Suttit o klurat lite på vad jag har och vad jag kan göra med det och kom fram till följande
TAU 1750
HQ
Commander, drone controller, sensor suite, neuroship, control node, 206
Iridium armor, stimulant injector, 2 marker drones, jammer, gauntlet
1 crisis body guard, 2x fusion blaster 62
Ethereal 50
ELITS
3 suits, 3x2 missile pods, 3x target locks, 4 marker drones 219
1 Crisis, 2x fusion 52
Riptide, Early warning,Ion, plasma 190
TROOPS
10 fire warriors 90
Devilfish, sms, disruption pod, black sun 106
10 fire warriors 90
Devilfish, sms, disruption pod, black sun 106
10 fire warriors 90
10 fire warriors 90
HEAVY SUPPORT
3 Broadsides, high yield, 5 missile drones,1 shield drone 267
Skyray, DP, blacksun,sms 131
TOTALt: 1749
LBK komp: 4
Tacticen går ut på att man har 20 warriors med ethereal i fisk som kör aggressivt för att hoppat ut o brassa av 60 skott på ngt. Commandern sätter sig i stora crisis enheten 6 markerlights
på något missilerna på något annat broadsdes kan därefter gå och skuta ignors cover på bs 5, melta crisis tar ut jobbiga fordon och skayrayn tar ut ännu jobbigare fordon. Riptiden låtsas vara jobbig...
Vad tycks kan det funka?
Alla hatar Tau 1750
Re: Alla hatar Tau 1750
Ser ut som vilken mid-tier tau armé som helst. Tau funkar alltid, så den kommer absolut funka.
Sen vet jag inte varför du skulle vilja ha 2 ensamma suits som hoppar runt (1 bodyguard + 1 crisis). de funkar betydligt bättre ihop, speciellt då det är fler på en gång som kan använda dina markerlights. De får ju ändå skjuta på olika mål, även om de är en del av samma enhet.
Sen vet jag inte varför du skulle vilja ha 2 ensamma suits som hoppar runt (1 bodyguard + 1 crisis). de funkar betydligt bättre ihop, speciellt då det är fler på en gång som kan använda dina markerlights. De får ju ändå skjuta på olika mål, även om de är en del av samma enhet.
Det e tänkt att deepa suitsen för att jaga diverse pansar bilar.
Ja, det förstår jag, men det är oftast bättre att deepa 2 tillsammans än var för sig. Dels blir de tåligare, får som nämnt nytta av samma markerlights, dels får de ju skjuta på varsitt mål i vilket fall som helst, och när du deepar brukar fienden inte hunnit sprida ut sig nämnvärt ändå. De flesta tyngre bilar är antingen backfield som skjuter på range, och de är ofta statiska så du borde kunna komma åt två. Annars är det ingen auto-win-button att en suit garanterat skjuter ut valfritt fordon, speciellt inte efter scatter etc. Är fienden offensiva och pushar väldigt mycket framåt så kunde du lika gärna ha ställt upp dina suits från början med tanke på hur mobila de är 
- refabricated
- Svenska Mästaren i 40k 2014 & 2017
Tror de e bättre var och en för sig. Svårare att jaga rätt på 2 eheter och en miss-scatter gör inte lika ont. Stabliare helt enkelt.
10:or FW i fisk gillar jag, men traskande brukar de(för mig) bara gå och dö innan de gjort ngt. Byt de 20 traskande FW:na mot 3*10 kroot eller likannde. Infiltrate/outflankn hjälper dig att inte få en sån trång deployment samt att komma åt objektiv lite lättare.
10:or FW i fisk gillar jag, men traskande brukar de(för mig) bara gå och dö innan de gjort ngt. Byt de 20 traskande FW:na mot 3*10 kroot eller likannde. Infiltrate/outflankn hjälper dig att inte få en sån trång deployment samt att komma åt objektiv lite lättare.
DHettNeck skrev:Kompmallsgrupen: "Ruining Daniels lista since 2013"
Robert skrev:kickern blir inte förolämpad han förolämpar andra!
Och då blir listan ännu mer likriktad med alla andras. Tråkigare helt enkelt...refabricated skrev:Tror de e bättre var och en för sig. Svårare att jaga rätt på 2 eheter och en miss-scatter gör inte lika ont. Stabliare helt enkelt.
-Inte regelböjspucko, fluffmongo.
De kan dessutom skjuta på två saker som inte står bredvid varandra och man har ju två chanser att hamna rätt =)refabricated skrev:Tror de e bättre var och en för sig. Svårare att jaga rätt på 2 eheter och en miss-scatter gör inte lika ont. Stabliare helt enkelt...
En bild säger mer än 1000 kaniner