Två snabba 1500 listor, SW och DA:Ravenwing

Få tips och kommentarer på dina senaste idéer
Användarvisningsbild
lurräven
Inlägg: 1013
Blev medlem: 22 mar 2010, 19:50
Ort: Linköping

Re: Två snabba 1500 listor, SW och DA:Ravenwing

Inlägg av lurräven »

NiklasW skrev:Så, rådande förslag är att byta ut Canis mot en lord med runic armour och sköld, på varg? Har faktiskt kännt att Canis som karaktär är lite för mesig för att representera den store Harald...
Personligen tycker jag Canis tappar på att han saknar invosave, dessutom ingår han ju i Haralds company, då kan han ju inte vara Harald ;)

Min Harald ser ut så här: Wolf Lord Harald, TWM, Runic Armor, Storm Shield, Wolf Claw, 2 Fenrisian Wolves, Saga of Majesty, Wolf Tail Talisman 255
Eller han ska se ut så om TWs dyker upp på Games Day nu i september, annars dyker han nog upp i oktober i MrDandykostym.

NiklasW
Inlägg: 19
Blev medlem: 05 sep 2011, 12:36

Re: Två snabba 1500 listor, SW och DA:Ravenwing

Inlägg av NiklasW »

Rekommenderar MicroArt. Mycket snygga varg mounts.
Skall genast börja planera bitar till min nya Harald design!

Powerfists är jag sugen på att ha med. Funderar på att slopa en Blood Claw enhet och lägga in en Grey Hunter unit till, samt pimpa upp deras wargear. Rhinos är jag tyvärr inte intresserad av i nuläget, men missile launchers är ju inte uteslutet. Kanske kan lösa loss påäng för en 2 LC, 3 ML på long fangs

Användarvisningsbild
lurräven
Inlägg: 1013
Blev medlem: 22 mar 2010, 19:50
Ort: Linköping

Re: Två snabba 1500 listor, SW och DA:Ravenwing

Inlägg av lurräven »

NiklasW skrev:Rekommenderar MicroArt. Mycket snygga varg mounts.
Skall genast börja planera bitar till min nya Harald design!

Powerfists är jag sugen på att ha med. Funderar på att slopa en Blood Claw enhet och lägga in en Grey Hunter unit till, samt pimpa upp deras wargear. Rhinos är jag tyvärr inte intresserad av i nuläget, men missile launchers är ju inte uteslutet. Kanske kan lösa loss påäng för en 2 LC, 3 ML på long fangs
Jag tjatade rätt mycket på Microart tills de gjorde vargar med ben, men sen gjorde de bara två olika då kändes det sådär.

NiklasW
Inlägg: 19
Blev medlem: 05 sep 2011, 12:36

Re: Två snabba 1500 listor, SW och DA:Ravenwing

Inlägg av NiklasW »

Jag erkänner att jag haft liknande tankar, men sen får man uppskatta att deras två varianter är två fler än alla andra. De kommer dessutom med två huvudalternativ, och det är inte allt för svårt att posa om dem marginellt.

Användarvisningsbild
lurräven
Inlägg: 1013
Blev medlem: 22 mar 2010, 19:50
Ort: Linköping

Re: Två snabba 1500 listor, SW och DA:Ravenwing

Inlägg av lurräven »

NiklasW skrev:Jag erkänner att jag haft liknande tankar, men sen får man uppskatta att deras två varianter är två fler än alla andra. De kommer dessutom med två huvudalternativ, och det är inte allt för svårt att posa om dem marginellt.
Har du bilder? Vore kul att se färdiga.

NiklasW
Inlägg: 19
Blev medlem: 05 sep 2011, 12:36

Re: Två snabba 1500 listor, SW och DA:Ravenwing

Inlägg av NiklasW »

Bilden blir inte tokbra med min kassa mobilkamera, men här är min nuvarande Harald med hans TWC gäng.
http://imageshack.us/f/15/img0006lnn.jpg/

Skriv svar