AdMech till DefCon

Få tips och kommentarer på dina senaste idéer
Användarvisningsbild
Röde
Inlägg: 7511
Blev medlem: 14 nov 2009, 22:09
Ort: Linköping

AdMech till DefCon

Inlägg av Röde »

Det blev den här listan...

Cult Mechanicus Battle Congregation

Tech Priest Dominus (1) 130 (Warlord)
Skryerskull Perspicatus

Kataphron Breachers (3) 150

Kataphron Destroyers (3) 165
3x Heavy Grav Cannons

Kastelan Robot Maniple (1+2) 320
2x Carapace Mounted Heavy Phosphor Blaster, 2x Twin Linked Heavy Phosphor Blaster

Skitarii Maniple

Skitarii Rangers (5) 115
Arc Pistol, 2x Arc Rifle, Omnisphex

Skitarii Rangers (5) 105
2x Arc Rifle, Omnisphex

Skitarii Rangers (5) 125
2x Plasma Caliver

Skitarii Vanguard (10) 200
3x Plasma Caliver, Omnisphex

Sicarian Ruststalkers (5) 190
The Omniscient Mask, Prehensile Dataspike

Sicarian Infiltrators (5) 210
Flechette Blasters, Taser Goads, Phase Taser, Infoslave Skull

Officio Assassinorum Detachment

Culexus Assassin (1) 140

Total: 1850pts
Komp 0
Inga tärningslag alls på några magiskolor...

Så nu återstår att se hur det här fungerar...

Vad tror ni? Hur mycket spö blir det på en skala?
-Inte regelböjspucko, fluffmongo.

Gonka Koff
Inlägg: 2745
Blev medlem: 13 okt 2008, 10:55

Re: AdMech till DefCon

Inlägg av Gonka Koff »

Den här listan ser hur kul ut som helst, som det brukar vara med dom här nya kodexarna så är gubbarna förvånansvärt bra precis när dom behöver det och inte en jävel begriper hur det gick till. Jag är en hängiven fan av de nya dexarna, både till modellerna men mest till alla nya balla coola regler dom har. Synd att inte jag själv har tid att börja bygga en ny armé, det hade vart kul.
Hoppas vi möts Roger! Jag kommer köra Grey Knights med massa Dreadknights för jag har hört att grav är helt ute nuförtiden :roll:
Senast redigerad av 1 Gonka Koff, redigerad totalt 31 gånger.
Scatter dice always point to me, which counts as a hit. I've never needed to re-roll to hit or wound. I can preemptively steal my own initiative. My army lists have won Pulitzers. Final note, I'm awesome. -Jon "The Man" Willingham

Användarvisningsbild
Röde
Inlägg: 7511
Blev medlem: 14 nov 2009, 22:09
Ort: Linköping

Re: AdMech till DefCon

Inlägg av Röde »

Tack för lite respons Gonka. Det är lite sömnigt på forumet nu för tiden...

Ja, jag tror listan är rolig. Stommen är ju den samma som jag spelat att tag. Vore kul att mötas även om delar av min lista är allergisk mot torrent flamers. Om du nu inte var ironisk när du sade att du skulle spela Grey Knights. Man vet ju aldrig... ;)

Ska bli intressant att se vad Culexus tillför i praktiken. Men jag kanske dodgear magilistor och demoner helt bara för att han är med... :D
Hoppas förstås på lagombajslistor med en del fordon. Å andra sidan har ju matcher där jag börjat med att tänka Vad fan ska jag göra åt det här? gått rätt bra.
-Inte regelböjspucko, fluffmongo.

Användarvisningsbild
Papa D
Inlägg: 3610
Blev medlem: 03 nov 2008, 18:09
Ort: STHLM

Re: AdMech till DefCon

Inlägg av Papa D »

@röde - eftersom du endå spelar lite av varje, rekommenderar jag verkligen warcon, bra ock kul! Listan ser bra och balanserad ut, tror inte du får mycke magi motståndsnytta av culexusen på defcon då magi är ganska "strypt" men han e ganska najs iallafall - de kan Gonka vittna om.

Ses på defcon!

Mvh

Papa D
Robert skrev:hittils har 65personer blivit sämre på 40k av att läsa den här posten

Användarvisningsbild
Röde
Inlägg: 7511
Blev medlem: 14 nov 2009, 22:09
Ort: Linköping

Re: AdMech till DefCon

Inlägg av Röde »

Papa D skrev:@röde - eftersom du endå spelar lite av varje, rekommenderar jag verkligen warcon, bra ock kul! Listan ser bra och balanserad ut, tror inte du får mycke magi motståndsnytta av culexusen på defcon då magi är ganska "strypt" men han e ganska najs iallafall - de kan Gonka vittna om.

Ses på defcon!

Mvh

Papa D
Jag siktar sakta på att måla upp en War Convocation. Har köpt några enheter till som väntar på lite omsorg. Beträffande Culexus så tror jag du har helt rätt. Han får kanske jaga något annat än häxor. Skulle jag få möta Dread knights känns det som att han kan hjälpa till med att kontra när de kommer hoppandes.

Tack för input.
-Inte regelböjspucko, fluffmongo.

Skriv svar