IG - Med nya komp mallen
Re: IG - Med nya komp mallen
lägg till 25p till så får du 4 twinlinkade bs4 meltaguns istället..
Jag ser att du skriver men allt jag kan läsa är "jag är en ost, jag är en ost, jag är en ost"!
Man räknas som om man kört 12 tum om man deepar.
Lite komptänk: Meltagunsen bör gå på Hq'n, flamers på platoon comandsquadsen o specialweaponteamsen. (specialweaponteams känns väldigt oprisvärda med).
edit: Vendettor vill vara långt bort och stilla, att offra dem för att få fram meltaguns med bs 3 känns mest dåligt och dyrt. Speltesta lite och känn på om de inte funkar bättre när de startar på bordet och scoutmovear istället för att outflanka. Naturligtvis är det inte ok att convertera fram en mindre modell. Ogryns i transport verkar även det dyrt och dåligt jämför med säg, två colossus som man kan få för samma poäng. Fast modellerna är ju ballare.
Lite komptänk: Meltagunsen bör gå på Hq'n, flamers på platoon comandsquadsen o specialweaponteamsen. (specialweaponteams känns väldigt oprisvärda med).
edit: Vendettor vill vara långt bort och stilla, att offra dem för att få fram meltaguns med bs 3 känns mest dåligt och dyrt. Speltesta lite och känn på om de inte funkar bättre när de startar på bordet och scoutmovear istället för att outflanka. Naturligtvis är det inte ok att convertera fram en mindre modell. Ogryns i transport verkar även det dyrt och dåligt jämför med säg, två colossus som man kan få för samma poäng. Fast modellerna är ju ballare.
håller helt med om flamer placeringen kommer ändras... Tanken med special w teamsen var att det inte spelar nån roll om man skickar 10 veteraner eller 6 guards, dom kommer dö vilket som. haft funderingar på att byta ut mina vendettor mot valkyror med rocketpods.. Då kan dom ju åka 12 å skjuta 2 plattor å multilaser.. Vilket är najs, för då kan man ju få bort hotet mot meltagubbzen.. Då känns det som man ska veteraner i dock.
Frågan om man klarar sig på 16 meltagunz i en arme som anti tank? Aja.. Ska tweeka mer, stoppar in en ny lista i kväll typ.
Frågan om man klarar sig på 16 meltagunz i en arme som anti tank? Aja.. Ska tweeka mer, stoppar in en ny lista i kväll typ.
Robert skrev:hittils har 65personer blivit sämre på 40k av att läsa den här posten
-
bjorn_nilsson
Räknas inte alla deepande fordon som att de kört fort ? Vet att pods gör det....
-
Booogeyman
Allabjorn_nilsson skrev:Räknas inte alla deepande fordon som att de kört fort ? Vet att pods gör det....
"Make sure you find out what your opponent wants from the game, before you start. If he wants a close fought, balanced game and you pound him into the ground with a beardy army, he won't want to play you again.
Have you really won?"
Have you really won?"
-
Jocke Rapp
- Site Admin
Raketerna på Valkyrien har väl inga pajplattor?
- DHettNeck
- Svenska Mästaren i 40k 2012, 2013 & 2015
Dom har det när man "uppgraderar" dom till str4 
Rikard "+1" Tröger
Uppsala - Atlantis
Sweden ETC Fantasy Team 2011-2012
Sweden ETC 40K Team 2013-2016
Swedish Champion Warhammer 40K 2012, 2013 & 2015
Uppsala - Atlantis
Sweden ETC Fantasy Team 2011-2012
Sweden ETC 40K Team 2013-2016