HQ1: Njal
HQ(Guard): Primaris Psyker
Wolf Guard x4, 4x Terminator Armor, 4x Powerfist
Lone Wolf, Terminator Armor, Stormshield, Chainfist
Lone Wolf, Terminator Armor, Stormshield, Chainfist
Grey Hunters x10, 2x Plasma, Banner
Grey Hunters x10, 2x Melta, Banner
Grey Hunters x5, Flamer
Platoon Command Squad
Infantry Squad, Power Weapon (Axe)
Infantry Squad
Long Fangs x5, 4x Missile Launchers
Long Fangs x5, 4x Missile Launchers
Tanken bakom listan så vitt jag förstår är att IG subbarna formar ett 50 man starkt kompani och leds ut av Najl och Primal Psyker som har valt Divination Powers. Vad man får då är 50 IG snubbar med re-roll to hit (Perscience), 4++ (Forewarning), Feel no Pain (Endurance) plus And They Shall Know No och re-roll på moral checks utav Saga Of Majesty.
Denna enhet är flankerad av två stycken Lonewolfs med Chainfist and Storm Shield för att kunna plocka walkers, moster och annat nasty.
Undertiden som man har 4 stycken GH kompanier om leds ut av Terminator WGs för att öka deras livslängd, de är ju bara där för att ta stryk typ, så inte så väl utrustade. Som vi mycket väl vet kan ställa till med mycket oreda även på egen hand utan några IGs inblandade. Och givet vis en liten scorching enhet.
Och givetvis ett par LFs
Tanken jag har är att plocka bort en WG (46 poäng) två GH (30 poäng +10 för ena plasman) och ta in två drop pods för 35poäng stycket. Då har man 16 poäng över och kan ge 8 man kompaniet Mark of the Wulfen, eller, jag har för mig att lone wolfs inte får vara indexiskt utrustade så spendera några poäng där kanske. Skulle ju vara nice att ge dem ett par vargar med sig (om man kan hitta dom poängen).
Men var tycker ni?