Min IG lista

Få tips och kommentarer på dina senaste idéer
Wille

Min IG lista

Inlägg av Wille »

HQ:
Company command squad: 6st, commander med plasma pistol och power sword, master of ordnance, 4st veteraner: melta gun, medkit, standard och vox caster. Carapace armour. (180)
Commissar Yarrick (185)
Techpriest, en gun servitor med multimelta och en vanlig servitor. (105)

Elites:
Storm troopers 10st: sergeant med plasma pistol och power sword, vox caster, flamer och grenade launcher. (200)
Guardsman Marbo (65)

Troops:
Veterans 10st: Harker, 3 snipers och en missile launcher, vox caster, lasguns. (160)
Veterans 10st: Bastonne, 2 plasma gun, 1 melta gun, 2 shotgun, vox caster, carapace armour. (205)
Platoon:
Command 6st: commander med bolt pistol och power sword, commissar med bolt pistol och power sword, medic, melta gun, flamer, vox caster. (137)
Squad 1 10st: sergeant med plasma pistol, vox caster, flamer. (70)
Squad 2 10 st: sergeant med plasma pistol, vox caster, sniper, autocannon. (80)
Squad 3 10 st: sergeant med plasma pistol, vox caster, grenade launcher, autocannon. (80)
Heavy weapon squad: 2 Autocannon, Heavy bolter. (75)

Fast attack:
Valkyrie med lascannon, rocket pods och heavy bolters. (155) (transporterar Storm troopers)
2 armoured sentinels, plasma cannon, las cannon. (145)
1 Armoured Sentinel med Heavy Flamer (60)

Heavy support:
Executioner: Pask, sponson plasma cannons, las cannon, heavy stubber, dozer blade. (315)
Leman russ: Sponson heavy bolter, las cannon, storm bolter. (195)
Hydra: Heavy stubber, heavy bolter. (85)

Totalt: 2497 pts
Senast redigerad av 1 Wille, redigerad totalt 15 gånger.
4000 pts Imperial Guard
26th Cadian Grenadier regiment

Användarvisningsbild
Tadaotoko

Re: Min IG lista

Inlägg av Tadaotoko »

Förstår inte listan. Är det meningen att det ska vara 2500. Det ser ut som om du flaskat till med tusen onödiga uppgraderingar som inte gör listan bättre snarare sämre. Listan ser annars ganska ok ut men försök banta ned den till 2k tror det kan gå att få ner den till 1850 samtidigt som den fungerar typ på samma sätt fast utan onödigt bös.
Christofer "Koftan" Andersson
Serpent skrev:
Gonka Koff skrev:Varför skriver inte kungen av copypaste (Marshal) i den här tråden?
För att Tadaotoko genom sina listor här det senaste året övertagit kronan? :roll:

Wille

Inlägg av Wille »

Tadaotoko skrev:Förstår inte listan. Är det meningen att det ska vara 2500. Det ser ut som om du flaskat till med tusen onödiga uppgraderingar som inte gör listan bättre snarare sämre. Listan ser annars ganska ok ut men försök banta ned den till 2k tror det kan gå att få ner den till 1850 samtidigt som den fungerar typ på samma sätt fast utan onödigt bös.
Tanken är att det skall vara en 2500pts lista. Vad menar du med onödigt bös?
4000 pts Imperial Guard

Användarvisningsbild
Tadaotoko

Inlägg av Tadaotoko »

HQ:
Company command squad: 6st, commander med plasma pistol och power sword, master of ordnance, 4st veteraner med melta gun, medkit, standard och vox caster. Carapace armour. (180) denna enheten är sjukt konstig. Med 4*mg så vill man åka fram i cimera och skjuta. Samtidigt vill ordinence killen gömma sig och skjuta. Samtidigt så är pw sjukt kast och ska bort lika så plasma pistolen. Det är ju nästan en hel enhet till de två vapnen. Medick behövs inte om du inte vill slåss och det vill du inte.4+ istället för 5+ är också kast då denna enhet alltid ska ha 4+ cover. Skulle spela dem nakna med ornance eller nakna med meltas. Flaggan och vox kan vara värt ibland.
Commissar Yarrick (185) vet att yrrick bostar närstrid men ser ingen sådan enhet i listan.
Techpriest, en gun servitor med multimelta och en vanlig servitor. (105) dessa poäng är bara att plocka bort om du inte bygger en större bilpark.

Elites:
Storm troopers 10st: sergeant med plasma pistol och power sword, vox caster, flamer och grenade launcher. (200) varför olika vapen? Vad vill du skjuta både flamer och granater på? Varför vapnen på serganten ta en chimera isteller eller bara spara poängen.
Guardsman Marbo (65)

Troops:
Veterans 10st: Harker, 3 snipers och en missile launcher, vox caster, lasguns. (160)
Veterans 10st: Bastonne, 2 plasma gun, 1 melta gun, 2 shotgun, vox caster, carapace armour. (205) carpence när allt i spelet har 4+ cover?
Platoon:
Command 6st: commander med bolt pistol och power sword, commissar med bolt pistol och power sword, medic, melta gun, flamer, vox caster. (137) commisar till 5 killar? Pw varför? Medic varför?
Squad 1 10st: sergeant med plasma pistol, vox caster, flamer. (70)
Squad 2 10 st: sergeant med plasma pistol, vox caster, sniper, autocannon. (80)
Squad 3 10 st: sergeant med plasma pistol, vox caster, grenade launcher, autocannon. (80)
Heavy weapon squad: 2 Autocannon, Heavy bolter. (75)
Varför alla plasma pistoler?
Fast attack:
Valkyrie med lascannon, rocket pods och heavy bolters. (155) (transporterar Storm troopers)
3 armoured sentinels, plasma cannon, las cannon, heavy flamer. (205) varför olika vapen? Är de i en enhet vill de väl skjuta på samma mål?

Heavy support:
Executioner: Pask, sponson plasma cannons, las cannon, heavy stubber, dozer blade. (315)
Leman russ: Sponson heavy bolter, las cannon, storm bolter. (195)
Hydra: Heavy stubber, heavy bolter. (85)

Totalt: 2497 pts

På 2500 blir det även ett helt annat spel. Alla lag blir så sjukt dödliga och denna listan skulle ha problem att överleva runda två.
Christofer "Koftan" Andersson
Serpent skrev:
Gonka Koff skrev:Varför skriver inte kungen av copypaste (Marshal) i den här tråden?
För att Tadaotoko genom sina listor här det senaste året övertagit kronan? :roll:

Användarvisningsbild
Serpent

Inlägg av Serpent »

Jag skulle vilja ifrågasätta att man kan ha både specialvapen och annan specialutrustning (flagga/medikit, etc) på samma gubbe.
Linus skrev:Den enda taktiken jag känner till mot AdMech är att stå och hänga med huvet och se sorgsen ut, och det funkar jävligt dåligt...

Wille

Inlägg av Wille »

Serpent skrev:Jag skulle vilja ifrågasätta att man kan ha både specialvapen och annan specialutrustning (flagga/medikit, etc) på samma gubbe.
Det kan man inte, jag skrev lite konstigt bara.
4000 pts Imperial Guard

Rasmus

Inlägg av Rasmus »

Tja...är ganska säker på att en halvbra 1500p-lista skulle ha goda chanser mot det här.

Dina uppgraderingar är fullkomligt galna i de flesta fall...bara det att man kan ta en titt på din Platoon command och konstatera att du för nästan 140p får en enhet som fortfarande inte kan slåss och foot-sloggar med 1 melta och 1 flamer. För samma poäng hade du kunnat sätta dem i en chimera med 4 plasma/meltaguns, och de hade haft en stabil roll att spela.

Tror helt ärligt det är för mycket konstiga saker för att listan ska gå att reparera, sätt dig ner, fundera på vad varje enhet har för syfte, och bygg dem därefter. Ska man göra guards som kan slåss i närstrid måste listan i mångt och mycket byggas runt just det, att sätta powerweapon på enstaka gubbar kommer inte göra någon nytta.
"Or Draigo's entry, which is also decidedly ridiculous. Not only did he walk into Tzeentch's house, but he drank all his beer, slept with his wife, and pissed on all the nice tapestries!"

Användarvisningsbild
Serpent

Inlägg av Serpent »

Även om det inte är en superhård lista måste jag säga att den är rätt cool... 8-) Att våga göra listor som inte är internetmongohårda är kaxigt!
Linus skrev:Den enda taktiken jag känner till mot AdMech är att stå och hänga med huvet och se sorgsen ut, och det funkar jävligt dåligt...

Wille

Inlägg av Wille »

Rasmus skrev:Tja...är ganska säker på att en halvbra 1500p-lista skulle ha goda chanser mot det här.

Dina uppgraderingar är fullkomligt galna i de flesta fall...bara det att man kan ta en titt på din Platoon command och konstatera att du för nästan 140p får en enhet som fortfarande inte kan slåss och foot-sloggar med 1 melta och 1 flamer. För samma poäng hade du kunnat sätta dem i en chimera med 4 plasma/meltaguns, och de hade haft en stabil roll att spela.

Tror helt ärligt det är för mycket konstiga saker för att listan ska gå att reparera, sätt dig ner, fundera på vad varje enhet har för syfte, och bygg dem därefter. Ska man göra guards som kan slåss i närstrid måste listan i mångt och mycket byggas runt just det, att sätta powerweapon på enstaka gubbar kommer inte göra någon nytta.
Problemet är att jag har lite fordonsbrist, har bara en chimera i dagsläget. Som är konverterad till en Hydra. :oops:
Vad menar du med att min platoon command inte kan slåss? Ok att PW inte är bra på dem, men annars så biter de ifrån sig ganska bra. Visst är de långsamma men det är mitt övriga infanteri också, så jag ser inte riktigt poängen med att de skall åka fram och dö ensamma. Det är klart att jag kan stryka mina sentinels och hydran och lägga till en Demolisher, men då försvinner lite flexibilitet. Jag har försökt att gardera mig mot olika motståndare och då blir det en ganska galen lista :D
4000 pts Imperial Guard

Användarvisningsbild
Seregon

Inlägg av Seregon »

Serpent skrev:Även om det inte är en superhård lista måste jag säga att den är rätt cool... 8-) Att våga göra listor som inte är internetmongohårda är kaxigt!
+1
::: Peter Rönnmo ::: VIII Legion, XII Company; Pavor Nocturnus ::: Blog: Twelfth of Eight :::

Skriv svar