Hej, jag heter egentligen Niklas, kommer från västerås och är lite halvny på 40k, har inte spelat mer än 4 matcher med de nya reglerna, vilket jag gjorde denna helg. Undrar över lite tips till nästa turnering som är om en månad över armékomposition å så. Turneringen är 500p snabba matcher och för att slippa armeér som jag själv hade så kommer det finnas restrictioner( Inga Monstreous Creatures, 2+ saves eller Vehicles med mer än 33 total AV)
Sorceror with Mark of Slannesh, Lash of submission
6 CSM
Plasma gun.
6 CSM
Plasma gun.
7 Havocs
2 Autocannons, 1 Missile launcher.
Har 10 poäng över funderar på typ melta bombs på sorceror eller nått.
Spelar hela tiden Seize ground med 3 objective och Spearhead som deployment.
500 poäng CSM för liten lokal turnering
Re: 500 poäng CSM för liten lokal turnering
Blä för lash... men om det är "ok" att osta till det så länge man följer restriktionerna antar jag att det är ok.
Jag skulle lägga till rhinos till dina scoring squads, och byta ut dem mot plauge marines (för att osta till det mer) eller berzerkers (för de är kewla). Men de är rätt OK som de är.
Havocs är inte prisvärda, men med de restriktioner ni verkar ha är de det enda long-range skyttet du kan få så det kan ju vara värt.
Jag skulle lägga till rhinos till dina scoring squads, och byta ut dem mot plauge marines (för att osta till det mer) eller berzerkers (för de är kewla). Men de är rätt OK som de är.
Havocs är inte prisvärda, men med de restriktioner ni verkar ha är de det enda long-range skyttet du kan få så det kan ju vara värt.
Alexander Merinen
Vad tycker ni om den här listan då?
6 CSM
Plasma gun.
6 CSM
Plasma gun.
8 CSM
Melta gun, Rhino
Skyttet når riktigt kort, men hey det är 500p å jag tror ingenting så farligt kan komma ut med de restrictions som finns just nu.
Har inga plague marines och inga zerkers målade tyvärr. Fast jag gillar dem inte riktigt heller för att vara ärlig.
6 CSM
Plasma gun.
6 CSM
Plasma gun.
8 CSM
Melta gun, Rhino
Skyttet når riktigt kort, men hey det är 500p å jag tror ingenting så farligt kan komma ut med de restrictions som finns just nu.
Har inga plague marines och inga zerkers målade tyvärr. Fast jag gillar dem inte riktigt heller för att vara ärlig.
Du har ju ingenting som egentligen kan utnyttja att du har Lash, skaffa lite flamers och plattor om du vill ha en elak lista.