Devastators är inte så bra i dawn of war-uppdrag när de måste springa in och du missar dina 15 missiler i runda ett. Plus att de är rätt mjuka jämfört med tanks. Men som det brukar heta "bilar är hårda - människor många".
Vad gör Mark of Wulfen för kul grejer? Du känner inte att du vill ha något slags närstridsmonster som kan gå på andra stora närstridsmonster?
Space Wolves 1750
Re: Space Wolves 1750
...medan jag mest använder fingar, knivar och lim. Och greenstuff emellanåt:speedfreek skrev:Jag bygger bara med rövkorgen
Imperial Fists: http://svenska40k.se/forum/viewtopic.php?f=9&t=552
Orker: http://svenska40k.se/forum/viewtopic.php?f=67&t=3327
Nejdå, jag säger inte att det är en regel, bara lite fluff.
Du har för övrigt glömt att skriva ut Rhinos på enhet 3 och 4.
Jag tycker det ser ut att vara ganska trist att möta, men förmodligen väldigt effektivt. Long Fangs spränger alla fordon som har mindre än AV13 alternativt häller in en spann med frag missiles, allt annat väller framåt i en ostoppbar vägg och meltar Land Raiders och skrattar rått om de blir anfallna, och bara för att ingen ska få för sig att stå och trycka längst bak så kommer dina scouter in och dödar alla Tau och IG (och för all del allting annat också.)
Håller med Cadelin, vill man spela footslogger Marines så är SW billigare och bättre på allt.
Du har för övrigt glömt att skriva ut Rhinos på enhet 3 och 4.
Jag tycker det ser ut att vara ganska trist att möta, men förmodligen väldigt effektivt. Long Fangs spränger alla fordon som har mindre än AV13 alternativt häller in en spann med frag missiles, allt annat väller framåt i en ostoppbar vägg och meltar Land Raiders och skrattar rått om de blir anfallna, och bara för att ingen ska få för sig att stå och trycka längst bak så kommer dina scouter in och dödar alla Tau och IG (och för all del allting annat också.)
Håller med Cadelin, vill man spela footslogger Marines så är SW billigare och bättre på allt.
- bladerunner_35
Tack för förtydligandet om Devestators Ironjens!Ironjens skrev:Devastators är inte så bra i dawn of war-uppdrag när de måste springa in och du missar dina 15 missiler i runda ett. Plus att de är rätt mjuka jämfört med tanks. Men som det brukar heta "bilar är hårda - människor många".
Vad gör Mark of Wulfen för kul grejer? Du känner inte att du vill ha något slags närstridsmonster som kan gå på andra stora närstridsmonster?
Mark of the Wulfen byter ut modellens närstridsattack (inklusive special weapons och annat) mot T6+1 Rending.
@ HeadWar
Ah, ursäkta, då missförstod jag dig helt. Fluff har jag bestämt mig för att lämna därhän med denna armén. Det räckte med min förra.
Tack för din feedback. "Förmodligen väldigt effektivt" låter bra. Det man inte har i skallen får man ha i listan, som de säger.....