolves cavalry 50p x3
Stormsheilds 30p x3
Powerfist 25p
265p
-Imotekh the Stormlord

Användarvisningsbild
Skulliz

Inlägg av Skulliz »

Tillsamans med den SW-listan tycker jag att du borde behålla immotek.

Mitt förslag (förutsatt att du har modeller), dumpa lychguard och monoliten.

För poängen du sparar så köp en till 5:a warriors och ge alla warrior-enheter night scythes som transporter.

Cryptek med chronometron är också najs att få in i immoteks enhet.

Användarvisningsbild
Melion

Inlägg av Melion »

Skulliz skrev:Tillsamans med den SW-listan tycker jag att du borde behålla immotek.

Mitt förslag (förutsatt att du har modeller), dumpa lychguard och monoliten.

För poängen du sparar så köp en till 5:a warriors och ge alla warrior-enheter night scythes som transporter.

Cryptek med chronometron är också najs att få in i immoteks enhet.
Fast jag känner att jag vill ha med min Monolith för firepower och AV eftersom min Monolith har alltid gjort bra ifrån sig och även varit svår att ta ner för mina motståndare.

Lychguard vill jag bara ha för att skydda min HQ men jag kan alltid gå helt shooting crazy och kanske ta mer några Destroyers också.

Kanske byta Imotekh mot en vanlig Lord med eventuellt en orb, mer warriors och kanske Destroyers?
-Imotekh the Stormlord

Användarvisningsbild
Melion

Inlägg av Melion »

Ändrat min lista och undrar om detta skulle funka bättre. 20 Warriors ser bra ut för mig. Något som behöver ändras?

HQ

Necron Overlord w/ Res Orb 110p

Elites

5 Deathmarks 95p

Heavy Support

Annihilation Barge 90p

Necron Monolith 200p

Troops

5 Necron Warriors 65p

5 Necron Warriors 65p

5 Necron Warriors 65p

5 Necron Warriors 65p

Fast Attack

3 Destroyers 120p

3 Destroyers 120p

995p
-Imotekh the Stormlord

Halvar

Inlägg av Halvar »

För att inte bli utskjuten en enhet i taget tror jag att det borde bli bättre med två sjuor och en sexa. Res orb kan kännas lite för dyr för att stoppa i en femma warriors.
Jag vet inte vart du ska kunna få poängen från utom res orb men jag tror du skulle kunna ha roligt med en harbinger of despair (?) Med veil of darkness att sätta i din deathmark enhet. Annars kan res orben bli en bra warscythe och antingen sempiternal weave eller mindshackle scarabs.
Ja' än't bittä'!

Skriv svar