Scouter... massa scouter

Få tips och kommentarer på dina senaste idéer
Användarvisningsbild
DHettNeck
Svenska Mästaren i 40k 2012, 2013 & 2015

Re: Scouter... massa scouter

Inlägg av DHettNeck »

theWatchman skrev:
HeadWar skrev:Då kan de ju inte assaulta runda ett. Noob. Alla vet att first turn charge med Assault Terminators är det roligaste som finns.
du får ju max ställa 18" ifrån när du infiltrerar och termosar med fleet har ju en teoretiskmaxcharge på 18" vilket betyder att man inte kommer nå o charga runda ett hur mycket man än vill...
Om man inte lyckas göma sig närmare för att motståndaren inte ser en :D
Rikard "+1" Tröger
Uppsala - Atlantis

Sweden ETC Fantasy Team 2011-2012
Sweden ETC 40K Team 2013-2016
Swedish Champion Warhammer 40K 2012, 2013 & 2015

Användarvisningsbild
theWatchman

Inlägg av theWatchman »

DHettNeck skrev:
theWatchman skrev:
HeadWar skrev:Då kan de ju inte assaulta runda ett. Noob. Alla vet att first turn charge med Assault Terminators är det roligaste som finns.
du får ju max ställa 18" ifrån när du infiltrerar och termosar med fleet har ju en teoretiskmaxcharge på 18" vilket betyder att man inte kommer nå o charga runda ett hur mycket man än vill...
Om man inte lyckas göma sig närmare för att motståndaren inte ser en :D
Fixa det med 7 ass-termosar + shrike så är man nog värd en trisslott. Och finns det läga så att man kan göra det så får man nog möta en player med noll koll om han skall gå på det.

Användarvisningsbild
Asplund

Inlägg av Asplund »

PerS skrev:Shrike ger fleet i utbyte mot combattactics, desutom Infiltrate/outflank till den enheten han joinar.
Aah, då blev listan direkt mindre mongo.

Blom

Inlägg av Blom »

Fan va mycket svar :O

Då jag inte spelar mina scouter så mycket har jag intre intresse av att köpa en pod och storm (tvärr :( ) annars hade det varigt en bra idé.

Jo jag har funderat på lite homers, men det är roligare med infiltare/outflank eller fotslugga.

Jag räknar självklart med att alla bord jag spelar på ska ha stora terrängbitar som kan täcka LoS för 7 terminator + shrike och alla jag möter n00bs :D Ne då men jag spelar inte för vinna utan för att det kul och scout listorna jag gör blir coola. Sen kan jag få en liten vinst då och då bär bara lite extra grädde.

Så eftersom jag bara fåt lite råd om att byta speeder + scouter mot mor dread och storm antar jag att min lista funkar skapligt, så länge jag inte spelar som ett dass lock då =)
Inte ett fluffmongo!

Joakim Blom

Jocke Rapp
Site Admin

Inlägg av Jocke Rapp »

Om du inte spelar för att vinna så känns det lite onödigt att lägga upp en lista för att få åsikter...då kan du ju lika gärna bara göra en lista på det du har och dom modeller du trivs med. Och varför ens bry sig om ifall du kan infiltrera inom 18" eller inte, du vill ju ändå inte vinna?

Användarvisningsbild
HeadWar
Moderator

Inlägg av HeadWar »

Även om Termosarna inte får chargea första rundan så har de ju en chans att komma fram i runda två, med Infiltrate. Borde vara värt en hel del.

Användarvisningsbild
pära

Inlägg av pära »

Jocke Rapp skrev:Om du inte spelar för att vinna så känns det lite onödigt att lägga upp en lista för att få åsikter...då kan du ju lika gärna bara göra en lista på det du har och dom modeller du trivs med. Och varför ens bry sig om ifall du kan infiltrera inom 18" eller inte, du vill ju ändå inte vinna?
*tumme upp*

Användarvisningsbild
Asplund

Inlägg av Asplund »

pära skrev:
Jocke Rapp skrev:Om du inte spelar för att vinna så känns det lite onödigt att lägga upp en lista för att få åsikter...då kan du ju lika gärna bara göra en lista på det du har och dom modeller du trivs med. Och varför ens bry sig om ifall du kan infiltrera inom 18" eller inte, du vill ju ändå inte vinna?
*tumme upp*
Han kanske inte vill vinna varje match, men han vill kanske kolla så han inte förlorar varenda heller ;)

Bulgrim

Inlägg av Bulgrim »

Norrland skrev:Han kanske inte vill vinna varje match, men han vill kanske kolla så han inte förlorar varenda heller ;)
*tummen upp*
Japp, fluffmongo! Eller, mest mongo då - men jag gillar fluff!

Användarvisningsbild
HeadWar
Moderator

Inlägg av HeadWar »

Sist jag kollade så var det här ett forum för eliten, folk som spelar 40k enbart för att vinna till varje pris. Folk som spelar för att det är kul får fan skaffa ett eget forum.

Skriv svar