Scouter... massa scouter

Få tips och kommentarer på dina senaste idéer
Användarvisningsbild
fjugin

Re: Scouter... massa scouter

Inlägg av fjugin »

HeadWar skrev:Sist jag kollade så var det här ett forum för eliten, folk som spelar 40k enbart för att vinna till varje pris. Folk som spelar för att det är kul får fan skaffa ett eget forum.
På sitens framsida hittar man följande:
svenska40k.se skrev:För svenska turneringar och turneringsspelare inom Warhammer 40,000
Det är alltså en sida för turneringsspelare. Alla turneringsspelare spelar inte enbart för vinna, finns andra anledningar än vinst som får folk att delta på turneringar.
T.ex. vill Blom kanske ha en lista som ger honom 5 roliga matcher när han turnerar istället för 5 vinster.

Blom

Inlägg av Blom »

Norrland skrev:
pära skrev:
Jocke Rapp skrev:Om du inte spelar för att vinna så känns det lite onödigt att lägga upp en lista för att få åsikter...då kan du ju lika gärna bara göra en lista på det du har och dom modeller du trivs med. Och varför ens bry sig om ifall du kan infiltrera inom 18" eller inte, du vill ju ändå inte vinna?
*tumme upp*
Han kanske inte vill vinna varje match, men han vill kanske kolla så han inte förlorar varenda heller ;)
Exakt. You read my mind.

fjugin skrev:T.ex. vill Blom kanske ha en lista som ger honom 5 roliga matcher när han turnerar istället för 5 vinster.
You read my mind too

:mrgreen:
Inte ett fluffmongo!

Joakim Blom

Användarvisningsbild
Asplund

Inlägg av Asplund »

HeadWar skrev:Sist jag kollade så var det här ett forum för eliten, folk som spelar 40k enbart för att vinna till varje pris. Folk som spelar för att det är kul får fan skaffa ett eget forum.
Finns redan!

Användarvisningsbild
HeadWar
Moderator

Inlägg av HeadWar »

Norrland skrev:
Finns redan!
Nej, nej, nej. Det där är ju ett forum för folk som vill förlora till varje pris.

Blom

Inlägg av Blom »

HeadWar skrev:
Norrland skrev:
Finns redan!
Nej, nej, nej. Det där är ju ett forum för folk som vill förlora till varje pris.
No comment :lol:
Inte ett fluffmongo!

Joakim Blom

Gonka Koff

Inlägg av Gonka Koff »

Jag har en lista där mina assault terminators chargar mellan 27"-32". Det är litet coolt faktiskt.
Scatter dice always point to me, which counts as a hit. I've never needed to re-roll to hit or wound. I can preemptively steal my own initiative. My army lists have won Pulitzers. Final note, I'm awesome. -Jon "The Man" Willingham

Användarvisningsbild
HeadWar
Moderator

Inlägg av HeadWar »

Gonka Koff skrev:Jag har en lista där mina assault terminators chargar mellan 27"-32". Det är litet coolt faktiskt.
Eh? Hur då?

Användarvisningsbild
Hylander

Inlägg av Hylander »

hmm måste vara ett opentopped fordon med move 18". IA?
Shrike är väl också med..
"Felet med vår värld är att de dumma är så säkra på sin sak och de kloka så fulla av tvivel", Bertrand Russel.

Användarvisningsbild
HeadWar
Moderator

Inlägg av HeadWar »

Du får inte kliva ur ett fordon som kör i mer än Cruising Speed. Fast det är klart, om det finns en väg i precis den riktning man vill så går det.

Gonka Koff

Inlägg av Gonka Koff »

HeadWar skrev:
Gonka Koff skrev:Jag har en lista där mina assault terminators chargar mellan 27"-32". Det är litet coolt faktiskt.
Eh? Hur då?
Nä, det får ni lista ut själva, men allt som behövs är den vanliga kodexen. Beroende på terräng blir det dock ofta bara mellan 25-30.
Scatter dice always point to me, which counts as a hit. I've never needed to re-roll to hit or wound. I can preemptively steal my own initiative. My army lists have won Pulitzers. Final note, I'm awesome. -Jon "The Man" Willingham

Skriv svar