WItchhunters

Få tips och kommentarer på dina senaste idéer
cadelin
Mästare - Svenska 40k Touren 2011
Inlägg: 2219
Blev medlem: 07 maj 2009, 20:48

Re: WItchhunters

Inlägg av cadelin »

Listan är kass, såfort man ska röra sig så förlorar man för mycket shooting.

Lillinquisatorerna med sågar fungerade dock mycket bra, man fick bara vara egge-kreativ när man assaultade ;)

Användarvisningsbild
Tadaotoko
Inlägg: 622
Blev medlem: 02 nov 2009, 14:33
Ort: Jönköping

Re: WItchhunters

Inlägg av Tadaotoko »

oj oj assaultmarins suger. Ta bort dem. Om de ska finnas så ska de ha jump packs men de är fortfarande väldigt dåliga. Om du byter ut enheten mot en femma tacticals i razorback med lascannon och plasmagun får de bättre synergi med listan och ger bara minus 3 i comp. gör samma sak med den andra enheten. sedan kan du ta bort alla motorsågar då dina enheter ine är till för att slåss är det slöseri på poäng att låtsas att de kan det. om du har råd släng in en speeder med missiler och sätt den andra tactical squaden i en razorbak också.
Christofer "Koftan" Andersson
Serpent skrev:
Gonka Koff skrev:Varför skriver inte kungen av copypaste (Marshal) i den här tråden?
För att Tadaotoko genom sina listor här det senaste året övertagit kronan? :roll:

Användarvisningsbild
Tadaotoko
Inlägg: 622
Blev medlem: 02 nov 2009, 14:33
Ort: Jönköping

Re: WItchhunters

Inlägg av Tadaotoko »

Detta är hur jag skulle göra om listan comp 28 ligger dock på 1639 men om man slänger in tre inqusitorer med tre flamers får man pluss 6 i komp för de sista poängen och behöver inte hevy flamers på chimeror utan kan byta dem mot heavy bolters.


Inquisitor 45

Chimera 60 (flamer+autocannon)
2x warrior melta
2x chiurgeon 64

Stormtroopers
2x Melta 70
Chimera 60 (flamer+autocannon)

Stormtroopers
2x plasma 70
Chimera 60 (flamer+autocannon)

Stormtroopers
2x plasma 70
Chimera 60 (flamer+autocannon)

Exorsist 135

Exorsist 135

Exorsist 135

5x Tactical 90
razorback 75 (lascanon+plasmagun)

5x Tactical 90
razorback 75 (lascanon+plasmagun)

5x Tactical 90
razorback 75 (lascanon+plasmagun)

2xSpeeders 180
heavybolter+TML

2xSpeeders 180
heavybolter+TML
Christofer "Koftan" Andersson
Serpent skrev:
Gonka Koff skrev:Varför skriver inte kungen av copypaste (Marshal) i den här tråden?
För att Tadaotoko genom sina listor här det senaste året övertagit kronan? :roll:

cadelin
Mästare - Svenska 40k Touren 2011
Inlägg: 2219
Blev medlem: 07 maj 2009, 20:48

Re: WItchhunters

Inlägg av cadelin »

för det första så faller listan ihop som skit om man inte har countercharge. Bevisat gång på gång av Imp guards. Iom droppods och scoutspeeders/trukks och annat bös så måste man slåss.
För det andra är 10 droppande assaultmarines med 2 sågar i ansiktet för 2 i komp ungefär så bra som det kan bli.
För det tredje kan inte tacticals ta special eller hvy om dom inte är 10. Och om man ska ha tacticals så ska dom utnyttja sin 3+ save och t4 med en Pfist för CC.
För det fjärde så suger razorbacks med nåt annat än hb/mm pung
För det femte skulle jag inte sätta heavy flamer på en chimera ens om det var gratis (vilket det säkert är) och kostnaden att uppgradera till acannon kan istället tas till stubbers som ger mer dakka.

Thyphoons kan vara en ide men det känns fail eftersom de är mycket lättdödade. Deploya ett par missilelaunchers mitt på bordet så är dom antingen skrämda till långt ut på sidan eller döda på ett par rundor.
Hela iden var att blanda skytte med CC. Meen det gick inge bra. Exorsister är för lätta att döda.

Användarvisningsbild
Tadaotoko
Inlägg: 622
Blev medlem: 02 nov 2009, 14:33
Ort: Jönköping

Re: WItchhunters

Inlägg av Tadaotoko »

Power fist kostar förmycket för vad den gör och de enheter som man kan spöa i cc så behöver man ingen fist och de man behöver den mot kommer förmodligen att sopa mattan med en ändå så då har man slösat ut poängen.

Tanken med denna listan är att alla lätta fordon lätt kan ta skyd bakom de med högre av i fronten. Det som kunde göra listan lite bättre är om man bytte ut exorsisterna mot dreds med två twinlinkade autocannoner för att kunna ge coversave och suportskytte. En lista som kissar på meck och har fortfarande tillräckligt många laser och plasmaskutt för att skjuta ned 3+ och 2+ save killar.
Christofer "Koftan" Andersson
Serpent skrev:
Gonka Koff skrev:Varför skriver inte kungen av copypaste (Marshal) i den här tråden?
För att Tadaotoko genom sina listor här det senaste året övertagit kronan? :roll:

Skriv svar