Hejsan. Jag ska spela i en Escalation turnering och undrar vad jag ska ha i min grund lista
Vi rollar fram om vad vi får köpa här näst.
Jag har 500p att röra mig med
I det får jag ha 1 HQ 1 Elite och 2+ troops
Jag får inte ha Monstrus creatures på 500P och får inte ha "named characters" så som Deathleeper.
Får inte häller göra någon som hällst uppgradering (inte änns adrenal glands) samma gäller de jag möter.
Tips välkomnas!
Idag har jag tänkt
HQ
Tyranid Prime (finns inget annat)
Elite
3 Zoanthropes
Troop
10 Hormagaunts
15 Termagaunts
4 Tyranid Warriors
Jag får ej byta ut dessa i kommande poäng höjningar
Skickat från min iPhone med Tapatalk
500pts Tyranids hjälp
Re: 500pts Tyranids hjälp
Får du öka på dem i antal när ni höjer poängen, eller är de fast som de är i antal och utrustning?
Linus skrev:Den enda taktiken jag känner till mot AdMech är att stå och hänga med huvet och se sorgsen ut, och det funkar jävligt dåligt...
Får ha 1 HQ eller måste ha 1 HQ?
Primen är inte prisvärd, absolut inte på 500p.
Är du sedan fast med honom så låser han dessutom en HQ plats när du väl får stoppa in rejäla monster.
Warriors och Zoanthropes brukar vara succé för mig i så små arméer.
Synapse på båda och folk brukar inte ha något bra motmedel mot multiwounds eller psykers på 500p.
Det brukar dyka upp marines med plasmaguns och flamers, vilket warriorsen är bra mot, speciellt om de skjuter Deathspitters tillbaka. 9st S5 skott brukar också räcka långt mot dem som tryckt in ett lätt fordon i sina 500p.
Gaunts är också bra tycker jag. 20 gaunts är trots allt 20 wounds och det kan skrämma många bara att se att du har 40 gubbar när de har 10. Det är väldigt sällan large blasts letar sig in i 500p listor.
Jag gillar även en femma med Genestealers i små arméer. Det finns alltid många bra ställen att infiltrera dem på eftersom motståndarens 500p oftast är en väldigt liten armé.
De brukar få en enhet som täcker av åt deras håll, och då får övriga Tyranider det lättare att käka upp den del som riktas mot dem. Kommer de väl in i närstrid så gör de jobbet bra, bäst är om de lyckas nå fram till motståndarens HQ.
De slår före de flesta HQ på 500p och rending claws brukar få jobbet gjort!
Det är lite av mina tankar om 500p.
Primen är inte prisvärd, absolut inte på 500p.
Är du sedan fast med honom så låser han dessutom en HQ plats när du väl får stoppa in rejäla monster.
Warriors och Zoanthropes brukar vara succé för mig i så små arméer.
Synapse på båda och folk brukar inte ha något bra motmedel mot multiwounds eller psykers på 500p.
Det brukar dyka upp marines med plasmaguns och flamers, vilket warriorsen är bra mot, speciellt om de skjuter Deathspitters tillbaka. 9st S5 skott brukar också räcka långt mot dem som tryckt in ett lätt fordon i sina 500p.
Gaunts är också bra tycker jag. 20 gaunts är trots allt 20 wounds och det kan skrämma många bara att se att du har 40 gubbar när de har 10. Det är väldigt sällan large blasts letar sig in i 500p listor.
Jag gillar även en femma med Genestealers i små arméer. Det finns alltid många bra ställen att infiltrera dem på eftersom motståndarens 500p oftast är en väldigt liten armé.
De brukar få en enhet som täcker av åt deras håll, och då får övriga Tyranider det lättare att käka upp den del som riktas mot dem. Kommer de väl in i närstrid så gör de jobbet bra, bäst är om de lyckas nå fram till motståndarens HQ.
De slår före de flesta HQ på 500p och rending claws brukar få jobbet gjort!
Det är lite av mina tankar om 500p.
Hejsan! Tack för bra tips och idéer!
Jo jag MÅSTE ha 1 HQ som jag måste behålla under hela turneringen.
Den får inte vara named eller MC, enda HQt som Tyranids har är då en Tyranid Prime.
Jag får alltid utöka varje enhet med fler modeller redan från början men jag får inte uppgradera några vapen eller annat. Det slår vi fram
Genestealers har jag funderat på!
Jo jag MÅSTE ha 1 HQ som jag måste behålla under hela turneringen.
Den får inte vara named eller MC, enda HQt som Tyranids har är då en Tyranid Prime.
Jag får alltid utöka varje enhet med fler modeller redan från början men jag får inte uppgradera några vapen eller annat. Det slår vi fram
Genestealers har jag funderat på!
varför inte MC? Det låter jättekonstigt spec mot nidsen. Det är väl bara de och demonprinsar som är hqs som är MC. Antar att de tinte är någon gräns för att ha HQ val som är vehicles A la pask eller bargelord? Snacka med dem och få dem att inse att det är lite orättvist.