Tjenare.
Ny på forumet och relativt ny med att göra ett försök på 40k spel. Jag lirar fantasy i vanliga fall men intresset för 40k växer och jag har här gjort ett försök till en necronlista. Jag har tidigare spelat en 2000p version av den ett par matcher. Förändringar som är gjorda är att jag minskat Heavy destroyers samt vanliga, en Tomb spyder och ett par Immortals. Istället har jag slängt in några Wraiths för att se hur de fungerar. Nåväl här är listan, den tycks landa på 49 KP vilket ska vara balanserat om jag förstår mallen rätt.
Håll till godo.
HQ
Necron lord: Destroyer body, Res orb, Phase shifter, Warscythe 210
TROOP
10 x Warriors 180
10 x Warriors 180
ELITE
6 x Immortals 168
6 x Immortals 168
FAST ATTACK
4 x Destroyers 200
4 x Destroyers 200
3 x Wraiths 123
HEAVY SUPPORT
2 x Heavy destroyers 130
2 x Heavy destroyers 130
Tomb spyder: Particle projector 55
Total: 1744
Komp: 49
1750 Necrons
Re: 1750 Necrons
Rätt frän lista. Men du kommer nog att behöva en till enhet warriors för att hålla objektiv.
-
teknistmajjan
Hehe jo tack jag vet. Det vore nog väldigt nyttigt. Ska provspela som det är ett par matcher och ser hur det fungerar just nu.
två scoring enheter är ofta för lite. man behöver vanligt vis misnt 4. Deta är lite drygt för necrons eftersom scoringenheterna är så dyra och så pass dåliga..
-
teknistmajjan
Instämmer.
Jag tycker att 3 st på 2000 brukar fungera ganska bra. Men det har nog snarare att göra med vilka jag möter och hur de spelar. Antar att mot andra spelare kan jag få betydligt större problem med 3.
Jag tycker att 3 st på 2000 brukar fungera ganska bra. Men det har nog snarare att göra med vilka jag möter och hur de spelar. Antar att mot andra spelare kan jag få betydligt större problem med 3.
Scoring brukar vara det första man skjuter ut (om man kan ignorera det övriga), vilket man ganska enkelt kan göra i din lista.
Alexander Merinen