Daemons 1750pts
Daemons 1750pts
HQ
GUO
- Flies
/ 165pts (-5)
GUO
- Flies
/ 165pts (-5)
Elites
Bloodcrushers x 3
/ 120pts (-6)
Bloodcrushers x 4
/ 160pts (-8?)
Troops
10 x Plaguebearers
- Icon, musician
/ 180pts (-7)
10 x Plaguebearers
- Icon, musician
/ 180pts (-5)
10 x Plaguebearers
/ 150pts (-3)
10 x Plaguebearers
/ 150pts (-3)
Heavy Support
Soul Grinder
- Phlegm
/ 160pts (-5)
Soul Grinder
- Phlegm
/ 160pts (-10)
Soul Grinder
- Phlegm
/ 160pts (-10)
Totalt 1750pts
Komp 38
Lite osäker på om jag har räknat rätt komp på den andra crusherenheten eftersom minuset för dom är lite flummigt formulerat eller så är det jag som fattar, tänkte använda den på RTO och ville testa något nytt än när ja kör med tre prinsar istället för grinders, dessutom fick man inte en crushers enhet till för de poängen man tjänade in på att byta prinsar mot grinders för bara 4 midnre i komp, vad tycks bra eller inte bra?
GUO
- Flies
/ 165pts (-5)
GUO
- Flies
/ 165pts (-5)
Elites
Bloodcrushers x 3
/ 120pts (-6)
Bloodcrushers x 4
/ 160pts (-8?)
Troops
10 x Plaguebearers
- Icon, musician
/ 180pts (-7)
10 x Plaguebearers
- Icon, musician
/ 180pts (-5)
10 x Plaguebearers
/ 150pts (-3)
10 x Plaguebearers
/ 150pts (-3)
Heavy Support
Soul Grinder
- Phlegm
/ 160pts (-5)
Soul Grinder
- Phlegm
/ 160pts (-10)
Soul Grinder
- Phlegm
/ 160pts (-10)
Totalt 1750pts
Komp 38
Lite osäker på om jag har räknat rätt komp på den andra crusherenheten eftersom minuset för dom är lite flummigt formulerat eller så är det jag som fattar, tänkte använda den på RTO och ville testa något nytt än när ja kör med tre prinsar istället för grinders, dessutom fick man inte en crushers enhet till för de poängen man tjänade in på att byta prinsar mot grinders för bara 4 midnre i komp, vad tycks bra eller inte bra?
-
Jocke Rapp
- Site Admin
- Inlägg: 3501
- Blev medlem: 19 aug 2008, 16:38
- Ort: Göteborg
Re: Daemons 1750pts
Ser bra och hårt ut, även om jag tycker att du borde ha tunga på en eller två grinders.
Personligen hade jag satt alla crushers i en enhet, men vi kanske spelar med dom lite olika. Dessutom tycker jag att du borde ha lite andra troops än plaguebearers. Dom tål mycket, men det är för mycket med 40 stycken. Lite horrors eller bloodletters vore najs, så kan dina troops göra annat än att bara tåla mycket också.
Personligen hade jag satt alla crushers i en enhet, men vi kanske spelar med dom lite olika. Dessutom tycker jag att du borde ha lite andra troops än plaguebearers. Dom tål mycket, men det är för mycket med 40 stycken. Lite horrors eller bloodletters vore najs, så kan dina troops göra annat än att bara tåla mycket också.
Re: Daemons 1750pts
Precis såhär ska daemons spelas. Grym lista! Men du skulle vinna mycket på att ha en enhet horrors istället för några plaguebearers.
Re: Daemons 1750pts
Om jag tar bort en 10 PBs och en av musikerna så får jag in 9 horrors, är det värt att ta, för mig brukar dom få skjuta typ en gång missa rätt mkt och sen dö, men ja är nog lite för offensiv med dom, sen om ja tar bort den andra musikanten så kan ja klämma in changeling men det vet ja inte om det är värt för 3 mindre i komp?
Re: Daemons 1750pts
HQ
GUO
- Flies
/ 165pts (-5)
GUO
- Flies
/ 165pts (-5)
Elites
Bloodcrushers x 3
/ 120pts (-6)
Bloodcrushers x 4
/ 160pts (-8)
Troops
10 x Plaguebearers
- Icon, musician
/ 180pts (-7)
10 x Plaguebearers
- Icon
/ 175pts (-5)
10 x Plaguebearers
/ 150pts (-3)
8 x Horrors
- Changeling, Bolt
/ 151pts (-6)
Heavy Support
Soul Grinder
- Phlegm
/ 160pts (-5)
Soul Grinder
- Phlegm
/ 160pts (-10)
Soul Grinder
- Phlegm
/ 160pts (-10)
Totalt 1746pts
Komp 35
När jag lade till en enhet Horrors blev listan så här
GUO
- Flies
/ 165pts (-5)
GUO
- Flies
/ 165pts (-5)
Elites
Bloodcrushers x 3
/ 120pts (-6)
Bloodcrushers x 4
/ 160pts (-8)
Troops
10 x Plaguebearers
- Icon, musician
/ 180pts (-7)
10 x Plaguebearers
- Icon
/ 175pts (-5)
10 x Plaguebearers
/ 150pts (-3)
8 x Horrors
- Changeling, Bolt
/ 151pts (-6)
Heavy Support
Soul Grinder
- Phlegm
/ 160pts (-5)
Soul Grinder
- Phlegm
/ 160pts (-10)
Soul Grinder
- Phlegm
/ 160pts (-10)
Totalt 1746pts
Komp 35
När jag lade till en enhet Horrors blev listan så här
Re: Daemons 1750pts
Läste nyss att fordon som deepar räknas som att dom har rört sig i crusing speed, eftersom walkers inte kan göra detta så blir det ju ett problem om när man ska avgöra om grinders kan skjuta rundan de kommer ner eller inte, om dom inte kan det är dom tämeligen värdelösa?
Senast redigerad av 1 XecrNist, redigerad totalt 10 gånger.
Re: Daemons 1750pts
dom räknas nog som infanteri i det fallet eftersom det är en walker och dom per defenition inte kan köra i cruising speed
Skryträttigheter på internet i ett år: check!
http://www.svenska40k.se/player.php?id=424
http://www.youtube.com/watch?v=SNLJDR-XbVY
http://www.svenska40k.se/player.php?id=424
http://www.youtube.com/watch?v=SNLJDR-XbVY
Re: Daemons 1750pts
Man spelar väl alltid som att Dreadnoughts som droppar i poddar få skjuta samma runda som de deepar, så varför skulle det vara annorlunda för demoner?
Alexander Merinen