Orks (Defcon och utveckling)

Få tips och kommentarer på dina senaste idéer
Användarvisningsbild
guildmaster
Inlägg: 787
Blev medlem: 13 jul 2009, 17:37
Ort: Lund
Kontakt:

Re: Orks (Defcon och utveckling)

Inlägg av guildmaster »

Småtips bara. Jag hade droppat alla grot riggers. Trukks sprängs oftare än de stannar. Poängen hade jag lagt på rustning till nob uniten samt något småvapen på din looted wagon när din boom gun skjuts bort.

Grattis till vinsten. Hade varit mycket kul att se battle reports. Kul med Zogwort, var placerade du honom? I trukk eller shoota mob? Lyckades han med sitt squigtrix någon gång?
Stay alert, trust no one and keep your laser handy!

Användarvisningsbild
speedfreek
Inlägg: 6927
Blev medlem: 21 aug 2008, 23:18
Ort: Göteborg

Re: Orks (Defcon och utveckling)

Inlägg av speedfreek »

Han missade mot en Ethereal och lyckades mot en Shas'O...
Bossen åkte trukk och Zogwort sprang med enhet (som inte får springa eftersom han måste trolla)

Användarvisningsbild
Hylander
Inlägg: 7466
Blev medlem: 05 nov 2008, 08:44
Ort: Varberg

Re: Orks (Defcon och utveckling)

Inlägg av Hylander »

Vad var det för komp på listan och hur påverkad kompen resultatet?
"Felet med vår värld är att de dumma är så säkra på sin sak och de kloka så fulla av tvivel", Bertrand Russel.

Användarvisningsbild
speedfreek
Inlägg: 6927
Blev medlem: 21 aug 2008, 23:18
Ort: Göteborg

Re: Orks (Defcon och utveckling)

Inlägg av speedfreek »

Komp 11

Halva mellanskillnaden i modifikation i 0-20 per slag.
Komp på 5-15 (25-75) var tillåtet.

Användarvisningsbild
Hylander
Inlägg: 7466
Blev medlem: 05 nov 2008, 08:44
Ort: Varberg

Re: Orks (Defcon och utveckling)

Inlägg av Hylander »

11 kändes lågt. Vad det med hjälp av RT-mallen?
"Felet med vår värld är att de dumma är så säkra på sin sak och de kloka så fulla av tvivel", Bertrand Russel.

Joakim
Inlägg: 2058
Blev medlem: 19 apr 2009, 20:28

Re: Orks (Defcon och utveckling)

Inlägg av Joakim »

Komp 11 var helt okej.

Match 1 Eldar, Komp 11 +-0
Match 2 Marines, Komp 7 +2
Match 3 Dark Eldar, Komp 9 +1 (men fick 20 utan kompen)
Match 4 Tau, komp 10 +0,5
Match 5 Orks, Komp 6 +2,5
Summa: +6 Poäng i turneringen. Inga avdrag i någon match.
Iom att folk verkar ligga runt 7-8 i snitt så kommer jag en bit på 11.

Zogwort gick i pricip alltid med 15 slugga boys, så de tenderar att studsa iväg med en teleport 3 av 5 matcher men det ger ett hot att hantera också! :)

Användarvisningsbild
Hylander
Inlägg: 7466
Blev medlem: 05 nov 2008, 08:44
Ort: Varberg

Re: Orks (Defcon och utveckling)

Inlägg av Hylander »

Man kan nog opta upp kompen lite till då men fortfarande ha den dynamik du vill ha i listan.
"Felet med vår värld är att de dumma är så säkra på sin sak och de kloka så fulla av tvivel", Bertrand Russel.

Joakim
Inlägg: 2058
Blev medlem: 19 apr 2009, 20:28

Re: Orks (Defcon och utveckling)

Inlägg av Joakim »

1850 till Kinna. Är detta en bättre lista?

Orks

Warboss -8
Power Klaw, Choppa, Bosspole, Attack Squig
Eavy Armour, Cybork Body

Big Mek -1
Warbike, Power Claw

9 Tank Bustas +2
2x Tankhammer

24 Slugga Boyz -6
2x Big Shoota, Nob, PK, Bosspole

24 Shoota Boyz Boyz -6
2x Big Shoota, Nob, PK, Bosspole

11 Slugga Boyz -3
Nob, Big Choopa, Bosspole
Trukk: Red Paint, Grot Riggas -3

11 Slugga Boyz -3
Nob, Big Choopa, Bosspole
Trukk: Red Paint, Grot Riggas -3

10 Shoota Boyz -2
Big Shoota

Deff Dread -3
2x Close Combat Weapon, Grot Riggas

3 Warbuggies -2
3x Skorcha

3 Warbuggies -2
3x Twin-Big Shootas

5 Warbikes -1
Nob, Big Choppa, Bosspole

Looted Wagon 0
Red Paint, Grot Riggas, 2x Big Shoota

3 Killa Kans -10
2x Big Shoota,1 Grotzooka

Looted Wagon -1
Boomgun, Grot Riggas, Ard Case,
2x Big Shoota, Red Paintjob

Boys -3
Fordon 8 -6

Totalt komp 44 dvs 9

Användarvisningsbild
guildmaster
Inlägg: 787
Blev medlem: 13 jul 2009, 17:37
Ort: Lund
Kontakt:

Re: Orks (Defcon och utveckling)

Inlägg av guildmaster »

Jag är nyfiken hur du tänker. Jag tycker själva det är svårt att välja hur hård orklista jag ska välja inför turningar. Dvs ur mycket krut ska jag lägga på att försöka höja kompet. Nu har jag inte så lång turneringserafrenhet och det gick ju bra för dig senast. Hur mycket av denna listan är anpassning till komp och hur mycket är kul att testa/spela? :D

Denna lista är lite tuffare. Mycket olika något annat jag sett och många spridda skurar. Jag antar att meken kör med de andra bikesen och bossen åker i en trukk och tankbustas i en looted.

Mina tankar: Den andra trukken borde utökas till 12 boyz, ingen annan kan ju joina dem. Jag skulle byta Grotzookan till en scorcha. Mina kanz springer oftast så de skjuter sällan (både mindre poäng och komp).

Allmänt så har du lite anti tank (meken och tankbustas, ev kanz i cc). Kommer du spela försiktigt (smyga fram i skydd) eller ösa på allt på en gång (buggies som distraction, bikes och trukks som första våg och hord och kanz som andra?)
Stay alert, trust no one and keep your laser handy!

Användarvisningsbild
Hylander
Inlägg: 7466
Blev medlem: 05 nov 2008, 08:44
Ort: Varberg

Re: Orks (Defcon och utveckling)

Inlägg av Hylander »

Bigmek på bike med klo är ett snyggt hål du hittat i mallen.

Annars så tycker jag stormaboyz är som hittade. De är riktigt tuffa.

Listan är riktigt najs annars. Bra jobbat ;)
"Felet med vår värld är att de dumma är så säkra på sin sak och de kloka så fulla av tvivel", Bertrand Russel.

Skriv svar