Tyranider - 1750pts

Få tips och kommentarer på dina senaste idéer
Användarvisningsbild
Flychten

Re: Tyranider - 1750pts

Inlägg av Flychten »

Andy Grey skrev:Föredrar toxin på stealers, bra combo med rending. Kostar bara 1p per modell mer och stealer-squads är oftast mindre än horma-squads.
Jag använder hormagaunts som screen för stealers när jag spelar iofs, du hade tänkt köra rippers som screen för hormagaunts eller?
Tänkte nog använda swarms och en termagants enhet som screen
Ägare av Weighted Dice din Spellbutik i Katrineholm och på Nätet

Användarvisningsbild
Nefrums

Inlägg av Nefrums »

Andy Grey skrev:toxin på stealers, bra combo med rending. Kostar bara 1p per modell
toxic kostar 3p per modell..

Användarvisningsbild
Andy Grey

Inlägg av Andy Grey »

Andy Grey skrev:Föredrar toxin på stealers, bra combo med rending. Kostar bara 1p per modell mer...
Alltså 1p mer än vad det kostar för hormagaunts. Min poäng är att toxin för 3p per genestealer är bättre än toxin för 2p per hormagaunt. :o
fauh skrev:Det är lugnt, jag väger upp det med att vara ytterst inkompetent!

Användarvisningsbild
Klus

Inlägg av Klus »

Cool idé med carnifex-deathstar, känns ju lite dåligt tyvärr med tanke på deras Initiativ och bara en lashwhip med dem, men det kanske fungerar bättre i praktiken än i mitt huvud.
Saknar upgrades på fexarna överhuvudtaget men jag vet hur dyra asen blir så det är ju förståeligt :P

Skulle nog byta hormagauntsen mot gargoyles så man kan fixa cover åt fexarna.
Jocke Rapp skrev:Shit vad jag inser mer och mer hur folk läser den här kompmallen som en bibel

Ghurt

Inlägg av Ghurt »

Ja man kan tro att gargoyles ska ge cover tack vare att de har stora flappande vingar men det gör de inte, de har ingen funktion längre i nid codex tyvärr, är bara flygande termagaunts som inte är scoring.

Joppe

Inlägg av Joppe »

Förutom att dom just är flygande, ganska billiga och ger man dom poison så kan dom skada allt.

Jocke Rapp
Site Admin

Inlägg av Jocke Rapp »

Dom kan väl skada allt även utan poison med sin specialregel?

Dessutom kan man fortfarande ge cover åt monster med gargoyles, man måste bara ha väldigt många...

Användarvisningsbild
Flychten

Inlägg av Flychten »

Ghurt skrev:Ja man kan tro att gargoyles ska ge cover tack vare att de har stora flappande vingar men det gör de inte, de har ingen funktion längre i nid codex tyvärr, är bara flygande termagaunts som inte är scoring.
Hmm tror inte jag hänger med nu.

Förslaget med gargoyles son ger cover är ju jätte bra då de lätt täcker andra modeller med sina stora flappande vingar?

Användarvisningsbild
Zurken
Moderator

Inlägg av Zurken »

sweFAQ har tolkat det till att saker man inte kan dra line of sight till (vingar, flaggor, vapen mm.) inte heller täcker line of sight.
Alexander Merinen

Användarvisningsbild
Flychten

Inlägg av Flychten »

Zurken skrev:sweFAQ har tolkat det till att saker man inte kan dra line of sight till (vingar, flaggor, vapen mm.) inte heller täcker line of sight.
spännande är det några fler regler som sweFAQ ändrat på? :)

Skriv svar