CSM mot nya jobbiga guards
CSM mot nya jobbiga guards
Någon som har några tips om hur man bygger en CSM 1750-lista som är stabil mot nya IG?
Senast redigerad av 1 XecrNist, redigerad totalt 23 gånger.
-
PeterWelzien
Re: CSM mot nya jobbiga guards
Börjar du bli orolig? 
Jag skulle säga mycket melta guns och template/blast-vapen. Trupper som kan assaulta flera enheter är också jobbiga.
Jag skulle säga mycket melta guns och template/blast-vapen. Trupper som kan assaulta flera enheter är också jobbiga.
/Peter Welzien
Ja eftersom att de listor jag tänker på kommer gå i stöpet på grund utav av en lucky missile launcher och det vill man inte eller sjukt mkt heavy weapons som sätter stopp för allt bra i sin armé 
Demoner tuggar ju imps ganska bra för en billig penning. Infiltrerande/outflankande veteraner á 5-6man är ju också trevliga med nån melta eller tre. Utöver det så är väl rino squads, berzerkers/noice-/Plaugemariens trevliga. Boostande bikes är ett annat alternativ. Mer eller mindre allt som rullar mycket tärningar, är snabbt eller väldigt tåligt är bra skulle jag tro...
-
Gonka Koff
IG har det fortfarande svårt att stoppa LandRaiders från att dumpa sin last. Efter dumpning kan det nog vara en bra idé att backa undan snabbt som fanken, eftersom jag gissar att det kommer finnas både en och annan Chimera med 3x meltaguns i farten. Landraiders är ju dessutom ganska bra på att skjuta Chimeror.
Inuti Raidern kanske man skulle stoppa något ovanligt: Plague Marines! Eftersom de efter sin charge troligen kommer att stå mitt i skiten och bli pepprade från alla håll och kanter är det ju inte helt fel att vara litet extra tålig. Förhoppningsvis kommer då en hel del eldkraft gå mot dessa istället för mot rhinos.
Det gamla -"skräpet-som-ingen-vill-ha"- Chaos Spawn kan nog i många fall vara riktigt irriterande för IG.
Inuti Raidern kanske man skulle stoppa något ovanligt: Plague Marines! Eftersom de efter sin charge troligen kommer att stå mitt i skiten och bli pepprade från alla håll och kanter är det ju inte helt fel att vara litet extra tålig. Förhoppningsvis kommer då en hel del eldkraft gå mot dessa istället för mot rhinos.
Det gamla -"skräpet-som-ingen-vill-ha"- Chaos Spawn kan nog i många fall vara riktigt irriterande för IG.
Scatter dice always point to me, which counts as a hit. I've never needed to re-roll to hit or wound. I can preemptively steal my own initiative. My army lists have won Pulitzers. Final note, I'm awesome. -Jon "The Man" Willingham
Tack för tipsen men matchen det gällde lira ja mina orimligt trötta nurgle demoner med, hehe t5/6 och feel no pain hjälper mot det mesta
-
PeterWelzien
Jag hatar dina demoner. De kan ta så fruktansvärt mycket eld att det inte är sant.XecrNist skrev:Tack för tipsen men matchen det gällde lira ja mina orimligt trötta nurgle demoner med, hehe t5/6 och feel no pain hjälper mot det mesta
Jag behöver mer plasma...
/Peter Welzien
ja får ta och skaffa en sån där rolig leman russ med plasma kanoner och kanske ta bort griffon och in med en squad plasma guns