Om alla står stilla:egge skrev:Du skall i princip göra 5 penetrating hits på land raiders, per runda med denna armén.
9 Psycannons
36 skott
24 träffar
4 Rending (= S13)
2,66 Penetrating + 1,33 Glancing
Om alla står stilla:egge skrev:Du skall i princip göra 5 penetrating hits på land raiders, per runda med denna armén.
Vilket är helt ok i en land raider. Dock känns det inte lika kul att tänka att det "bara" är 4pen i en chimera.Katarsis skrev:Om alla står stilla:egge skrev:Du skall i princip göra 5 penetrating hits på land raiders, per runda med denna armén.
9 Psycannons
36 skott
24 träffar
4 Rending (= S13)
2,66 Penetrating + 1,33 Glancing
Håller med, så mycket bättre är den inte på terminators (även om ett mer i S kan göra stor skillnad ibland) för att den ska kompas hårt.Jocke Rapp skrev:Å andra sidan får man inte glömma bort att psycannons bara är något bättre än assault cannons, som ger väldigt lite kompminus för SM (inget minus alls på termosar t.ex). Så jag tycker nog inte att kompen behöver ligga så farligt lågt på dom.
Men det ska bli kul med en kompmall.
Nej, mer variation i listorna ger mindre variation mellan listorna.EyeGuy skrev:...En annan anledningen till minus i komp skulle vara för att folk ska variera sig och inte bara använda psycannons.
Funkar bara med tippex...Stefan-RT skrev:DU kan ju ha 4 psycannons på tio termosar
Alltså, varför skulle psycannons på vanliga GKs (effektivt sett vanliga marines) vara så jäkla bra? De tappar två skott när de går, tappar sitt force weapon (jävligt illa för purifiers) och har 24" range.egge skrev:Jag vet inte...just för Grey knights så är psycannons väldigt bra (med tanke på deras övriga skytte) och möjligheten att två i en enhet är väldigt mycket bättre än bara en. Tänk dig vanliga marines med två S7 assault cannons i varje enhet så skulle det nog snabbt bli höga kompminus på assault cannons ocksåJocke Rapp skrev:Å andra sidan får man inte glömma bort att psycannons bara är något bättre än assault cannons, som ger väldigt lite kompminus för SM (inget minus alls på termosar t.ex). Så jag tycker nog inte att kompen behöver ligga så farligt lågt på dom.
Men det ska bli kul med en kompmall.Och den kostar ju lika mycket som assault cannons gör till termosar.
annars håller jag med om flamers på hoppa killarna. Galet bra.