Det har blivit lite förändringar i listan nu under dagen. Kommer för första gången att skrida till verket och spela med den under morgondagen. Jag valde att ta ut attack bikes och sätta in endast 1 ensam Landspeeder med MM och HF. Kan vara väldigt användbart på sitt sätt. Jag fick även plats med två stycken Predators när jag tog bort den fotgående Tactical squaden.
Utöver det känns det bra att två av TS:en har Power fist nu. Jag kommer inte att vara överdrivet passiv med dessa squads. Trots att de sitter i rhinos. Jag anser att man borde använda dom genom hela matchen, Space marines är bra trupper och borde användas därefter.
Nåja, kritik är välkommet.
1750 SM
-
teknistmajjan
- Inlägg: 167
- Blev medlem: 03 mar 2010, 01:01
Re: 1750 SM
Nu svarar jag nästan på mina egna poster men jag tänkte hålla uppdaterat hur utvecklingen med listan går.
Jag spelade första matchen med den här listan idag. (Har spelat kanske 5 matcher tidigare i 40k så är väldigt mycket rookie) Jag fick möta en spelare som är lika mycket nybörjare som jag är och han spelar Tau. Han hade en mycket hård lista med 6 crisis, 8 pathfinders, 30 firewarriors, 2 krots, 2 pirahnas, 4 broadside och en hammerhead eller vad dom heter. Det var mycket shooting att hantera och jag slog 6 1:or på saves av dom första 12 woundsen. Det började kort och gott inte så bra. 2 Termos dog av några skräpskott. En attackbike och en Dreadnought kommer jag ihåg nu.
Nåväl jag gjorde bort mig en aning. Vi slog två tärningar i början och det blev Pitched battle och kill points. (önskar vi hade fått spela något annat men tyvärr). Jag fick den lite sämre sidan och spred ut mig på tok för mycket. Såhär i efterhand när man snackat ihop sig med motspelaren och en observatör vi hade. Jag skulle helt enkelt bara tryckt ihop mig i ett hörn genom att han spred ut sig under sin deployment som var först. Men det blev som det blev och han fick skjuta med allt i tur 1, 2 vilket gör ont. Som tur var så knyckte jag initiativet av honom och fick börja.
Sen var det ganska mycket target priority från min del som vann matchen. Jag sköt ut en enhet krots tur 1. Dödade nästan alla krots i andra squaden. bara 3 kvar. Skadade en crisis.
I tur två gjort jag fler wounds på crisis och sköt multi melta på hammerhead från attack biken men lyckades ej. i tur 3 nådde mina Termosar fram och assaultade en enhet fire warriors bara för att hamna i strid och sen konsolidera in i cover. Sen gick även en Dread in i CC och träffade 0 smällar mot en egen squad. Det var killen utan flamer dessutom. Nåja det är så det är ibland. Funderar på att plocka bort en Kombi melta och sätta in Flamern på dreaden igen. Men å andra sidan med alla dessa förändringar med Lascannon istället för Auto exempelvis. Det innebär att jag behöver lite mer dakka dakka och där passar ju termos och dreads med stormbolter bra.
Matchen fortsatte på samma sätt och jag knep ett bar enheter per tur. Han han helt enkelt inte med.
I tur 5 använder jag Gate of Infinity och deepstrikade in Terminators som stod i skydd längre bort. Jag hindrade han att springa. Springer han blir han skjuten. Hans broadsides alltså. Hans ensamma crisis har jag botemedel mot. Det blev hur som haver en lyckad deepstrike och jag började smattra iväg skott nå jäkulst.
Han savade allt där och jag slog väldigt dåligt. Tror jag slåg typ 4 wounds och han var brutet bra på att sava i matchen. Men som sagt så stod dom där i tur 5.
Han kunde absolut inte komma undan med broadside eller crisis så i tur 6 lyckades jag få in en dubbelcharge och fimpade båda.
Jag vinnter totalt matchen med 13-4 i KP. Det enda som dött för mig är 1 rhino, 1 dreadnought 2 attack bikes.
Overall nöjd med matchen men det märks att man är en Fantasyspelare, kommer ta tid att anpassa sig. Men samtidigt så känner jag att man inte utvecklas med det moståndet man har i Fantasy längre. Man har spelat på tok för många matcher mot vännerna så därför är det skönt med ett nytt spel att lära sig. Inlärningskurvan är väldigt tacksam dessutom.
Nåja, det kanske blev en lite väl lång post. Knappast att folk orkar läsa allt, men om ni gör så passa på att kommentera.
Jag spelade första matchen med den här listan idag. (Har spelat kanske 5 matcher tidigare i 40k så är väldigt mycket rookie) Jag fick möta en spelare som är lika mycket nybörjare som jag är och han spelar Tau. Han hade en mycket hård lista med 6 crisis, 8 pathfinders, 30 firewarriors, 2 krots, 2 pirahnas, 4 broadside och en hammerhead eller vad dom heter. Det var mycket shooting att hantera och jag slog 6 1:or på saves av dom första 12 woundsen. Det började kort och gott inte så bra. 2 Termos dog av några skräpskott. En attackbike och en Dreadnought kommer jag ihåg nu.
Nåväl jag gjorde bort mig en aning. Vi slog två tärningar i början och det blev Pitched battle och kill points. (önskar vi hade fått spela något annat men tyvärr). Jag fick den lite sämre sidan och spred ut mig på tok för mycket. Såhär i efterhand när man snackat ihop sig med motspelaren och en observatör vi hade. Jag skulle helt enkelt bara tryckt ihop mig i ett hörn genom att han spred ut sig under sin deployment som var först. Men det blev som det blev och han fick skjuta med allt i tur 1, 2 vilket gör ont. Som tur var så knyckte jag initiativet av honom och fick börja.
Sen var det ganska mycket target priority från min del som vann matchen. Jag sköt ut en enhet krots tur 1. Dödade nästan alla krots i andra squaden. bara 3 kvar. Skadade en crisis.
I tur två gjort jag fler wounds på crisis och sköt multi melta på hammerhead från attack biken men lyckades ej. i tur 3 nådde mina Termosar fram och assaultade en enhet fire warriors bara för att hamna i strid och sen konsolidera in i cover. Sen gick även en Dread in i CC och träffade 0 smällar mot en egen squad. Det var killen utan flamer dessutom. Nåja det är så det är ibland. Funderar på att plocka bort en Kombi melta och sätta in Flamern på dreaden igen. Men å andra sidan med alla dessa förändringar med Lascannon istället för Auto exempelvis. Det innebär att jag behöver lite mer dakka dakka och där passar ju termos och dreads med stormbolter bra.
Matchen fortsatte på samma sätt och jag knep ett bar enheter per tur. Han han helt enkelt inte med.
I tur 5 använder jag Gate of Infinity och deepstrikade in Terminators som stod i skydd längre bort. Jag hindrade han att springa. Springer han blir han skjuten. Hans broadsides alltså. Hans ensamma crisis har jag botemedel mot. Det blev hur som haver en lyckad deepstrike och jag började smattra iväg skott nå jäkulst.
Han savade allt där och jag slog väldigt dåligt. Tror jag slåg typ 4 wounds och han var brutet bra på att sava i matchen. Men som sagt så stod dom där i tur 5.
Han kunde absolut inte komma undan med broadside eller crisis så i tur 6 lyckades jag få in en dubbelcharge och fimpade båda.
Jag vinnter totalt matchen med 13-4 i KP. Det enda som dött för mig är 1 rhino, 1 dreadnought 2 attack bikes.
Overall nöjd med matchen men det märks att man är en Fantasyspelare, kommer ta tid att anpassa sig. Men samtidigt så känner jag att man inte utvecklas med det moståndet man har i Fantasy längre. Man har spelat på tok för många matcher mot vännerna så därför är det skönt med ett nytt spel att lära sig. Inlärningskurvan är väldigt tacksam dessutom.
Nåja, det kanske blev en lite väl lång post. Knappast att folk orkar läsa allt, men om ni gör så passa på att kommentera.
Re: 1750 SM
Space marines är snälla för nybörjare har jag hört iaf 
Ett tips är väl att spela Missions från turneringar istället för regelboken (de suger imo), annars är det bara att spela på. Träning ger färdighet. Man lär sig mycket av att bara spela, speciellt när man möter erfarna spelare då hittar man massor med grejer man inte tänkt på tidigare.
Ett tips är väl att spela Missions från turneringar istället för regelboken (de suger imo), annars är det bara att spela på. Träning ger färdighet. Man lär sig mycket av att bara spela, speciellt när man möter erfarna spelare då hittar man massor med grejer man inte tänkt på tidigare.
Alexander Merinen
-
teknistmajjan
- Inlägg: 167
- Blev medlem: 03 mar 2010, 01:01
Re: 1750 SM
Tjenare.
Jodå vi kommer nog använda Fanatics missions i fortsättningen men hade dom inte tillgängliga idag. Visst är det bara att näta på. Jag minns för någon sommar sen då tjejen arbetade som mest. Då spelade jag 10 fantasy matcher i veckan. Det gav resultat.
Jodå vi kommer nog använda Fanatics missions i fortsättningen men hade dom inte tillgängliga idag. Visst är det bara att näta på. Jag minns för någon sommar sen då tjejen arbetade som mest. Då spelade jag 10 fantasy matcher i veckan. Det gav resultat.