Tau till Defocn (Say what???)
Re: Tau till Defocn (Say what???)
Jag skulle vilja se en Etheral + gun drones med Broadsidesen, men listan är såpass tight att den blir nog svårt att knö in utan att göra listan sämre.
Alexander Merinen
- speedfreek
Jag brukar skita i plasma och autoförlora mot hopp-BA istället.DHettNeck skrev:Den dtora saken jag velar över är om man vill ha plasma på crisisarna (dock blir man både dyrare och får sämre chanser som razorbacks)? och vart skall man ta poängen ifrån i så fall.
Tycker egentligen bara det är då man riktigt saknar det.
Det kan nog vara rätt nice att ha om man möter en draigowing också men så gott som alla andra som har terminators har iaf storm shields. Men railguns borde räcka mot draigowing då det oftast är så pass få modeller.
Men du kan ju alltid slänga in bästa insekterna i spelet
Men du kan ju alltid slänga in bästa insekterna i spelet
Ska du spela Tau? *pekar och skrattar*
Ehm... det känns lite så ibland. Spelar också Tau
I like it! Det saknas plasma som du säger, men jag tror inte det går in så lätt i listan ändå.
Det jag saknar på riktigt är Piranhas. Jag brukar i alla fall tacka Kaosgudarna över att jag petat med såna i varenda matchup. Dom gör många bra saker, tar upp AT-eld, skjuter ut fordon, täcker mot fordon. Det sista är det viktigaste. Dom flesta listorna kan bara ränna framåt i vilka transporter dom nu har och sen överväldiga Tauisterna med CC lite oavsett vilken armé det är. Piranhas stoppar detta till viss del så man kan utnyttja sin range lite mer.
Sen skulle jag gärna se Ld8 i Pathfinders. Då skulle jag iaf känna att jag gjort vad jag kunnat när dom springer av bordet ändå efter att två dött av en ensam Heavy Bolter.
Men jag sparkar inte arsle med mina Tau, så lyssna lagom på mig.
Ehm... det känns lite så ibland. Spelar också Tau
I like it! Det saknas plasma som du säger, men jag tror inte det går in så lätt i listan ändå.
Det jag saknar på riktigt är Piranhas. Jag brukar i alla fall tacka Kaosgudarna över att jag petat med såna i varenda matchup. Dom gör många bra saker, tar upp AT-eld, skjuter ut fordon, täcker mot fordon. Det sista är det viktigaste. Dom flesta listorna kan bara ränna framåt i vilka transporter dom nu har och sen överväldiga Tauisterna med CC lite oavsett vilken armé det är. Piranhas stoppar detta till viss del så man kan utnyttja sin range lite mer.
Sen skulle jag gärna se Ld8 i Pathfinders. Då skulle jag iaf känna att jag gjort vad jag kunnat när dom springer av bordet ändå efter att två dött av en ensam Heavy Bolter.
Men jag sparkar inte arsle med mina Tau, så lyssna lagom på mig.
har för mig att det är target lock som gör att du kan blåsa på och sen panga. multi tracker gör att man kan panga på massa olika saker runt om kring sig.
becon är ganska roligt.
Multi-tracker gör att man får skjuta som om man vore fast om man är ett fordon. Target lock gör att varje vapen får skjuta på olika enheter. Target array är plus i Bs och D-pods ger cover. Står det i codex i alla fall.
Antar att du ställer commander med path finders? I alla fall i runda 1 om du inte börjar.
Ser sådär lagom Tau-jobbigt ut även om jag tror att ett par plasmor kanske är värt det mot de där killarna som verkligen måste dö (fist som når broadsides i nästa runda eller så). Kanske värt att nedgradera en utav war-fish'arna till budgettransport?
Antar att du ställer commander med path finders? I alla fall i runda 1 om du inte börjar.
Ser sådär lagom Tau-jobbigt ut även om jag tror att ett par plasmor kanske är värt det mot de där killarna som verkligen måste dö (fist som når broadsides i nästa runda eller så). Kanske värt att nedgradera en utav war-fish'arna till budgettransport?
Mathias Lamu
Uppsala - VSSU
-: I will never send infantry on a job better suited for orbital bombardment :-
Uppsala - VSSU
-
Jocke Rapp
- Site Admin
Tau till Defocn (Say what???)
Jag är helt säker på att DHettNeck vet vad alla upgrades i boken gör så ni behöver nog knappast hjälpa honom med det.
+1, tänkte mest räta ut de för alla tvekareJocke Rapp skrev:Jag är helt säker på att DHettNeck vet vad alla upgrades i boken gör så ni behöver nog knappast hjälpa honom med det.
Mathias Lamu
Uppsala - VSSU
Uppsala - VSSU
- DHettNeck
- Svenska Mästaren i 40k 2012, 2013 & 2015
Beror lite på, broadsides är också sjukt viktiga att skydda, men han kommer stå med någon av dom. PF kan möjligen gömma sig bakom en vägg av tanks runda 1 också.kelaino skrev:Multi-tracker gör att man får skjuta som om man vore fast om man är ett fordon. Target lock gör att varje vapen får skjuta på olika enheter. Target array är plus i Bs och D-pods ger cover. Står det i codex i alla fall.
Ska fundera mer på plasmor, men jag tror att jag satsar på att köra utan dom.
Rikard "+1" Tröger
Uppsala - Atlantis
Sweden ETC Fantasy Team 2011-2012
Sweden ETC 40K Team 2013-2016
Swedish Champion Warhammer 40K 2012, 2013 & 2015
Uppsala - Atlantis
Sweden ETC Fantasy Team 2011-2012
Sweden ETC 40K Team 2013-2016
Swedish Champion Warhammer 40K 2012, 2013 & 2015