Powergejmade SM, 1750

Få tips och kommentarer på dina senaste idéer
Gonka Koff

Re: Powergejmade SM, 1750

Inlägg av Gonka Koff »

Ny mongolista framfödd:

1850 Salamanders Heavy Cavalry:

Vulcan
7 TH/SS terminators
Dread (DCCW, MM, HF)
Dread (DCCW, MM, HF)

5+5 Tactical Marines (flamer, MM), Razorback
5+5 Tactical Marines (flamer, MM), Razorback

3 x Land Speeders (MM/MM, MM/MM, HF/HF)

---
16 twin-linkade multimeltor
8 twin-linkade heavy flamers
7 mastercrafted thunderhammers

Betydligt sprödare än den förra listan, men visst är den "coolare"? 8-)
Scatter dice always point to me, which counts as a hit. I've never needed to re-roll to hit or wound. I can preemptively steal my own initiative. My army lists have won Pulitzers. Final note, I'm awesome. -Jon "The Man" Willingham

Användarvisningsbild
XecrNist

Inlägg av XecrNist »

Har du inte glömt nåt, ser väldigt lite ut, speederna mår ju itne bra av lag med mkt all round vapen, typ tau

Användarvisningsbild
speedfreek

Inlägg av speedfreek »

Är det 1750 eller 1850?

Gonka Koff

Inlägg av Gonka Koff »

speedfreek skrev:Är det 1750 eller 1850?
Den här sista var på 1850, jag hade glömt att den andra var på 1750.
Scatter dice always point to me, which counts as a hit. I've never needed to re-roll to hit or wound. I can preemptively steal my own initiative. My army lists have won Pulitzers. Final note, I'm awesome. -Jon "The Man" Willingham

Användarvisningsbild
Nefrums

Inlägg av Nefrums »

på speaders är det inte bättre att ha blandat med mm/hf på dem.. det blir ganska mycket bättre om man skulle vilja köra 12" nån runda..
Jag ser att du skriver men allt jag kan läsa är "jag är en ost, jag är en ost, jag är en ost"!

Användarvisningsbild
kelaino

Inlägg av kelaino »

Inte cool alls, däremot d***igt het :twisted:

Ska komma ihåg att packa ner automatkannonerna, har hört att de är bra att ha när lojalisterna inte är män nog att ta slåss man-on-man utan att ha gjort slagg av en innan.

Det som kan bli lite knivigt, förutom att claima, är nog hordarméer, visst, heavy flamers i all ära, men min lilla erfarenhet säger att de inte eldar bort tillräckligt.
Mathias Lamu
Uppsala - VSSU
-: I will never send infantry on a job better suited for orbital bombardment :-

Gonka Koff

Inlägg av Gonka Koff »

Nefrums skrev:på speaders är det inte bättre att ha blandat med mm/hf på dem.. det blir ganska mycket bättre om man skulle vilja köra 12" nån runda..
Jo, det har du ju helt rätt i. Jag hade en annan idé om vapenkonfigureringen, som inte alls var lika viktig som att kunna åka 12" och skjuta. Speeders skall vara MM/MM, MM/HF, MM/HF

Sen håller jag med om att den här senaste listan är sårbar mot t.ex. Tau & IG. Fast, eftersom det här är en powergejmtråd, så tänker jag så här: att om man möter Tau eller IG på ett GT i USA så är man redan körd och långt från vinnarborden ... *duckar för tomater* ;) .

Sen stämmer det säkert också att det inte räcker med en massa HF:s för att ta sig klara av stora horder, men helt körd är den kanske inte?

Användarvisningsbild
speedfreek

Inlägg av speedfreek »

Skall du till ett GT i USA?
Jag vill bli rik och åka med...

Användarvisningsbild
XecrNist

Inlägg av XecrNist »

Haha för Tau oc IG suger eller, men det kan nog stämma :P mm kan nog bli jobbigt mot hordarméer med tanke på de nya scenariona, den här listan hade varit mkt bättre i 4th edition men det kan inte hjälpas nu, för lite troopas enligt mig men va fan man ska ha skoj när man lirar också :D

Izin

Inlägg av Izin »

Speltesta mot Avatar-edlar? :)
17,83

Skriv svar