Daemons 1750pts

Få tips och kommentarer på dina senaste idéer
Användarvisningsbild
XecrNist
Inlägg: 936
Blev medlem: 06 dec 2008, 11:41
Ort: Strängnäs

Daemons 1750pts

Inlägg av XecrNist »

HQ

GUO
- Flies
/ 165pts (-5)

GUO
- Flies
/ 165pts (-5)

Elites

Bloodcrushers x 3
/ 120pts (-6)

Bloodcrushers x 4
/ 160pts (-8?)

Troops

10 x Plaguebearers
- Icon, musician
/ 180pts (-7)

10 x Plaguebearers
- Icon, musician
/ 180pts (-5)

10 x Plaguebearers
/ 150pts (-3)

10 x Plaguebearers
/ 150pts (-3)

Heavy Support

Soul Grinder
- Phlegm
/ 160pts (-5)

Soul Grinder
- Phlegm
/ 160pts (-10)

Soul Grinder
- Phlegm
/ 160pts (-10)

Totalt 1750pts
Komp 38

Lite osäker på om jag har räknat rätt komp på den andra crusherenheten eftersom minuset för dom är lite flummigt formulerat eller så är det jag som fattar, tänkte använda den på RTO och ville testa något nytt än när ja kör med tre prinsar istället för grinders, dessutom fick man inte en crushers enhet till för de poängen man tjänade in på att byta prinsar mot grinders för bara 4 midnre i komp, vad tycks bra eller inte bra?

Jocke Rapp
Site Admin
Inlägg: 3501
Blev medlem: 19 aug 2008, 16:38
Ort: Göteborg

Re: Daemons 1750pts

Inlägg av Jocke Rapp »

Ser bra och hårt ut, även om jag tycker att du borde ha tunga på en eller två grinders.
Personligen hade jag satt alla crushers i en enhet, men vi kanske spelar med dom lite olika. Dessutom tycker jag att du borde ha lite andra troops än plaguebearers. Dom tål mycket, men det är för mycket med 40 stycken. Lite horrors eller bloodletters vore najs, så kan dina troops göra annat än att bara tåla mycket också.

Jacke
Inlägg: 1179
Blev medlem: 12 jul 2009, 23:09

Re: Daemons 1750pts

Inlägg av Jacke »

Precis såhär ska daemons spelas. Grym lista! Men du skulle vinna mycket på att ha en enhet horrors istället för några plaguebearers.

Användarvisningsbild
XecrNist
Inlägg: 936
Blev medlem: 06 dec 2008, 11:41
Ort: Strängnäs

Re: Daemons 1750pts

Inlägg av XecrNist »

Om jag tar bort en 10 PBs och en av musikerna så får jag in 9 horrors, är det värt att ta, för mig brukar dom få skjuta typ en gång missa rätt mkt och sen dö, men ja är nog lite för offensiv med dom, sen om ja tar bort den andra musikanten så kan ja klämma in changeling men det vet ja inte om det är värt för 3 mindre i komp?

Användarvisningsbild
XecrNist
Inlägg: 936
Blev medlem: 06 dec 2008, 11:41
Ort: Strängnäs

Re: Daemons 1750pts

Inlägg av XecrNist »

HQ

GUO
- Flies
/ 165pts (-5)

GUO
- Flies
/ 165pts (-5)

Elites

Bloodcrushers x 3
/ 120pts (-6)

Bloodcrushers x 4
/ 160pts (-8)

Troops

10 x Plaguebearers
- Icon, musician
/ 180pts (-7)

10 x Plaguebearers
- Icon
/ 175pts (-5)

10 x Plaguebearers
/ 150pts (-3)

8 x Horrors
- Changeling, Bolt
/ 151pts (-6)

Heavy Support

Soul Grinder
- Phlegm
/ 160pts (-5)

Soul Grinder
- Phlegm
/ 160pts (-10)

Soul Grinder
- Phlegm
/ 160pts (-10)

Totalt 1746pts
Komp 35

När jag lade till en enhet Horrors blev listan så här

Användarvisningsbild
XecrNist
Inlägg: 936
Blev medlem: 06 dec 2008, 11:41
Ort: Strängnäs

Re: Daemons 1750pts

Inlägg av XecrNist »

Läste nyss att fordon som deepar räknas som att dom har rört sig i crusing speed, eftersom walkers inte kan göra detta så blir det ju ett problem om när man ska avgöra om grinders kan skjuta rundan de kommer ner eller inte, om dom inte kan det är dom tämeligen värdelösa?
Senast redigerad av 1 XecrNist, redigerad totalt 10 gånger.

cadelin
Mästare - Svenska 40k Touren 2011
Inlägg: 2219
Blev medlem: 07 maj 2009, 20:48

Re: Daemons 1750pts

Inlägg av cadelin »

dom räknas nog som infanteri i det fallet eftersom det är en walker och dom per defenition inte kan köra i cruising speed

Användarvisningsbild
Zurken
Moderator
Inlägg: 3896
Blev medlem: 13 jan 2009, 23:41
Ort: Kungsbacka (typ gbg)

Re: Daemons 1750pts

Inlägg av Zurken »

Man spelar väl alltid som att Dreadnoughts som droppar i poddar få skjuta samma runda som de deepar, så varför skulle det vara annorlunda för demoner?
Alexander Merinen

Användarvisningsbild
XecrNist
Inlägg: 936
Blev medlem: 06 dec 2008, 11:41
Ort: Strängnäs

Re: Daemons 1750pts

Inlägg av XecrNist »

Jag har faktiskt ingen aning, kom bara att tänka på det

Skriv svar