Gothcon DE
Gothcon DE
Jag börjar längta till påsk i Göteborg och tänkte posta en eventuell lista. Satsar på komp 12-15 ungefär. Tankar? Casketen och Scourges är spikade, resten kan ändras.
HQ
Lelith Hesperax 175p
Haemonculus, Casket of Flensing 60p
Troops
8*Wyches, Haywire Grenades, 1*Shardnet and Impaler 106p
-Raider, Dark Lance, Night Shields 70p
20*Warriors, 2*Splinter Cannon, Sybarite 210p
5*Warriors, Blaster 60p
-Venom, 2*Splinter Cannons, Night Shields 75p
5*Warriors, Blaster 60p
5*Warriors, Blaster 60p
10*Warriors 90p
-Raider, Dark Lance, Night Shields, Splinter Racks 80p
Fast Attack
5*Scourges, 2*Heat Lance 134p
Heavy Support
Razorwing, 2*Dark Lance, Night Shields 155p
Ravager, 3*Dark Lance, Night Shields 115p
Totalt 1600p
HQ
Lelith Hesperax 175p
Haemonculus, Casket of Flensing 60p
Troops
8*Wyches, Haywire Grenades, 1*Shardnet and Impaler 106p
-Raider, Dark Lance, Night Shields 70p
20*Warriors, 2*Splinter Cannon, Sybarite 210p
5*Warriors, Blaster 60p
5*Warriors, Blaster 60p
5*Warriors, Blaster 60p
10*Warriors 90p
-Raider, Dark Lance, Night Shields, Splinter Racks 80p
Fast Attack
5*Scourges, 2*Heat Lance 134p
Heavy Support
Razorwing, 2*Dark Lance, Night Shields 155p
Ravager, 3*Dark Lance, Night Shields 115p
Totalt 1600p
Re: Gothcon DE
Ser väl bra ut. Venom delen känns lite tråkig men du klarar kanske ditt kompmål ändå. Dock tror jag att lite med CC hade varit najs. Beastmaster kanske?
"Felet med vår värld är att de dumma är så säkra på sin sak och de kloka så fulla av tvivel", Bertrand Russel.
Kanske byta ut några/någon blaster till shredder skulle göra det lite roligare? Ta bort en enhet i venom och ha en tia med lans kanske?
Jag har ju en CC enhet och en mäktig närstridsHQ, vad mer kan man begära?
Beastmasters fick stanna hemma då de har varit med på många turneringar senaste tiden... även om de är kul. Men det kanske blir för lite med några få wyches bara.
Jag har ju en CC enhet och en mäktig närstridsHQ, vad mer kan man begära?
Beastmasters fick stanna hemma då de har varit med på många turneringar senaste tiden... även om de är kul. Men det kanske blir för lite med några få wyches bara.
Skulle det förbättra att ha en ravager istället för ett plan?
Kanske räcker med bara ett heavy support.. men då blir det ju poäng över till annat.
Oja. I alla fall enligt mig...Clara skrev:Skulle det förbättra att ha en ravager istället för ett plan?
Ravagern kan ju de flesta träffa mendan flygplanen...
"Felet med vår värld är att de dumma är så säkra på sin sak och de kloka så fulla av tvivel", Bertrand Russel.
Känns som om folk hakar upp sig på komp mer än vad de faktiskt vill spela?
Det är en snabb och ganska bra lista.
Tror att om du byter en Blaster till 1 Shredder och byter 1 Venom till en Warriorsquad med Lance som du påpekade så blir nog kompen skaplig. Inte den bästa flyern i spelet. MEN tror att du garanterat få bra komp om du gör det innan + byter flyern mot en Talos eller liknande!
Släng på en Shredder, + 1 Sybarite med Venomblade till din Warriorsquad i båten?
Det är en snabb och ganska bra lista.
Tror att om du byter en Blaster till 1 Shredder och byter 1 Venom till en Warriorsquad med Lance som du påpekade så blir nog kompen skaplig. Inte den bästa flyern i spelet. MEN tror att du garanterat få bra komp om du gör det innan + byter flyern mot en Talos eller liknande!
Släng på en Shredder, + 1 Sybarite med Venomblade till din Warriorsquad i båten?
Det enda jag vet att jag vill spela är scourges och en casket, så jag hade inte så många tankar innan. I mitt huvud är en ravager och ett flyg fortfarande rätt likvärdiga. Ravagers kan man välja mål för i betydligt högre utsträckning, men den dör lättare, dock får man chans till fler skott. Listorna man gör nu är ju så konstiga efter ett år av okompat.. svårt att tänka om.
kanske inte ett år.. men ni fattar