Första Nidsen

Få tips och kommentarer på dina senaste idéer
Användarvisningsbild
Andy Grey
Inlägg: 472
Blev medlem: 11 feb 2009, 02:02

Re: Första Nidsen

Inlägg av Andy Grey »

Hur har du resonerat när du valt att spela 2st Trygons?
Jag personligen hade valt en och komplettera med en Mawloc. Skönt att ha en av varje, skön mix av egenskaper. Då löser du dessutom upp 30p, 10 av dessa kan bli Adrenal glands på Trygonen för ytterligare punch.

Jag hade för övrigt också satsat på en Spore till dina Zoanthropes.
Senast redigerad av 1 Andy Grey, redigerad totalt 16 gånger.
fauh skrev:Det är lugnt, jag väger upp det med att vara ytterst inkompetent!

Jacke
Inlägg: 1179
Blev medlem: 12 jul 2009, 23:09

Re: Första Nidsen

Inlägg av Jacke »

Om jag köper en mawloc spar jag 30p då kan jag få en pod till zoanthropes. Problemet är bara att man måste bygga en pod också...

PeterWelzien
Inlägg: 223
Blev medlem: 09 okt 2008, 06:52
Ort: Uppsala

Re: Första Nidsen

Inlägg av PeterWelzien »

Måste du inte ta en enhet termagaunts för att få ta tervigonen som troops?
/Peter Welzien

Jacke
Inlägg: 1179
Blev medlem: 12 jul 2009, 23:09

Re: Första Nidsen

Inlägg av Jacke »

Visst ja det glömde jag helt bort :oops:

hansson
Inlägg: 89
Blev medlem: 20 nov 2009, 13:07

Re: Första Nidsen

Inlägg av hansson »

@Andy Grey tror det är mer värt då med poison till Tyrgonen för att reroll to wound. Tror inte furious charge tillför så mycket till honom.

Användarvisningsbild
Andy Grey
Inlägg: 472
Blev medlem: 11 feb 2009, 02:02

Re: Första Nidsen

Inlägg av Andy Grey »

Antar att du menar Toxin sacs? De gör att dina attacker blir poisoned, träffar på 4+ ...

Vad är det för fel på st6 --> st7 och I 4 --> I 5 på charge för 10p?
fauh skrev:Det är lugnt, jag väger upp det med att vara ytterst inkompetent!

Jacke
Inlägg: 1179
Blev medlem: 12 jul 2009, 23:09

Re: Första Nidsen

Inlägg av Jacke »

S6 eller 7 spelar ju ingen större roll. Poison känns också rätt värdelöst varför skulle jag vilja wounda på 4+ med reroll istället för 2+?

Användarvisningsbild
Andy Grey
Inlägg: 472
Blev medlem: 11 feb 2009, 02:02

Re: Första Nidsen

Inlägg av Andy Grey »

För att toxin skall vara effektivt så skall man slåss mot något med t7 eller högre... Man får visserligen rerolla to wound
om st är lika med eller högre än t, men man woundar fortfarande bara på 4+. Tycker st6 räcker långt, 7 ännu längre.
Adrenal glands är bättre än toxin sacs för 10p.

St7 hjälper lite mot fordon, man woundar t5 på 2:or istället för 3:or i cc samt instakill på t3 units med flera wounds (Inquisitors :lol: )
I 5 är jättemycket bättre än 4, tänka på alla spacemarines som inte får slåss t.ex.

Du behöver inte köpa den... köp en Mycetic spore istället om du blir gladare av den ;)
Senast redigerad av 1 Andy Grey, redigerad totalt 17 gånger.
fauh skrev:Det är lugnt, jag väger upp det med att vara ytterst inkompetent!

hansson
Inlägg: 89
Blev medlem: 20 nov 2009, 13:07

Re: Första Nidsen

Inlägg av hansson »

Jag kanske missat nått, men varifrån får du att du träffar 4+? Toxin sacs ger poison, och som du säger ger det 4+ to wound OCH om din S >= motståndares T får du reroll to wound. För 10p känns det rätt sweet. Alltid skönt med reroll to hit och wound. Sen kan adrenal glands vara sweet mot fordon. Kan vara kul att slå före mariner, men jag måste medge att jag inte är alltför rädd för deras 6or till wound och jag assaultar (om dom assaultar spelar dina adrenald glands ingen roll).

Sen är det troligtvis enbart personlig preferens, skillnaden känns rätt liten, och har mest att göra med vad man slåss mot.

Användarvisningsbild
Andy Grey
Inlägg: 472
Blev medlem: 11 feb 2009, 02:02

Re: Första Nidsen

Inlägg av Andy Grey »

Editat, skulle självklart inte vara träffar utan woundar på 4+...
fauh skrev:Det är lugnt, jag väger upp det med att vara ytterst inkompetent!

Skriv svar