HQ:
1. Pedro Kantor, Artificer armor, Power Fist, Dorn's arrow,
4. Honour Guard: Chapter Champion. 3 Guards, 1 Relic Blade, 1 Chapter banner. Rhino
(Dessa och Kantor ska Följa med trupperna och Buffa/skära isär folk) Skulle vilja ha lite mer kroppar i squaden men ah, poängen säger nej.
Troops:
5. Tacticals w/Sgt
5. Tacticals w/Sgt
Elites:
8. Sternguards w/Sgt 2 Combi-Meltas Rhino
8. Sternguards w/Sgt 2 Combi-Meltas Rhino
Fast Attack:
7. Assault Marines w/Sgt 2 Flamers
Heavy Support:
8 Devestators w/Sgt 4 Lascannons
8 Devestators w/Sgt 4 Lascannons
Några synpunkter? Tror ni det hade varit bättre med 3 Combi Meltas i Stern Grupperna? Kommer Honour Guardsen med Kantor överleva eller bli punktbekämpade?
Crimson Fists, 1850p Tips
Re: Crimson Fists, 1850p Tips
Om du vill köra på taktisk flexibilitet och stor variation inom listan som jag tyckte det verkade som i din förra post, skulle du kunna köra på något i stil med:
kantor+honor guard i land raider (du vill inte ha honor guard till fots)
sternguards i rhino (jag skulle styla dem som ett deathwatch killteam, fluffmässig koppling till crimson fists och allmänt asballa)
2x+ tacticals i razorback
scout snipers
assault marines
devastators bakom aegis
Sen fylla ut med lite annat, gärna ett mc-gäng, librariankompis till kantor eller sternguard och kanske två drop pods, command squad med 5x specialvapen i den ena och tacticals i den andra typ. En thunderfire cannon är ju aldrig fel om du vill ha lite artilleriunderstöd.
kantor+honor guard i land raider (du vill inte ha honor guard till fots)
sternguards i rhino (jag skulle styla dem som ett deathwatch killteam, fluffmässig koppling till crimson fists och allmänt asballa)
2x+ tacticals i razorback
scout snipers
assault marines
devastators bakom aegis
Sen fylla ut med lite annat, gärna ett mc-gäng, librariankompis till kantor eller sternguard och kanske två drop pods, command squad med 5x specialvapen i den ena och tacticals i den andra typ. En thunderfire cannon är ju aldrig fel om du vill ha lite artilleriunderstöd.
-
Elevatorlake
Köp special weapons till dina tacticals så de kan göra något, med bara 5 bolters blir det inte tokmycket gjort.
Får du till det kan det vara värt att försöka få ihop till en melta och en drop pod var till de. Då kan de både hota vehicles och droppa ned på objectives för att hålla de. Köper du drop pods som dedicated transport får de också objective secured och om du landar nära objectivet måste motståndaren skjuta bort din pod för att kunna hålla det.
Sedan tycker jag 8 lascannons bland dina devastators är lite för nischat, satsa på en blandad beväpning där, framförallt om du inte roktigt vet vilket motstånd du möter mest. Antingen kör du proxy i början innan du limmar eller så kör du typ två av varje så du får flexibilitet. Kan du magnetisera de är det naturligtvis bäst. Lite surt att ha limmat ihop åtta lascannons och sedan möter du bara ork boyz
Får du till det kan det vara värt att försöka få ihop till en melta och en drop pod var till de. Då kan de både hota vehicles och droppa ned på objectives för att hålla de. Köper du drop pods som dedicated transport får de också objective secured och om du landar nära objectivet måste motståndaren skjuta bort din pod för att kunna hålla det.
Sedan tycker jag 8 lascannons bland dina devastators är lite för nischat, satsa på en blandad beväpning där, framförallt om du inte roktigt vet vilket motstånd du möter mest. Antingen kör du proxy i början innan du limmar eller så kör du typ två av varje så du får flexibilitet. Kan du magnetisera de är det naturligtvis bäst. Lite surt att ha limmat ihop åtta lascannons och sedan möter du bara ork boyz
Now I have become Forgeworld, the destroyer of wallets
Jo det låter ju som att det skulle kunna vara nice, frågan är bara vart jag ska ta poängen ifrån. Och jo jag magnetiserar så det är inga problem 
Devsen är tänkta att kunna outfittas lite hur som
Devsen är tänkta att kunna outfittas lite hur som
-
Elevatorlake
Meltorna borde väl gå att skaka fram på något sätt? 
Annars är ju frågan om du vill ha rhinos eller om du vill byta ett par av de till drop pods istället. Rhinos får inte så mycket kärlek nuförtiden verkar det som.
Vill du göa mer mainstream så kolla om du kan byta en devastatorenhet mot devastator centurions med grav weapons istället, de verkar betydligt mer populära.
Annars är ju frågan om du vill ha rhinos eller om du vill byta ett par av de till drop pods istället. Rhinos får inte så mycket kärlek nuförtiden verkar det som.
Vill du göa mer mainstream så kolla om du kan byta en devastatorenhet mot devastator centurions med grav weapons istället, de verkar betydligt mer populära.
Now I have become Forgeworld, the destroyer of wallets
Frågan är om jag vill ge dom något.. Dom är bara där pga 2 troops. och tänkte väll mest ha dom bakom assault squaden, Sternguard squadsen och Honour Guarden, Dvs chillandes på något backfield objective, Så meltor är nog rätt meh på dom,
Löst lite poäng med att ta bort 1 Sternguard ur varje squad. Vad är bäst att lägga det på,
Beefier HG (Ska in i närstrid med kantor och spöa folk)
Assault Squad (Ska intercepta/Spöa folk)
Fetare Sterns, (Ska plocka objectives och ha ihjäl saker medans)
Outfitta mina backfield Tacts (Ska plocka backfield objectives så dom riktiga grabbarna kan kriga utan att låsa fast sig/Understödja)
?
Löst lite poäng med att ta bort 1 Sternguard ur varje squad. Vad är bäst att lägga det på,
Beefier HG (Ska in i närstrid med kantor och spöa folk)
Assault Squad (Ska intercepta/Spöa folk)
Fetare Sterns, (Ska plocka objectives och ha ihjäl saker medans)
Outfitta mina backfield Tacts (Ska plocka backfield objectives så dom riktiga grabbarna kan kriga utan att låsa fast sig/Understödja)
?
HQ:
1. Kantor - 185
5. Honour Guard: Chapter banner, Chapter Champion - 160
8. Sternguard: w/Sgt 4 Combi-Meltas, Rhino - 261
9. Sternguard: w/Sgt 4 Combi-Meltas, Rhino - 283
5. Tacts: w/Sgt Multimelta - 80p
5. Assault Squad: w/Sgt 2 Flamers - 95p
7. Devestators: w/Sgt 4 Lascannons - 178p
=1500p
Hur ser det ut nu, Tactsen har fått lite kärlek, Borde jag försöka lösa en Droppod till HG'n?
1. Kantor - 185
5. Honour Guard: Chapter banner, Chapter Champion - 160
8. Sternguard: w/Sgt 4 Combi-Meltas, Rhino - 261
9. Sternguard: w/Sgt 4 Combi-Meltas, Rhino - 283
5. Assault Squad: w/Sgt 2 Flamers - 95p
=1500p
Hur ser det ut nu, Tactsen har fått lite kärlek, Borde jag försöka lösa en Droppod till HG'n?
Sternguards känns väldans mycket bättre än honourguards så jag hade nog sett till att stacka upp elite-slottsen med 3 enheter sternguards innan jag hade kollat på honourguards.
Alla dina gubbar vill åka pod/rhino/ (event. razor)
Att ha 4 LC i deva känns lite overkill. Du bör iofs ta 3hp från vardera enhet vilket är bra men jag hade nog tagit 10:or för combatsquadding eller helt enkelt 2-3 LC på en 5-6 enhet. HB är rätt coolt också pga tankhunter samt RR på ettor. (Plockar rhinos rätt bra..)
my 2 cents...
Alla dina gubbar vill åka pod/rhino/ (event. razor)
Att ha 4 LC i deva känns lite overkill. Du bör iofs ta 3hp från vardera enhet vilket är bra men jag hade nog tagit 10:or för combatsquadding eller helt enkelt 2-3 LC på en 5-6 enhet. HB är rätt coolt också pga tankhunter samt RR på ettor. (Plockar rhinos rätt bra..)
my 2 cents...
"Felet med vår värld är att de dumma är så säkra på sin sak och de kloka så fulla av tvivel", Bertrand Russel.