Nytt år, ny SMlista!
Vill lira min a Iron Hands. Men vet inte om jag är ute o cycklar.
Lista Iron Hands - Clan Raukaan
HQ
-Chapter Master: Thunder hammer, betrayer's bane(master-crafted boltgun/meltagun), the gorgon's chain(3+ inv, +1 FnP o EW), bike, artificer armour = 270p
-Tacticals: 9+1, melta, MISSI = 170p
rhino: 35p
-Bike squad: 3+1, 2x melta, attack bike, multimelta, veteran, PW = 184p
-Knight Errant = 375p
TOTAL: 1884
Ska vara 1850p
Stern guard droppar ner o tar first blood. Chaptermastern hänger med bikesen tills han ledsanar på dem. Tacticals tar objectives...
Men möter jag någon med flyers så känns det kört? Framför allt om man möter någon som kör nya BA formationen med tre stormravens o dante :S
Vad borde jag droppa isf o vad borde jag lägga till?
Är tacticals värda, eller borde jag bara ta fler bikes?
Är attackbiken värd?
Ny SM lista. Vad saknar jag?
Re: Ny SM lista. Vad saknar jag?
Mängden Grav-Cannons gör att du river ned flygare nästan utan att svettas. 20 plugg som gör auto-immobilised om de träffar... Eller har jag missuppfattat deras regler?
Linus skrev:Den enda taktiken jag känner till mot AdMech är att stå och hänga med huvet och se sorgsen ut, och det funkar jävligt dåligt...
Först ska de träffa (på 6or mot flyg) och sen behöver de 6or igen för att ge immobilized
- DHettNeck
- Svenska Mästaren i 40k 2012, 2013 & 2015
Och vid immob är det bara 1/3 att flyern dör.
Rikard "+1" Tröger
Uppsala - Atlantis
Sweden ETC Fantasy Team 2011-2012
Sweden ETC 40K Team 2013-2016
Swedish Champion Warhammer 40K 2012, 2013 & 2015
Uppsala - Atlantis
Sweden ETC Fantasy Team 2011-2012
Sweden ETC 40K Team 2013-2016
Swedish Champion Warhammer 40K 2012, 2013 & 2015
Tycker du borde byta ut betrayers bane mot en lightning claw så du får +1 attack och kan växla vapen beroend på vad du möter. Snubben är ju endå utrustad för närkamp.
Kör 5 combi-melta på sternguards, chansen att du får skjuta meltaguns en gång till är rätt liten, och du betalar ju redan poäng för speciallammo till boltgun-delen på kombibössan.
Grav-guns är ganska så extrembra på bikes, men lite elakt.
Kör 5 combi-melta på sternguards, chansen att du får skjuta meltaguns en gång till är rätt liten, och du betalar ju redan poäng för speciallammo till boltgun-delen på kombibössan.
Tack för er input grabbar!
Well, då känner jag mig lite säkrare mot flyers. Skulle kanske kunna slänga in en HQ med Tempered Helm (en unit innom 24" får rerolla ettor to hit i shooting varje turn.) i uniten med cents.
Fan det där med meltorna tänkte jag inte på. Tack!
Grav-guns istället för meltor till bikesen vore ball^^
Well, då känner jag mig lite säkrare mot flyers. Skulle kanske kunna slänga in en HQ med Tempered Helm (en unit innom 24" får rerolla ettor to hit i shooting varje turn.) i uniten med cents.
Har funderat på lightning claw på honom... Vore ju vettig med hans höga initiativ.kodi skrev:Tycker du borde byta ut betrayers bane mot en lightning claw så du får +1 attack och kan växla vapen beroend på vad du möter. Snubben är ju endå utrustad för närkamp.
Fan det där med meltorna tänkte jag inte på. Tack!
Grav-guns istället för meltor till bikesen vore ball^^