Space marines - Adepticon+Fantasia.

Få tips och kommentarer på dina senaste idéer
Användarvisningsbild
speedfreek
Inlägg: 6927
Blev medlem: 21 aug 2008, 23:18
Ort: Göteborg

Re: Space marines - Adepticon+Fantasia.

Inlägg av speedfreek »

Känns som om jag mötte det där alldeles nyss...
Men då var det lysanders och två dakkadreads och mindre hth i bilarna.

Poet
Inlägg: 707
Blev medlem: 13 okt 2009, 08:16

Re: Space marines - Adepticon+Fantasia.

Inlägg av Poet »

Efter allt ält om att fistar i squadsen suger så tar jag bort en fist och uppar predden me HB-sponsons till fantasia... till 1850 (Adepticon) så blir det den listan som står.. Lysander e ju sjukt viktig om man möter vargar, paladiner, mephiston, gaskhul etc etc.. så han får va min lilla hjälte! Kan dock hålla med om att LR+innehåll blir lite vääääl dyrt.. kan ju lika gärna fissla totalt. Vi provar och ser =)

Spelar inte med 3x10 tacticals.. ever.. sämsta och minst prisvärda unitsen i spelet typ..4-5 scoring räcker gott och väl.. vill folk skjuta på rhinos med 5:or i.. be my guest..

Poet
Inlägg: 707
Blev medlem: 13 okt 2009, 08:16

Re: Space marines - Adepticon+Fantasia.

Inlägg av Poet »

Speedfreak: Spelade du mot Olle eller? Vi har sjukt lika listor tydligen =)

Blom
Inlägg: 2091
Blev medlem: 04 jul 2009, 07:17

Re: Space marines - Adepticon+Fantasia.

Inlägg av Blom »

Poet skrev: Spelar inte med 3x10 tacticals.. ever.. sämsta och minst prisvärda unitsen i spelet typ..
Ny signatur! Tjing!
Inte ett fluffmongo!

Joakim Blom

Gonka Koff
Inlägg: 2745
Blev medlem: 13 okt 2008, 10:55

Re: Space marines - Adepticon+Fantasia.

Inlägg av Gonka Koff »

Den listan som Bengtsson postade är ganska precis vad jag föreslog till Jimmy och vad han lånade av mig först (det är mina gubbar). Efter speltest visade det sig dock att den typen av seg och defensiv armé inte passar den aggressiva "all-in" -stilen Jimmy har. Då kändes det som en rätt enkel lösning att dumpa 10 tacs mot Lyset.
Vem vet, - kanske ger det en överasskningseffekt när motståndaren plötsligt inser att vaniljmarinesen chargear på som värsta csm- armén?
Jimmy har lånat mina SM rätt många gånger, och varje gång skakar jag på huvet i tvivel när jag packar ner modellerna. Men så brukar det likförbannat gå alldeles utmärkt!
Jag tror inte riktigt på den här armén på pappret, men den blir säkert mycket bra med all-out warmaster Jimmy som general!
Scatter dice always point to me, which counts as a hit. I've never needed to re-roll to hit or wound. I can preemptively steal my own initiative. My army lists have won Pulitzers. Final note, I'm awesome. -Jon "The Man" Willingham

Användarvisningsbild
pära
Inlägg: 411
Blev medlem: 11 okt 2008, 01:20
Ort: DMF

Re: Space marines - Adepticon+Fantasia.

Inlägg av pära »

Låter som Jimmy ska spela BA? :)

Poet
Inlägg: 707
Blev medlem: 13 okt 2009, 08:16

Re: Space marines - Adepticon+Fantasia.

Inlägg av Poet »

Blood Angels e ju bra.. Fuskigt.. Spela bajs å vinna e macho!

Skriv svar