Om man inte lyckas göma sig närmare för att motståndaren inte ser entheWatchman skrev:du får ju max ställa 18" ifrån när du infiltrerar och termosar med fleet har ju en teoretiskmaxcharge på 18" vilket betyder att man inte kommer nå o charga runda ett hur mycket man än vill...HeadWar skrev:Då kan de ju inte assaulta runda ett. Noob. Alla vet att first turn charge med Assault Terminators är det roligaste som finns.
Scouter... massa scouter
- DHettNeck
- Svenska Mästaren i 40k 2012, 2013 & 2015
Re: Scouter... massa scouter
Rikard "+1" Tröger
Uppsala - Atlantis
Sweden ETC Fantasy Team 2011-2012
Sweden ETC 40K Team 2013-2016
Swedish Champion Warhammer 40K 2012, 2013 & 2015
Uppsala - Atlantis
Sweden ETC Fantasy Team 2011-2012
Sweden ETC 40K Team 2013-2016
Swedish Champion Warhammer 40K 2012, 2013 & 2015
- theWatchman
Fixa det med 7 ass-termosar + shrike så är man nog värd en trisslott. Och finns det läga så att man kan göra det så får man nog möta en player med noll koll om han skall gå på det.DHettNeck skrev:Om man inte lyckas göma sig närmare för att motståndaren inte ser entheWatchman skrev:du får ju max ställa 18" ifrån när du infiltrerar och termosar med fleet har ju en teoretiskmaxcharge på 18" vilket betyder att man inte kommer nå o charga runda ett hur mycket man än vill...HeadWar skrev:Då kan de ju inte assaulta runda ett. Noob. Alla vet att first turn charge med Assault Terminators är det roligaste som finns.
Aah, då blev listan direkt mindre mongo.PerS skrev:Shrike ger fleet i utbyte mot combattactics, desutom Infiltrate/outflank till den enheten han joinar.
Fan va mycket svar :O
Då jag inte spelar mina scouter så mycket har jag intre intresse av att köpa en pod och storm (tvärr
) annars hade det varigt en bra idé.
Jo jag har funderat på lite homers, men det är roligare med infiltare/outflank eller fotslugga.
Jag räknar självklart med att alla bord jag spelar på ska ha stora terrängbitar som kan täcka LoS för 7 terminator + shrike och alla jag möter n00bs
Ne då men jag spelar inte för vinna utan för att det kul och scout listorna jag gör blir coola. Sen kan jag få en liten vinst då och då bär bara lite extra grädde.
Så eftersom jag bara fåt lite råd om att byta speeder + scouter mot mor dread och storm antar jag att min lista funkar skapligt, så länge jag inte spelar som ett dass lock då =)
Då jag inte spelar mina scouter så mycket har jag intre intresse av att köpa en pod och storm (tvärr
Jo jag har funderat på lite homers, men det är roligare med infiltare/outflank eller fotslugga.
Jag räknar självklart med att alla bord jag spelar på ska ha stora terrängbitar som kan täcka LoS för 7 terminator + shrike och alla jag möter n00bs
Så eftersom jag bara fåt lite råd om att byta speeder + scouter mot mor dread och storm antar jag att min lista funkar skapligt, så länge jag inte spelar som ett dass lock då =)
-
Jocke Rapp
- Site Admin
Om du inte spelar för att vinna så känns det lite onödigt att lägga upp en lista för att få åsikter...då kan du ju lika gärna bara göra en lista på det du har och dom modeller du trivs med. Och varför ens bry sig om ifall du kan infiltrera inom 18" eller inte, du vill ju ändå inte vinna?
Även om Termosarna inte får chargea första rundan så har de ju en chans att komma fram i runda två, med Infiltrate. Borde vara värt en hel del.
*tumme upp*Jocke Rapp skrev:Om du inte spelar för att vinna så känns det lite onödigt att lägga upp en lista för att få åsikter...då kan du ju lika gärna bara göra en lista på det du har och dom modeller du trivs med. Och varför ens bry sig om ifall du kan infiltrera inom 18" eller inte, du vill ju ändå inte vinna?
Han kanske inte vill vinna varje match, men han vill kanske kolla så han inte förlorar varenda hellerpära skrev:*tumme upp*Jocke Rapp skrev:Om du inte spelar för att vinna så känns det lite onödigt att lägga upp en lista för att få åsikter...då kan du ju lika gärna bara göra en lista på det du har och dom modeller du trivs med. Och varför ens bry sig om ifall du kan infiltrera inom 18" eller inte, du vill ju ändå inte vinna?
*tummen upp*Norrland skrev:Han kanske inte vill vinna varje match, men han vill kanske kolla så han inte förlorar varenda heller
Japp, fluffmongo! Eller, mest mongo då - men jag gillar fluff!
Sist jag kollade så var det här ett forum för eliten, folk som spelar 40k enbart för att vinna till varje pris. Folk som spelar för att det är kul får fan skaffa ett eget forum.