Jag har gjort en 2000p lista med Fanatic i tankarna. Tänkte börja spela in mig på den nu inför turneringen som är om lite mer än en månad. Hoppas bara jag hinner få tag på alla vapen jag behöver innan dess.
[HQ]
Librarian: Gate, Null Zone 100
[ELITE]
10 x Terminators: 3 Chainfist, 2 cyclone 475
Dreadnought: CC Weapon, Heavy Flamer, Multi Melta 115
Dreadnought: CC Weapon, Storm Bolter, Multi Melta 105
[TROOP]
10 x Tactical Marines: Multi Melta, Flamer, P-fist, Combi Melta, Rhino 240
10 x Tactical Marines: Multi Melta, Flamer, P-fist, Combi Melta, Rhino 240
10 x Tactical Marines: Multi Melta, Flamer, P-fist, Combi Melta, Rhino 240
10 x Tactical Marines: Lascannon, Flamer 180
[FAST]
Land Speeder Tornado: Multi Melta, Heavy Flamer 70
Land Speeder Tornado: Multi Melta, Heavy Flamer 70
[HEAVY]
Predator: Spons Lascannon, Turret Lascannon 165
Total: 2000
Detta är en uppgradering från min 1750 lista. Tycker den var så fruktansvärt rolig att spela så jag kan inte bara ge mig där.
SM lista på 2000p
-
teknistmajjan
- Inlägg: 167
- Blev medlem: 03 mar 2010, 01:01
SM lista på 2000p
Senast redigerad av 4 teknistmajjan, redigerad totalt 11 gång.
Re: SM lista på 2000p
Ser väldigt snäll ut för att spelas i okompat (men det är rätt svårt att göra vassa C:SM listor).
Jag tror cycloner nästan alltid är bättre än Assault Cannons, möjligen förutom mot T4 med 4+ save som inte står i cover..., dessutom får du extra stormbolters att skjuta.
Skulle nog försöka klämma in en Land Raider istället för Las-pred och Las-razorback. Raidern är mycket stabilare och kan även åka och skjuta utan att offra mycket eldkraft.
I övrigt ser listan bra ut.
Jag tror cycloner nästan alltid är bättre än Assault Cannons, möjligen förutom mot T4 med 4+ save som inte står i cover..., dessutom får du extra stormbolters att skjuta.
Skulle nog försöka klämma in en Land Raider istället för Las-pred och Las-razorback. Raidern är mycket stabilare och kan även åka och skjuta utan att offra mycket eldkraft.
I övrigt ser listan bra ut.
Alexander Merinen
Re: SM lista på 2000p
om du ska gate-e tur ett måste du ha scoutbikes och inte droppods. Du får inte gatea till något om inte är på plan i första rundan (har jag för mig iaf)
Skryträttigheter på internet i ett år: check!
http://www.svenska40k.se/player.php?id=424
http://www.youtube.com/watch?v=SNLJDR-XbVY
http://www.svenska40k.se/player.php?id=424
http://www.youtube.com/watch?v=SNLJDR-XbVY
Re: SM lista på 2000p
Du kan gatea till pods ifall poden var på plan i början av turen. Så du kan inte gatea till podsen i första rundan. Men man behöver inte beacons för att spela med gate, det gäller bara att ha lite tur
.
Alexander Merinen
-
teknistmajjan
- Inlägg: 167
- Blev medlem: 03 mar 2010, 01:01
Re: SM lista på 2000p
Gällande Assault cannon, det är en felskrivning av mig. Det ska vara Cycloner egentligen.Zurken skrev:Ser väldigt snäll ut för att spelas i okompat (men det är rätt svårt att göra vassa C:SM listor).
Jag tror cycloner nästan alltid är bättre än Assault Cannons, möjligen förutom mot T4 med 4+ save som inte står i cover..., dessutom får du extra stormbolters att skjuta.
Skulle nog försöka klämma in en Land Raider istället för Las-pred och Las-razorback. Raidern är mycket stabilare och kan även åka och skjuta utan att offra mycket eldkraft.
I övrigt ser listan bra ut.
Visst är land raiders bra men jag tror nog jag behåller Preden och razorbacken ändå. Vill combatsquadda in 5 marines i razorn och hålla predden tillbaka i cover gärna.
Sen att listan ser snäll ut. Det gör den automatiskt antar jag när det är med 10 walking terminators som ska bomba. Lysander och andra hårdingar kanske måste vara med för att listan ska se hård nog ut men jag tycker det fungerar såhär. Jag räknar inte med att vinna turneringen utan ha skoj och lära mig spelet bättre. Skillnaden här och på fanatic som jag förstår (med här menar jag skellefteå) är att vi spelar okompat året om och därför blir det inte lika grisiga listor i okompad miljö. Vissa som kanske åker söder ifrån dom passar på att osta loss om dom spelar komp resten av året? kan det stämma?
Zurken skrev:Du kan gatea till pods ifall poden var på plan i början av turen. Så du kan inte gatea till podsen i första rundan. Men man behöver inte beacons för att spela med gate, det gäller bara att ha lite tur.
Hmm okej. Låter lite konstigt, står det specifikt att jag inte får göra det jag menar gaten sker ju i movementphase och drop poden kommer väl ned det första som händer i turen?
Jo fast det blir lite smidigare att komma där man vill plus att man enklare kan skydda sig med en droppod.
Re: SM lista på 2000p
Låter inte helt orimligt.teknistmajjan skrev:Skillnaden här och på fanatic som jag förstår (med här menar jag skellefteå) är att vi spelar okompat året om och därför blir det inte lika grisiga listor i okompad miljö. Vissa som kanske åker söder ifrån dom passar på att osta loss om dom spelar komp resten av året? kan det stämma?
SM-codex, sidan 67: "Note that the locator beacon must already be on the table at the start of the turn for it to be used."teknistmajjan skrev:Hmm okej. Låter lite konstigt, står det specifikt att jag inte får göra det jag menar gaten sker ju i movementphase och drop poden kommer väl ned det första som händer i turen?
Reserves kommer för övrigt in i början på Movement-fasen, vilket dock är samma sak som början på rundan, eftersom det inte finns någonting innan Movement-fasen. (Anser regel-puristerna.)
-
teknistmajjan
- Inlägg: 167
- Blev medlem: 03 mar 2010, 01:01
Re: SM lista på 2000p
Okej crap. Ja då fungerade inte den idén. Då får jag uppdatera listan.
EDIT: Listan är nu uppdaterad då inte min drop pod tur 1, gatea till beacon med terminators fungerade. Det här är väldigt likt min 1750 lista men jag har lagt in en extra enhet i rhino. Jag tycker vanliga marines är stenhårda och med den här uppsättningen där dom har en Powerfist vill man verkligen få trycka in dom i strid. (i rätt strider såklart)
EDIT 2: Jag funderar dock om jag faktiskt behöver dakka predsen eller om jag ska skrota den ena och göra den andra till en laspred för att få lite mer heavy weapons med bra range.
EDIT 3: Det blev en update där en Dakka pred åkte ut och sen gjorde jag om den andra till Las pred. Jag är fundersam ifall jag kanske investerar lite för mycket i mina tactical squads. Fast en Power Fist tycker jag är obligatoriskt och Kombi Meltan är riktigt bra med. Nej jag får nog bara skaka av mig dom tankarna.
EDIT: Listan är nu uppdaterad då inte min drop pod tur 1, gatea till beacon med terminators fungerade. Det här är väldigt likt min 1750 lista men jag har lagt in en extra enhet i rhino. Jag tycker vanliga marines är stenhårda och med den här uppsättningen där dom har en Powerfist vill man verkligen få trycka in dom i strid. (i rätt strider såklart)
EDIT 2: Jag funderar dock om jag faktiskt behöver dakka predsen eller om jag ska skrota den ena och göra den andra till en laspred för att få lite mer heavy weapons med bra range.
EDIT 3: Det blev en update där en Dakka pred åkte ut och sen gjorde jag om den andra till Las pred. Jag är fundersam ifall jag kanske investerar lite för mycket i mina tactical squads. Fast en Power Fist tycker jag är obligatoriskt och Kombi Meltan är riktigt bra med. Nej jag får nog bara skaka av mig dom tankarna.