Allierade Tau

Få tips och kommentarer på dina senaste idéer
Palmer

Allierade Tau

Inlägg av Palmer »

hejsan
jag tänkte alliera in lite tau i min GC-lista. dock e jag lite rostig på tau dexen så jag vill gjärna ha lite pointers angående komposition etc. tack på för hjälpen på förhand.

Shas'el
+TL Burrstcannons, Fusion Blaster, Hard Wired Multi-tracker, Hard Wired drone controler, 2 gun drones

FireWorrior
*6 +Shas'ui, bonding knife
+Devilfish +Disrution pods, Sms, Multitracker

Brodsides
*2 +Advanced stabilisation system, +teamleder, targetlock

slut, frågor?
Jag spelar inte för att vinna men det händer ibland

Användarvisningsbild
LillePer

Allierade Tau

Inlägg av LillePer »

Shas'el vill väl typ ha twinnad misslepod och hänga med broadsides.

Fenris

Re: Allierade Tau

Inlägg av Fenris »

Var det där ett trollförslag?

Shas'el har skumma meningslösa uppgraderingar, och tänkte du ta honom så billig som möjligt skit i drönarna och ta ett par mörkerglasögon istället.

Varför har du en shas'ui med bonding knife, det är helt bortkastade poäng, såvida du inte tycker shas'uin är värd sin bättre statline, men bonding knife är poäng i sjön.

Varför har du team leader i dina broadsides, försöker du kasta bort poäng eller vill du ha presition shots?

Vilken armé hade du tänkt alliera med?
5000000000 legyek nem lehet baj, kakilt jó

Användarvisningsbild
Lottomannen

Inlägg av Lottomannen »

Palmer skrev:hejsan
jag tänkte alliera in lite tau i min GC-lista. dock e jag lite rostig på tau dexen så jag vill gjärna ha lite pointers angående komposition etc. tack på för hjälpen på förhand.

Shas'el har skumma meningslösa uppgraderingar, och tänkte du ta honom så billig som möjligt skit i drönarna och ta ett par mörkerglasögon istället.

Varför har du en shas'ui med bonding knife, det är helt bortkastade poäng, såvida du inte tycker shas'uin är värd sin bättre statline, men bonding knife är poäng i sjön.

Varför har du team leader i dina broadsides, försöker du kasta bort poäng eller vill du ha presition shots?
Nu får du väl ändå ta och tagga ner lite, din ton är väldigt otrevlig för att vara ett svar på en sådan fråga.
"Shoot da choppy gits, chop da shooty gits"
S.O.R.K

Användarvisningsbild
speedfreek

Inlägg av speedfreek »

Target lock är ju hur bra som helst på Broadsides.
Lätt värt 10p att kunna skjuta på olika mål.
Sen är det iofs värt tre till med BSF också.

Ser inte riktigt vad du har din Shas'El till.
Vill han stå med broadsides och skjuta på ett annat mål vill han ha mer range.
Vill han gå själv och jaga bilar el dyl, så kanske melta eller flamer.
Ska han vara billigast i världen så har du två flamers för lite...

Användarvisningsbild
DHettNeck
Svenska Mästaren i 40k 2012, 2013 & 2015

Inlägg av DHettNeck »

Fenris skrev:Varför har du team leader i dina broadsides, försöker du kasta bort poäng eller vill du ha presition shots?
Om du inte ens förstår hur bra target lock är på broadsides (som man får köpa pga team leadern), hur ska man då kunna ta dina andra kommentarer seriöst? ;)
Rikard "+1" Tröger
Uppsala - Atlantis

Sweden ETC Fantasy Team 2011-2012
Sweden ETC 40K Team 2013-2016
Swedish Champion Warhammer 40K 2012, 2013 & 2015

Användarvisningsbild
The Gretchin

Inlägg av The Gretchin »

DHettNeck skrev:
Fenris skrev:Varför har du team leader i dina broadsides, försöker du kasta bort poäng eller vill du ha presition shots?
Om du inte ens förstår hur bra target lock är på broadsides (som man får köpa pga team leadern), hur ska man då kunna ta dina andra kommentarer seriöst? ;)
+1
Helmer Jonelid
Egge skrev:Inget val får ha mer än 1 mer val än någon annan sorts val (ignorera Troops).

Fenris

Inlägg av Fenris »

Target lock är inte speciellt prisvärt eftersom man ändå måste välja ut bägge målen innan man avfyrar några skott, men jag får erkänna att jag blandade ihop den med targetting array som är ännu värdelösare.
När resten av armén verkade valda av en slumpgenerator, så antog jag det värsta.
Lottomannen skrev:
Palmer skrev:hejsan

Nu får du väl ändå ta och tagga ner lite, din ton är väldigt otrevlig för att vara ett svar på en sådan fråga.
Och din trollton är så mjuk och len.
DHettNeck skrev:
Är detta forum din personliga blogg?
5000000000 legyek nem lehet baj, kakilt jó

Användarvisningsbild
DHettNeck
Svenska Mästaren i 40k 2012, 2013 & 2015

Inlägg av DHettNeck »

Seriöst. Om du bara ska trolla så kan du gärna göra det i en egen tråd.
Rikard "+1" Tröger
Uppsala - Atlantis

Sweden ETC Fantasy Team 2011-2012
Sweden ETC 40K Team 2013-2016
Swedish Champion Warhammer 40K 2012, 2013 & 2015

Användarvisningsbild
speedfreek

Inlägg av speedfreek »

Heja Fenris.
Du verkar ha bra koll på dina taubarn.
Tack för att du delar med dig.