Kompbedömmare se hit =)

Få tips och kommentarer på dina senaste idéer
Användarvisningsbild
Serpent
Inlägg: 2674
Blev medlem: 26 jun 2009, 15:13

Re: Kompbedömmare se hit =)

Inlägg av Serpent »

Typ en sjua. På en höft.
Linus skrev:Den enda taktiken jag känner till mot AdMech är att stå och hänga med huvet och se sorgsen ut, och det funkar jävligt dåligt...

egge
Inlägg: 2100
Blev medlem: 09 okt 2008, 18:03

Re: Kompbedömmare se hit =)

Inlägg av egge »

Jag tycker 6 skulle vara lågt för listan. Jämför vi med 2 flygkräk är detta mycket snällare. Skall vi sätta gräns gissar jag på 5-9 i komp.
Antagligen sämsta 40k spelaren i Sverige
Min tråkiga 40k blogg med för mycket text: http://egges40k.wordpress.com/

Användarvisningsbild
Papa D
Inlägg: 3610
Blev medlem: 03 nov 2008, 18:09
Ort: STHLM

Re: Kompbedömmare se hit =)

Inlägg av Papa D »

Egge och serpent - Jag tycker de känns rimligt.

Men jag bedömmer inte kompen. Skulle jag få över 10 känns de orimligt, de e endå fnp å grejer, lite trix. Under 6 känns fel.. där emellan e jag nöjd. Målet med listan e 8.

Så de lämnar de optimala talet är 7 dvs lite straff för trix men i häradet av vad den e värd...

/D
Robert skrev:hittils har 65personer blivit sämre på 40k av att läsa den här posten

Silversixx
Inlägg: 1153
Blev medlem: 09 okt 2008, 15:14

Re: Kompbedömmare se hit =)

Inlägg av Silversixx »

Om den snällaste listan är väldigt snäll så 5, annars kanske du kan slicka dig upp till 7 om du är en av de sista listorna att bedömas.

Användarvisningsbild
Papa D
Inlägg: 3610
Blev medlem: 03 nov 2008, 18:09
Ort: STHLM

Re: Kompbedömmare se hit =)

Inlägg av Papa D »

HAHAH - Fuck sheit va olika folk tycker.. Undra va silversixx och andra ser i listan som jag själv inte ser, detta e asså mitt snälla alternativ på en BA lista för att just få hög komp/8 ish... att grisa ner en BA lista e så sjukt LÄTT!!

Jag vill verkligen att alla gothcon bedömmare tar med sig detta ...

Man kan inte förutse kompen och man kan inte gissa den och man får ingen hjälp av erfarna spelare på forum.... Skaffa förhandsbedömning.

/D
Robert skrev:hittils har 65personer blivit sämre på 40k av att läsa den här posten

Jocke Rapp
Site Admin
Inlägg: 3501
Blev medlem: 19 aug 2008, 16:38
Ort: Göteborg

Re: Kompbedömmare se hit =)

Inlägg av Jocke Rapp »

Papa D skrev:Man kan inte förutse kompen och man kan inte gissa den och man får ingen hjälp av erfarna spelare på forum.... Skaffa förhandsbedömning.
Det är så sant som det är skrivet!

Silversixx
Inlägg: 1153
Blev medlem: 09 okt 2008, 15:14

Re: Kompbedömmare se hit =)

Inlägg av Silversixx »

Papa D skrev: Man kan inte förutse kompen och man kan inte gissa den och man får ingen hjälp av erfarna spelare på forum.... Skaffa förhandsbedömning.
/D
Ta det som en karl.
Du vet egentligen vad din lista får ungefär. Sen om du faller upp eller ner en pinne beror helt och hållet på saker som du inte kan påverka.
Din lista är inte kass, den är t om lite läskig att möta. Atrogoths 3 eller mindre-grej kommer nog bli det nya svarta när folk tröttnat på Meffe.

Gonka Koff
Inlägg: 2745
Blev medlem: 13 okt 2008, 10:55

Re: Kompbedömmare se hit =)

Inlägg av Gonka Koff »

Zurken skrev:Det är rätt lugnt att strunta i kompen (så länge den inte är helt i botten), de 4 första matcherna kan man ändå inte möta listor som skiljer sig allt för mycket i komp.
Stämmer det verkligen? De 4 första matcherna? Jag minns inte exakt, men jag tror att min komp 10 år 2009 mötte komp 2 i match 3 och komp 1 i match 4. Det var kanske otur, men det är nog svårt för arr att kompensera för kompdiff i varenda fall.
Jag vill nog lägga till en liten varning här. Vi pratar mycket om hur man får medelkomp men man skall vara beredd på att möta jävligt hårda listor på GothCon; det finns ju ingen undre gräns... Räkna inte med att man kan bli "räddad" av kompen på samma sätt som på mallkompade turneringar. Se till att fixa en arme med bra komp som kan vinna mot allt!
Scatter dice always point to me, which counts as a hit. I've never needed to re-roll to hit or wound. I can preemptively steal my own initiative. My army lists have won Pulitzers. Final note, I'm awesome. -Jon "The Man" Willingham

Användarvisningsbild
Papa D
Inlägg: 3610
Blev medlem: 03 nov 2008, 18:09
Ort: STHLM

Re: Kompbedömmare se hit =)

Inlägg av Papa D »

Så gonka, ska jag bara spela min adepticon lista - priest och extra armour typ.. den spelar väl mot allt kompar väl en 2-3? Eller ska jag forstätta kämpa med att tafatt försöka lista ut hur jag ska öka min komp.. mina förslag hamnar ju ändå bara runt 5...

Ohh tell my my wise master...

/P dandy
Robert skrev:hittils har 65personer blivit sämre på 40k av att läsa den här posten

Användarvisningsbild
HeadWar
Moderator
Inlägg: 3223
Blev medlem: 30 nov 2008, 12:52

Re: Kompbedömmare se hit =)

Inlägg av HeadWar »

Gonka Koff skrev:Stämmer det verkligen? De 4 första matcherna? Jag minns inte exakt, men jag tror att min komp 10 år 2009 mötte komp 2 i match 3 och komp 1 i match 4. Det var kanske otur, men det är nog svårt för arr att kompensera för kompdiff i varenda fall.
Vad har turneringen för två år sedan att göra med hur systemet fungerar i år? ;)

http://tok.sverok.net/gothcon40k/index.php?page=komp
Lottning: Den första matchen lottas enbart efter komp. Varje spelare kommer att få möta en motståndare vars armé har så lik komp som ens egen som möjligt. Andra matchen kommer att lottas efter resultat, men man kan inte möta någon vars komp skiljer sig mer än tre steg från ens egen komp. Tredje matchen kommer också att lottas efter resultat, men man kan inte möta någon vars komp skiljer sig mer än sex steg från ens egen komp. Fjärde matchen samma sak men kompspannet utökas till nio steg. Femte matchen och framåt lottas enbart på resultat. Det kan även nämnas att kompgränserna gäller så långt det är möjligt. Om det inte finns någon spelare inom kompspannet att möta (vilket kan hända men är osannolikt) kommer det att utökas. Det kommer inte att hända att två spelare får WO bara för att deras komp är för olik.

Skriv svar