Tänkte nog använda swarms och en termagants enhet som screenAndy Grey skrev:Föredrar toxin på stealers, bra combo med rending. Kostar bara 1p per modell mer och stealer-squads är oftast mindre än horma-squads.
Jag använder hormagaunts som screen för stealers när jag spelar iofs, du hade tänkt köra rippers som screen för hormagaunts eller?
Tyranider - 1750pts
Re: Tyranider - 1750pts
Ägare av Weighted Dice din Spellbutik i Katrineholm och på Nätet
toxic kostar 3p per modell..Andy Grey skrev:toxin på stealers, bra combo med rending. Kostar bara 1p per modell
Alltså 1p mer än vad det kostar för hormagaunts. Min poäng är att toxin för 3p per genestealer är bättre än toxin för 2p per hormagaunt.Andy Grey skrev:Föredrar toxin på stealers, bra combo med rending. Kostar bara 1p per modell mer...
fauh skrev:Det är lugnt, jag väger upp det med att vara ytterst inkompetent!
Cool idé med carnifex-deathstar, känns ju lite dåligt tyvärr med tanke på deras Initiativ och bara en lashwhip med dem, men det kanske fungerar bättre i praktiken än i mitt huvud.
Saknar upgrades på fexarna överhuvudtaget men jag vet hur dyra asen blir så det är ju förståeligt
Skulle nog byta hormagauntsen mot gargoyles så man kan fixa cover åt fexarna.
Saknar upgrades på fexarna överhuvudtaget men jag vet hur dyra asen blir så det är ju förståeligt
Skulle nog byta hormagauntsen mot gargoyles så man kan fixa cover åt fexarna.
Jocke Rapp skrev:Shit vad jag inser mer och mer hur folk läser den här kompmallen som en bibel
Ja man kan tro att gargoyles ska ge cover tack vare att de har stora flappande vingar men det gör de inte, de har ingen funktion längre i nid codex tyvärr, är bara flygande termagaunts som inte är scoring.
Förutom att dom just är flygande, ganska billiga och ger man dom poison så kan dom skada allt.
-
Jocke Rapp
- Site Admin
Dom kan väl skada allt även utan poison med sin specialregel?
Dessutom kan man fortfarande ge cover åt monster med gargoyles, man måste bara ha väldigt många...
Dessutom kan man fortfarande ge cover åt monster med gargoyles, man måste bara ha väldigt många...
Hmm tror inte jag hänger med nu.Ghurt skrev:Ja man kan tro att gargoyles ska ge cover tack vare att de har stora flappande vingar men det gör de inte, de har ingen funktion längre i nid codex tyvärr, är bara flygande termagaunts som inte är scoring.
Förslaget med gargoyles son ger cover är ju jätte bra då de lätt täcker andra modeller med sina stora flappande vingar?
sweFAQ har tolkat det till att saker man inte kan dra line of sight till (vingar, flaggor, vapen mm.) inte heller täcker line of sight.
Alexander Merinen
spännande är det några fler regler som sweFAQ ändrat på?Zurken skrev:sweFAQ har tolkat det till att saker man inte kan dra line of sight till (vingar, flaggor, vapen mm.) inte heller täcker line of sight.