HQ
Prince
wings
warptime
Mark of Slaanesh
= 160
Total HQ = 160
Troops
6 Noise marines
5 sonic blasters
1 blast master
= 185
6 Noise marines
5 sonic blasters
1 blast master
= 185
6 Noise marines
5 sonic blasters
1 blast master
Rhino havoc launcher
= 235
5 + 1 Noise marines
champ w. doom siren, power weapon
rhino
= 200
5 + 1 Noise marines
champ w. doom siren, power fist
rhino
= 210
Total troops: 1015
Elites
Dread with extra DCCW
= 100
Dread with extra DCCW
= 100
Total elites = 200
Heavy Support
2 Obliterator
= 150
Dakka pred
= 100
vindicator
= 125
Total heavy support = 275
Total = 1750
Listan jag spelar för tillfället. Vill ha kvar så mycket EC känsla som möjligt.
Förslag på förbättringar/optimeringar?
Tankar kring komp?
Chaos (Emperors children)
Re: Chaos (Emperors children)
Noise Marines är inte superheta i närstrid så om du droppar ena närstridsenheten och pumpar upp den andra till tio man börjar det likna något (även om de då inte är sacred number längre). Om du sen dessutom droppar dakkapreden och ger dem en land raider så får de en chans att nå fram till fienden samtidigt som du drar fiende-eld från dina rhinos. Plus att prinsen får något att gömma sig bakom.
Jag är imponerad av att du kör närstridsdreads, det har aldrig funkat för mig. Oftast missar de minst en förflyttning eftersom de är galna vilket innebär att de kommer fram alldeles för sent. Jag hade nog gett dem avståndsvapen och hållit tummarna istället. Något slags anti-tank i alla fall eftersom resten av armén förutom obliteratorerna är i form av anti-infanteri-blaffor och musikvapen.
Behöver du verkligen tre noiseenheter som supportar? Du har ju vindicatorn också.
Kompmässigt vet jag inte. Du har skippat lash men kör med obliteratorer, vindicator och tre identiska noise marineenheter. Å andra sidan har du närstridsdreads och väldigt små enheter. 6/10?
Jag är imponerad av att du kör närstridsdreads, det har aldrig funkat för mig. Oftast missar de minst en förflyttning eftersom de är galna vilket innebär att de kommer fram alldeles för sent. Jag hade nog gett dem avståndsvapen och hållit tummarna istället. Något slags anti-tank i alla fall eftersom resten av armén förutom obliteratorerna är i form av anti-infanteri-blaffor och musikvapen.
Behöver du verkligen tre noiseenheter som supportar? Du har ju vindicatorn också.
Kompmässigt vet jag inte. Du har skippat lash men kör med obliteratorer, vindicator och tre identiska noise marineenheter. Å andra sidan har du närstridsdreads och väldigt små enheter. 6/10?
...medan jag mest använder fingar, knivar och lim. Och greenstuff emellanåt:speedfreek skrev:Jag bygger bara med rövkorgen
Imperial Fists: http://svenska40k.se/forum/viewtopic.php?f=9&t=552
Orker: http://svenska40k.se/forum/viewtopic.php?f=67&t=3327
Ironjens skrev:Noise Marines är inte superheta i närstrid så om du droppar ena närstridsenheten och pumpar upp den andra till tio man börjar det likna något (även om de då inte är sacred number längre). Om du sen dessutom droppar dakkapreden och ger dem en land raider så får de en chans att nå fram till fienden samtidigt som du drar fiende-eld från dina rhinos. Plus att prinsen får något att gömma sig bakom.
Nej dom är inte superheta i närstrid, dock är 2 doom sirens roligare än en
Gå ifrån sacred number är inte ett alternativ
Ta bort den ena support enheten är helt klart ett alternativ, dock trevlig mot horde listor och i scoring syfte, vet inte riktigt vad jag skulle ta istället.
CC dreads har funkat bra so far. Man slipper oroa sig för att dom har ihjäl ens egna saker. Dom ska i regel rakt mot lede fi så bara e runda per match dom står still och skjuter i regel.
Anti tank är helt klart ett problem! vill ha in melta guns men funkar inte riktigt in i temat.
Enheter om 12 noise marines, 2x[sacred number] skulle kunna trixas med, dock få de inte åka rhino 
Dakkapred/obbar känns inte så EC, skakar loss 250pts, bytes lämpligen mot demonettes (funkar bra om 6 (112pts)) och en greater demon (100). Det senare monstret är bra mot det mesta som är bra mot marines. Övriga 38 poäng kan användas till 2 offer-champs i blastmasterenheter och valfri pryl för 8pts. Kan vara värt att tänka på i alla fall?
Kör hårt! temade listor är coolast!
EDIT: räknar som en kratta, 6 lesser demons kostar bara 78 poäng. 6 Lesser + greater + 3 offerchamps + 5 personal icons = 248
Dakkapred/obbar känns inte så EC, skakar loss 250pts, bytes lämpligen mot demonettes (funkar bra om 6 (112pts)) och en greater demon (100). Det senare monstret är bra mot det mesta som är bra mot marines. Övriga 38 poäng kan användas till 2 offer-champs i blastmasterenheter och valfri pryl för 8pts. Kan vara värt att tänka på i alla fall?
EDIT: räknar som en kratta, 6 lesser demons kostar bara 78 poäng. 6 Lesser + greater + 3 offerchamps + 5 personal icons = 248
Mathias Lamu
Uppsala - VSSU
-: I will never send infantry on a job better suited for orbital bombardment :-
Uppsala - VSSU
-: I will never send infantry on a job better suited for orbital bombardment :-
kelaino skrev:Enheter om 12 noise marines, 2x[sacred number] skulle kunna trixas med, dock få de inte åka rhino
Faktiskt en intressant ändring. Tror den blir snäppet sämre än listan är nu. Men samtidigt snäppet koolare
HQ
Prince
wings
warptime
Mark of Slaanesh
= 160
Greater daemon
= 100
Total HQ = 260
Troops
6 Noise marines
5 sonic blasters
1 blast master
= 185
6 Noise marines
5 sonic blasters
1 blast master
= 185
5 + 1 Noise marines
rhino
= 200
5 + 1 Noise marines
rhino
= 210
5 + 1 Marines
champ
melta gun
Rhino
= 150
5 + 1 Marines
champ
melta gun
Rhino
= 150
Total troops: 1080
Elites
Dread with extra DCCW
= 100
Dread with extra DCCW
= 100
Total elites = 200
Heavy Support
Vindicator
=125
Obliterator
= 75
Total heavy support = 200
Total = 1740
En del ändringar. Men vet i tusan om jag gillar listan mer. Misstänker dock att detta är klart hårdare...
Prince
wings
warptime
Mark of Slaanesh
= 160
Greater daemon
= 100
Total HQ = 260
Troops
6 Noise marines
5 sonic blasters
1 blast master
= 185
6 Noise marines
5 sonic blasters
1 blast master
= 185
5 + 1 Noise marines
rhino
= 200
5 + 1 Noise marines
rhino
= 210
5 + 1 Marines
champ
melta gun
Rhino
= 150
5 + 1 Marines
champ
melta gun
Rhino
= 150
Total troops: 1080
Elites
Dread with extra DCCW
= 100
Dread with extra DCCW
= 100
Total elites = 200
Heavy Support
Vindicator
=125
Obliterator
= 75
Total heavy support = 200
Total = 1740
En del ändringar. Men vet i tusan om jag gillar listan mer. Misstänker dock att detta är klart hårdare...