Space Wolves till Snotcon

Få tips och kommentarer på dina senaste idéer
Användarvisningsbild
lurräven
Inlägg: 1013
Blev medlem: 22 mar 2010, 19:50
Ort: Linköping

Space Wolves till Snotcon

Inlägg av lurräven »

Meckade om lista iochmed nya kompsläppet. Riflemens fick ryka till fördel för Lone Wolves. Även mindre Long Fangs och mera Wolf Guards.

Logan Grimnar

Lone Wolf, CF, TA, SS, 2 Wolves
Lone Wolf, CF, TA, SS, 2 Wolves
Lone Wolf, CF, TA, SS, 2 Wolves

Wolf Guards (9+1), 2 TA w. CML
Wolf Guards (5), TA w. CML
Wolf Guards (10), TA w. PF, 2 TA w. CML
Wolf Guards (10), TA w. PF, 2 TA w. CML

Long Fangs (6), 5 ML +WG

25 poäng kvar, 1 komp kvar

Orolig för brist på Melta och AP, men hoppas att den relativt höga komptröskeln tar hand om det åt mig.

Användarvisningsbild
Skulliz
Inlägg: 804
Blev medlem: 23 nov 2009, 15:07

Re: Space Wolves till Snotcon

Inlägg av Skulliz »

Ouch den armén är pytte-liten :(

Mycket missiler dock kan kompensera.

Över lag känns listan väldigt cool men vettifan om den känns värd sin komp :P

Ett förslag kanske skulle vara att plocka bort någon cyklon och spamma lite combi-plasmas istället?

Lantto
Inlägg: 67
Blev medlem: 11 aug 2009, 18:44

Re: Space Wolves till Snotcon

Inlägg av Lantto »

Jag kommer antaligen spela en liknande lista men har skippat lone wolvesen till förmån för två enheter scouter. Tror de kan behövas för att ta hand om defensiva arméer så man kan komma både bakifrån och framifrån samtidigt. Också bra för att rensa bort devastator squads eller små enheter på objektiv osv.

cadelin
Mästare - Svenska 40k Touren 2011
Inlägg: 2219
Blev medlem: 07 maj 2009, 20:48

Re: Space Wolves till Snotcon

Inlägg av cadelin »

jag är på lanttos linje, scouts!

Användarvisningsbild
lurräven
Inlägg: 1013
Blev medlem: 22 mar 2010, 19:50
Ort: Linköping

Re: Space Wolves till Snotcon

Inlägg av lurräven »

Tillbaka till ritbordet!

Logan känns som SWs bästa alternativ på den här kompen, ska försöka tweaka lite. I annat fall kanske man ska våga sig på IG igen, de har legat på hyllan ett tag nu.

Lantto
Inlägg: 67
Blev medlem: 11 aug 2009, 18:44

Re: Space Wolves till Snotcon

Inlägg av Lantto »

Den andra skillnaden i min lista är att jag har en enhet med assault cannons och combi-plasmor för att rå på termosar och mephiston.

Denna är jag dock inte alls lika säker på om den funkar eller ej. Mest kul med lite variation från alla CMLs :)

Är i övrigt helt med på din linje at Logan är bästa (ända?) vägen att gå om man ska få till SWs runt komp 45. Annars är det riktigt tufft utan att stoppa in stora enheter med typ blood claws/swift claws/sky claws.

Användarvisningsbild
lurräven
Inlägg: 1013
Blev medlem: 22 mar 2010, 19:50
Ort: Linköping

Re: Space Wolves till Snotcon

Inlägg av lurräven »

Combi-vapen behövs nog, ja! Assault cannons för att få lite variation låter också klart intressant.

Andra alternativet är nog denna:

CCS, 2 Plasma, AC 80 -3
CCS, 2 Plasma, AC 80 -3

Storm Troopers, 2 Melta 105 -1
Storm Troopers, 2 Melta 105 -1

PCS, AC 40 -1.5
Infantry Squad 50 -.5
Infantry Squad Grenade Launcher 55 -.5
Infantry Squad Grenade Launcher 55 -.5

Veterans, 3 Plasma, Lascannon 135 -2.5
Veterans, 3 Plasma, Lascannon 135 -2.5
Veterans, 3 Plasma, Lascannon 135 -2.5
Veterans, 3 Plasma, AC 125 -2.5

Scout Sentinel 35 -1
Scout Sentinel 35 -1
Vendetta Squad 280 -16
-2 Vendettas w. Hvy Bolters

Hydra Squad 150 -10
-2 Hydras
Hydra Squad 150 -10
-2 Hydras

Bilar (6): -6
1750
Komp: 45

Användarvisningsbild
Skulliz
Inlägg: 804
Blev medlem: 23 nov 2009, 15:07

Re: Space Wolves till Snotcon

Inlägg av Skulliz »

Angående Guardlistan så är jag lite tveksam. Du har mycket arga Special Weapons men jag gillar inte konfigurationen Plasma/Heavy Weapon, detta än mindre till fots.

Problemet är ju att du många gånger behöver röra på plasma enheten för att få rapid-fira och då är Heavy Weapon Teamet värdelöst. Dessutom när jag rör plasma enheter framåt vill jag göra det i en bil för att slippa bli ihjäl-assultad av två överlevande marines följande runda.

Dock som kompen ser ut nu så får man fan passa sig för vilka leksaker man har i listan om man ska ha komp till att åka bil med sina troops.

Jag skulle personligen föreslå att du dumpar heavy weapons och hydror till förmån för chimeror till dina veteraner och ccs, kanske kompen/poängen räcker till en hel veteran-enhet till.

*edit*

PS

att splitta vendettorna är sjukt värt

Användarvisningsbild
lurräven
Inlägg: 1013
Blev medlem: 22 mar 2010, 19:50
Ort: Linköping

Re: Space Wolves till Snotcon

Inlägg av lurräven »

Skulliz skrev:Angående Guardlistan så är jag lite tveksam. Du har mycket arga Special Weapons men jag gillar inte konfigurationen Plasma/Heavy Weapon, detta än mindre till fots.

Problemet är ju att du många gånger behöver röra på plasma enheten för att få rapid-fira och då är Heavy Weapon Teamet värdelöst. Dessutom när jag rör plasma enheter framåt vill jag göra det i en bil för att slippa bli ihjäl-assultad av två överlevande marines följande runda.

Dock som kompen ser ut nu så får man fan passa sig för vilka leksaker man har i listan om man ska ha komp till att åka bil med sina troops.

Jag skulle personligen föreslå att du dumpar heavy weapons och hydror till förmån för chimeror till dina veteraner och ccs, kanske kompen/poängen räcker till en hel veteran-enhet till.

*edit*

PS

att splitta vendettorna är sjukt värt
Hydror är ju så poängeffektiva! Svårt med kompat IG, aldrig spelat med de i kompat förut. Min plan var att spara lite komp på squadronade tanks och lägga ut en skyttelinje som man var tvungen att passera ett plasmaregn för att nå fram till.

Fan, nu har jag listångest inför snotcon :/

cadelin
Mästare - Svenska 40k Touren 2011
Inlägg: 2219
Blev medlem: 07 maj 2009, 20:48

Re: Space Wolves till Snotcon

Inlägg av cadelin »

kasta ut alla hydror ta in chimeror istället och hvy weapontems så är du något på spåret. Hydrorna är inte alls värda i nya kompen.
och precis som skulliz säger ta bort hvy weapons ur veteranenheterna.
Ta minst två hvy wepontems som du kan stå och ge order till

Skriv svar