Där ser man, tack ska du ha cadelin.cadelin skrev:allt det som som är "bra" i den är billigare än spacemarines. det är det som gör den bruten. Ta tex longfangs och greyhunters. Greyhunters kostar en poäng mindre än spacemarines och har countercharge och add handweapon. Deras back är att du inte får combatsquada dom men varför vill man det? dom får allt godis dom vill ha på 5 man. Hade gw gjort dom vettiga hade dom tvingat dom vara 10 för att få köpa powerweapon och specialweapon som tacticals har med heavy och special. Jag tycker bara hela listan är helt löjlig. Finns ingen anledning att inte spela spacewolves i jämförelse mot marines.
Space Wolves 1750
- bladerunner_35
Re: Space Wolves 1750
Mycket av det som är bland det bästa i space marines boken finns inte med/är sämre i SW-codexen:cadelin skrev:Finns ingen anledning att inte spela spacewolves i jämförelse mot marines.
MM-attack bikes är borta
TH/SS terminators är sjukt dyra, går inte att spela närstridsterminators nå vidare bra i SW
Land raiders är nerfade
Ingen Lysander, ingen Calgar, ingen Shrike, ingen Lysander. SW:s egna special characters känns överlag lite sämre.
Angående listan:
Grey hunters som är 9 man kan lika gärna byta en kille mot en wolf guard, enda anledningen att inte spela wolf guard är att man inte får ett andra special weapon om man inte är tio.
Dock kräver ju det att man tar minst 3 wolf guards totalt i armén, så antingen lär du lägga in termiantors i listan, eller stoppa in wolf guards på andra ställen också.
Wolf guards med scuot är klart värt att ha med, med en wolf guard med combi-melta ökar chanserna att lyckas panga fordon rätt rejält. Med en fist på honom kan man också våga si gin i combats man annars skulle ha problem med, som obbar och broadsides. Sätter man frost blade på wolf guard, ett power weapon och mark of wulfen på squaden och ökar antalet killar lite så kan man med en sådan squad ge sig på infanteri vädigt bra.
En wolf guard till killarna som enda inte har rhino kan vara kul också. Speciellt om du lyckas få in totalt 5 wolf guards, då kan man ge honom en CML så squaden kan göra lite när de står i deployment.
det du säger är alltså att SW saknar attackbikes men allt annat som jag normalt spelar med är billigare och bättre, jag har dessutom numer rationaliserat bort attackbikes om man inte spelar vulcan, vilket jag inte gör. Vill man ha mobila saker med multimelta så finns alltid speeders ivfs.
Jag tänker nåt i stil med
4x greyhunters i rhino
1x scout
3x longfangs
2x runpräst 1 med JAW power och en med autocannonpower
5 st wolfguard som serganter
= 1500 poäng
runprästen funkar juh dessutom som et CFF om man sätter han i mittrhinon
= win
Jag tänker nåt i stil med
4x greyhunters i rhino
1x scout
3x longfangs
2x runpräst 1 med JAW power och en med autocannonpower
5 st wolfguard som serganter
= 1500 poäng
runprästen funkar juh dessutom som et CFF om man sätter han i mittrhinon
= win
Skryträttigheter på internet i ett år: check!
http://www.svenska40k.se/player.php?id=424
http://www.youtube.com/watch?v=SNLJDR-XbVY
http://www.svenska40k.se/player.php?id=424
http://www.youtube.com/watch?v=SNLJDR-XbVY
Det är en ganska bra codex. Men devestators är ju bissart kass. Så även om long fangs är mycket bättre så är de inte så bra..
Bortsätt från en viss psyckik power så är listan inte så mycket bättre än andra. Känns som man känner igen det.. GW gör en ganska bra codex och sen slänger de in en fruktansvärt broken psykik power... Men den kommer ju kompas likvärdigt med lash och sanctioned psykers, så den behöver man inte oroa sig för att se på kompade turneringar..
Bortsätt från en viss psyckik power så är listan inte så mycket bättre än andra. Känns som man känner igen det.. GW gör en ganska bra codex och sen slänger de in en fruktansvärt broken psykik power... Men den kommer ju kompas likvärdigt med lash och sanctioned psykers, så den behöver man inte oroa sig för att se på kompade turneringar..
Jag ser att du skriver men allt jag kan läsa är "jag är en ost, jag är en ost, jag är en ost"!
Är det möjligtvis den där linjen?
"Sir, the possibility of successfully navigating an asteroid field are 3,720 to 1!"
"Never tell me the odds."
-
Land_Raider
Jepps det är den där otroligt jobbiga linjen som Björn nämner.
Lite offtopic, sorry; Hur stor bred får linjen vara? Det framgår inte i texten nämligen...
Lite offtopic, sorry; Hur stor bred får linjen vara? Det framgår inte i texten nämligen...
Kasper om vad hans omkompade arme innehåller: "dödstjärna, 6 pangpang killar, en mega bajsare,2 bautakillar, tre trollare!"
- DHettNeck
- Svenska Mästaren i 40k 2012, 2013 & 2015
En linje har ingen utsträckning i rymden eller planet. Den är helt enkelt obefintligt tunn. Jag skulle rekomendera att man har ett snöre med sig om man ska spela med den.
Rikard "+1" Tröger
Uppsala - Atlantis
Sweden ETC Fantasy Team 2011-2012
Sweden ETC 40K Team 2013-2016
Swedish Champion Warhammer 40K 2012, 2013 & 2015
Uppsala - Atlantis
Sweden ETC Fantasy Team 2011-2012
Sweden ETC 40K Team 2013-2016
Swedish Champion Warhammer 40K 2012, 2013 & 2015
Gärna ett 24" långt snöre med vargtalismaner i ändarna, annars blir det WYSIWYG-avdrag!
Låt oss banna den!
"Sir, the possibility of successfully navigating an asteroid field are 3,720 to 1!"