Chaos (Emperors children)

Få tips och kommentarer på dina senaste idéer
loesh

Chaos (Emperors children)

Inlägg av loesh »

HQ

Prince
wings
warptime
Mark of Slaanesh
= 160

Total HQ = 160

Troops

6 Noise marines
5 sonic blasters
1 blast master
= 185

6 Noise marines
5 sonic blasters
1 blast master
= 185

6 Noise marines
5 sonic blasters
1 blast master
Rhino havoc launcher
= 235

5 + 1 Noise marines
champ w. doom siren, power weapon
rhino
= 200

5 + 1 Noise marines
champ w. doom siren, power fist
rhino
= 210

Total troops: 1015

Elites

Dread with extra DCCW
= 100

Dread with extra DCCW
= 100

Total elites = 200

Heavy Support

2 Obliterator
= 150

Dakka pred
= 100

vindicator
= 125

Total heavy support = 275

Total = 1750

Listan jag spelar för tillfället. Vill ha kvar så mycket EC känsla som möjligt.

Förslag på förbättringar/optimeringar?

Tankar kring komp?
Senast redigerad av 1 loesh, redigerad totalt 28 gånger.

Användarvisningsbild
Ironjens

Re: Chaos (Emperors children)

Inlägg av Ironjens »

Noise Marines är inte superheta i närstrid så om du droppar ena närstridsenheten och pumpar upp den andra till tio man börjar det likna något (även om de då inte är sacred number längre). Om du sen dessutom droppar dakkapreden och ger dem en land raider så får de en chans att nå fram till fienden samtidigt som du drar fiende-eld från dina rhinos. Plus att prinsen får något att gömma sig bakom.

Jag är imponerad av att du kör närstridsdreads, det har aldrig funkat för mig. Oftast missar de minst en förflyttning eftersom de är galna vilket innebär att de kommer fram alldeles för sent. Jag hade nog gett dem avståndsvapen och hållit tummarna istället. Något slags anti-tank i alla fall eftersom resten av armén förutom obliteratorerna är i form av anti-infanteri-blaffor och musikvapen.

Behöver du verkligen tre noiseenheter som supportar? Du har ju vindicatorn också.

Kompmässigt vet jag inte. Du har skippat lash men kör med obliteratorer, vindicator och tre identiska noise marineenheter. Å andra sidan har du närstridsdreads och väldigt små enheter. 6/10?
speedfreek skrev:Jag bygger bara med rövkorgen
...medan jag mest använder fingar, knivar och lim. Och greenstuff emellanåt:
Imperial Fists: http://svenska40k.se/forum/viewtopic.php?f=9&t=552
Orker: http://svenska40k.se/forum/viewtopic.php?f=67&t=3327

loesh

Inlägg av loesh »

Ironjens skrev:Noise Marines är inte superheta i närstrid så om du droppar ena närstridsenheten och pumpar upp den andra till tio man börjar det likna något (även om de då inte är sacred number längre). Om du sen dessutom droppar dakkapreden och ger dem en land raider så får de en chans att nå fram till fienden samtidigt som du drar fiende-eld från dina rhinos. Plus att prinsen får något att gömma sig bakom.

Jag är imponerad av att du kör närstridsdreads, det har aldrig funkat för mig. Oftast missar de minst en förflyttning eftersom de är galna vilket innebär att de kommer fram alldeles för sent. Jag hade nog gett dem avståndsvapen och hållit tummarna istället. Något slags anti-tank i alla fall eftersom resten av armén förutom obliteratorerna är i form av anti-infanteri-blaffor och musikvapen.

Behöver du verkligen tre noiseenheter som supportar? Du har ju vindicatorn också.

Kompmässigt vet jag inte. Du har skippat lash men kör med obliteratorer, vindicator och tre identiska noise marineenheter. Å andra sidan har du närstridsdreads och väldigt små enheter. 6/10?

Nej dom är inte superheta i närstrid, dock är 2 doom sirens roligare än en :) använder dom mest för den och så kan dom i regel moppa upp det som blir kvar om man inte har otur.
Gå ifrån sacred number är inte ett alternativ ;)
Ta bort den ena support enheten är helt klart ett alternativ, dock trevlig mot horde listor och i scoring syfte, vet inte riktigt vad jag skulle ta istället.
CC dreads har funkat bra so far. Man slipper oroa sig för att dom har ihjäl ens egna saker. Dom ska i regel rakt mot lede fi så bara e runda per match dom står still och skjuter i regel.
Anti tank är helt klart ett problem! vill ha in melta guns men funkar inte riktigt in i temat.

Användarvisningsbild
kelaino

Inlägg av kelaino »

Enheter om 12 noise marines, 2x[sacred number] skulle kunna trixas med, dock få de inte åka rhino :(

Dakkapred/obbar känns inte så EC, skakar loss 250pts, bytes lämpligen mot demonettes (funkar bra om 6 (112pts)) och en greater demon (100). Det senare monstret är bra mot det mesta som är bra mot marines. Övriga 38 poäng kan användas till 2 offer-champs i blastmasterenheter och valfri pryl för 8pts. Kan vara värt att tänka på i alla fall?

Kör hårt! temade listor är coolast!

EDIT: räknar som en kratta, 6 lesser demons kostar bara 78 poäng. 6 Lesser + greater + 3 offerchamps + 5 personal icons = 248
Mathias Lamu
Uppsala - VSSU
-: I will never send infantry on a job better suited for orbital bombardment :-

loesh

Inlägg av loesh »

kelaino skrev:Enheter om 12 noise marines, 2x[sacred number] skulle kunna trixas med, dock få de inte åka rhino :(

Dakkapred/obbar känns inte så EC, skakar loss 250pts, bytes lämpligen mot demonettes (funkar bra om 6 (112pts)) och en greater demon (100). Det senare monstret är bra mot det mesta som är bra mot marines. Övriga 38 poäng kan användas till 2 offer-champs i blastmasterenheter och valfri pryl för 8pts. Kan vara värt att tänka på i alla fall?

Kör hårt! temade listor är coolast!

EDIT: räknar som en kratta, 6 lesser demons kostar bara 78 poäng. 6 Lesser + greater + 3 offerchamps + 5 personal icons = 248

Faktiskt en intressant ändring. Tror den blir snäppet sämre än listan är nu. Men samtidigt snäppet koolare :) Det ska jag nog helt klart testa.

loesh

Inlägg av loesh »

HQ

Prince
wings
warptime
Mark of Slaanesh
= 160

Greater daemon
= 100

Total HQ = 260

Troops

6 Noise marines
5 sonic blasters
1 blast master
= 185

6 Noise marines
5 sonic blasters
1 blast master
= 185

5 + 1 Noise marines
champ w. doom siren, power weapon
rhino
= 200

5 + 1 Noise marines
champ w. doom siren, power fist
rhino
= 210

5 + 1 Marines
champ
melta gun
Rhino
= 150

5 + 1 Marines
champ
melta gun
Rhino
= 150

Total troops: 1080

Elites

Dread with extra DCCW
= 100

Dread with extra DCCW
= 100

Total elites = 200

Heavy Support
Vindicator
=125

Obliterator
= 75

Total heavy support = 200

Total = 1740

En del ändringar. Men vet i tusan om jag gillar listan mer. Misstänker dock att detta är klart hårdare...

Skriv svar