Matchens lirare blev för min del centurions som gjorde absolut mest (dödade fordon till höger och vänster samt en handfull warriors) och sedan kommer nog hammernators som kom in i min storm raven runda tre och omedelbart körde över en nightbringer men sedan blev wipeade av en enhet med tre wraiths och gjorde bara ett wound i retur. Det var även kul att köra mycket deep strike med drop pods vilket jag tycker är som marines ska spelas. Tyvärr missade jag bägge mina reserve rolls runda två vilket gjorde att jag ångrade en smula att ha så mycket i reserves.
Assault marines i enheter med fem man kändes lite tunt och de fick bägge stryk av en större enhet med warriors i närstrid utan att göra någon nämnvärd skada, kanske dödade ett par modeller högst. Anledningen att jag körde två femmannaenheter istället för en med tio är för att jag har två enheter med två sergeants. De här verkar behöva tio modeller för att vara effektiva men de gör inte s mycket skada i närstrid egentligen.
En ändring jag är så gott som säker på att göra är att byta ut vanguards mot ytterligare en enhet tacticals i drop pod.
Jag körde combat squads med alla tacticals.
HQ & warlord
Terminator librarian 115p
Troops
3ggr 10 tacticals med drop pod, meltagun, multimelta, veteran sergeant med meltabombs och combimelta 220 * 3 = 660p
Elites
6 vanguards med ett par lightning claws, två power fists, två storm shields och tre power axes. 277p
Kommentar; svindyr enhet med massor av wargear av den enkla anledningen att jag ville köra wysiwyg och detta är vad modellerna har. De fick charge på en enhet med tre wraiths i runda ett men var wipeade efter andra rundan och hade bara gjort två wounds i retur. Jag var svårt besvikna på de ända tills tre hammernators och librarian assaultade samma enhet och blev wipeade, då insåg jag att det nog är wraiths det är fel på. Dock fortfarande på tok för dyrt med 277p för sex modeller.
5 hammernators 225p
Fast attack
2 * 5 assault marines med veteran sergeant med power fist och melta bombs. 2 * 125p
Heavy support
Storm raven med lascannon och mutli melta 200p
3 grav-centurions 260