ELdar 1750pt

Få tips och kommentarer på dina senaste idéer
MITTZ
Inlägg: 921
Blev medlem: 12 mar 2010, 00:34

ELdar 1750pt

Inlägg av MITTZ »

Eldar arme under arbete....det är en Alaitoc arme så ha gärna det i åtanke om ni ger feedback.

Komp: 63
Totalt: 1748p
Figurer:50

HQ
1 Autarch 130
- Mandiblaster 10
- Laser lance 20
- Jetbike 30

ELITE
8 Fire dragons 298
- Exarch 12
- Crack shot 5
- Fire pike 8
1 Wave serpent
- Spirit stone 10
-Twin bright 45

TROOPS
7 Pathfinder 168

5 Rangers 95

8 Pathfinder 192

3 Jetbikes 76
- Shuriken cannon 10

3 Jetbikes 76
- Shuriken cannon 10

FAST ATTACK
5 shining spears 242
- Exarch 12
- Star lance 15
- Withdraw 25
- Shuriken cannon 15

7 warp spiders 196
- Exarch 12
- Spinneret rifle 5
- Power blades 10
- Withdraw 15

HEAVY SUPPORT
1 Fire prism 150
- Holofield 35

1 Fire prism 125
- Spirit stones 10

Bronson
Inlägg: 689
Blev medlem: 09 nov 2009, 18:30

Re: ELdar 1750pt

Inlägg av Bronson »

Vet inte vart själva Alaitoc temat är nånstans, det liknar mer en saim-hann temad arme'. Är inte Alaitoc scoutish? Jag skulle vilja ha sett lite warwalkers och vypers och kanske ännu fler rangers/pathfinders. Men om man bortser från temat så hade jag minskat ner på firedragons, dom är alldeles för dyra och dom gör samma sak fast dom bara är 5 gubbar, spränger en bil och sen dör dom. Shining spears hade jag plockat bort helt och ersatt med warwalkers och kanske nån vyper om det blir poäng över, eller rangers/pathfinders. Och då även gjort om autarchen så han kan blinka runt med spindlarna. Vet inte hur allt det skulle påverka kompen då jag inte orkar räkna men den blir väl inte så mycket sämre i alla fall.
Papa D skrev:Jag äger inte 1500p så dåliga modeller....

Skriv svar