1750 Necrons

Få tips och kommentarer på dina senaste idéer
teknistmajjan
Inlägg: 167
Blev medlem: 03 mar 2010, 01:01

1750 Necrons

Inlägg av teknistmajjan »

Tjenare.

Ny på forumet och relativt ny med att göra ett försök på 40k spel. Jag lirar fantasy i vanliga fall men intresset för 40k växer och jag har här gjort ett försök till en necronlista. Jag har tidigare spelat en 2000p version av den ett par matcher. Förändringar som är gjorda är att jag minskat Heavy destroyers samt vanliga, en Tomb spyder och ett par Immortals. Istället har jag slängt in några Wraiths för att se hur de fungerar. Nåväl här är listan, den tycks landa på 49 KP vilket ska vara balanserat om jag förstår mallen rätt.

Håll till godo.


HQ

Necron lord: Destroyer body, Res orb, Phase shifter, Warscythe 210


TROOP

10 x Warriors 180

10 x Warriors 180


ELITE

6 x Immortals 168

6 x Immortals 168


FAST ATTACK

4 x Destroyers 200

4 x Destroyers 200

3 x Wraiths 123


HEAVY SUPPORT

2 x Heavy destroyers 130

2 x Heavy destroyers 130

Tomb spyder: Particle projector 55


Total: 1744
Komp: 49

Jacke
Inlägg: 1179
Blev medlem: 12 jul 2009, 23:09

Re: 1750 Necrons

Inlägg av Jacke »

Rätt frän lista. Men du kommer nog att behöva en till enhet warriors för att hålla objektiv.

teknistmajjan
Inlägg: 167
Blev medlem: 03 mar 2010, 01:01

Re: 1750 Necrons

Inlägg av teknistmajjan »

Hehe jo tack jag vet. Det vore nog väldigt nyttigt. Ska provspela som det är ett par matcher och ser hur det fungerar just nu.

Användarvisningsbild
Nefrums
Inlägg: 3147
Blev medlem: 02 okt 2008, 10:54

Re: 1750 Necrons

Inlägg av Nefrums »

två scoring enheter är ofta för lite. man behöver vanligt vis misnt 4. Deta är lite drygt för necrons eftersom scoringenheterna är så dyra och så pass dåliga..

teknistmajjan
Inlägg: 167
Blev medlem: 03 mar 2010, 01:01

Re: 1750 Necrons

Inlägg av teknistmajjan »

Instämmer.
Jag tycker att 3 st på 2000 brukar fungera ganska bra. Men det har nog snarare att göra med vilka jag möter och hur de spelar. Antar att mot andra spelare kan jag få betydligt större problem med 3.

Användarvisningsbild
Zurken
Moderator
Inlägg: 3896
Blev medlem: 13 jan 2009, 23:41
Ort: Kungsbacka (typ gbg)

Re: 1750 Necrons

Inlägg av Zurken »

Scoring brukar vara det första man skjuter ut (om man kan ignorera det övriga), vilket man ganska enkelt kan göra i din lista.
Alexander Merinen

Skriv svar