Va tror ni om denna lista, kan den va rolig att möta/spela med?
1 Farseer singing spear, runes * 2, spirit stones, fortune, guide 153
5 Wraithguard 175
5 Fire dragons 80
8 Avengers 150
1 Exarch - powerweapon, shimmershield, defend
1 Wave serpent - TL missile launcher, spirit stones 130
9 Avengers 152
1 Exarch - dual catapults, bladestorm
1 Wave serpent - TL bright lance, spirit stones 145
10 Guardians - Bright lance 110
5 rangers 95
4 Warp spiders 137
1 Exarch - Dual spinners, powerblades
1 Falcon - Missile launcher, star engines, holofield, spirit stones 190
2 Warwalker - Scatter laser, shuriken cannon 100
1 Wraithlord - Wraithsword, scatterlaser, 2 shuriken catapults 120
Gjorde vissa ändringar, har nu 13 pts över
1750 eldar
1750 eldar
Senast redigerad av 1 Apocswe, redigerad totalt 29 gånger.
Re: 1750 eldar
Har inte så mycket erfarenhet av Eldar. Spelade eldar förr i tiden med en 750 pts lista så har iaf lite koll på enheter. Tycker listan ser både rolig ut att möta och att spela med. Har bara en synpunkt angående dina Fire dragons, om jag inte minns fel så är dom short range, så varför ingen transport till dem? Älskar avengers förövrigt, härliga både regel och model mässigt. Bör tillägga att jag inte har någon som helst erfarenhet av turnerings spel i 40K. Så är kanske inte den mest pålitliga källan. Men jag skulle verkligen inte ha något emot att möta din lista, eller att spela med den
Fire Dragons har en transport i Falcon 
Lite tveksam till Avataren. Är ju i princip bara en enhet guardians som får nytta av fearless.
dina sista poäng ska du använda för att göra en Fire Dragon till Exarch.
dina sista poäng ska du använda för att göra en Fire Dragon till Exarch.
En bild säger mer än 1000 kaniner
Jag har spelat en hel del med 5-6 fire dragons i falcon med missile launcher och jag gillar det inte. Med long range anti tank på båten och short range inne i bilen blir det alltid ett ganska svårt val att välja vad man vill göra. Resultatet blir oftast ett av två dåliga:
1. Man kör fram hoppar ur skjuter o spränger ett fordon. Motståndaren vänder på steken och dödar dina FD och falcon.
2. Man står kvar och skjuter och får till slut stopp på transporten med abaddon el. Dyl. Alldeles för sent och man har en hård cc enhet i knäet.
Mitt förslag:
Minska ner en av dire enhterna så de får plats i falcon och låt drakarna åka i deras serpent. Man kan oxå spara in poäng på att bara ha sh cannon på serpenten. Star engines e inte helt dåligt på deras serpent heller. kanske ändrar för mycket av hur du vill spela din arme men det är vad jag har känt när jag spelat liknande listor.
Vidare tycker jag att en ensam warwalker är ganska sårbar. Kanske kan köpa en kompis till honom eller sälja honom o få in nåt roligare?
Har aldrig spelat med det själv men man kanske kunde spela med den mer skytteorienterade DAenheten utan transport för att kunna köpa ytterligare en femma DA och stoppa in i falconen?
Nåja, tillbaks till jobbet!
1. Man kör fram hoppar ur skjuter o spränger ett fordon. Motståndaren vänder på steken och dödar dina FD och falcon.
2. Man står kvar och skjuter och får till slut stopp på transporten med abaddon el. Dyl. Alldeles för sent och man har en hård cc enhet i knäet.
Mitt förslag:
Minska ner en av dire enhterna så de får plats i falcon och låt drakarna åka i deras serpent. Man kan oxå spara in poäng på att bara ha sh cannon på serpenten. Star engines e inte helt dåligt på deras serpent heller. kanske ändrar för mycket av hur du vill spela din arme men det är vad jag har känt när jag spelat liknande listor.
Vidare tycker jag att en ensam warwalker är ganska sårbar. Kanske kan köpa en kompis till honom eller sälja honom o få in nåt roligare?
Har aldrig spelat med det själv men man kanske kunde spela med den mer skytteorienterade DAenheten utan transport för att kunna köpa ytterligare en femma DA och stoppa in i falconen?
Nåja, tillbaks till jobbet!
Ja, FD i Serpent är kul. Sh-cannon räcker gott till dem.
-
Megatheriumus
Själv kör jag med dubbla scatterlasers i min, känns som man vill ha så många tärningar som möjligt när de är twin-linked.imp skrev:Ja, FD i Serpent är kul. Sh-cannon räcker gott till dem.
Warwalkern...jag gillar att sätta lance eller missile launcher på dem, ha dem i reserv och kasta in dem på flanken som någon form av busig glaskanon.
Tycker jag åker för mycket för att lägga poängen på ett skott till.Megatheriumus skrev:Själv kör jag med dubbla scatterlasers i min, känns som man vill ha så många tärningar som möjligt när de är twin-linked.imp skrev:Ja, FD i Serpent är kul. Sh-cannon räcker gott till dem.![]()
Ändringar gjorda, Funderar dock på att ta bort ena exarchen i DA enheten för att få in en warlock/spiritseer för wraithsen.