Tyranider - 1750pts

Få tips och kommentarer på dina senaste idéer
Användarvisningsbild
Nefrums

Re: Tyranider - 1750pts

Inlägg av Nefrums »

angående mawloc så misstänker jag att swe-faq kommer att göra en koväning på den punkten..

Och för att förtydliga vilka regler det handlar om så är det reglerna "Models may not be placed in impassable terrain.." (s14) och "first place one model from the unit anyware on the table" (s95) som står imot varandra. och Halvar ingen av dessa regler har nåt med move att göra..

Och om los sight.. Jag tycker inte att något som inte är "visible" kan blocka LoS.. Vingar mm är inte synliga (s16)

Malleus

Inlägg av Malleus »

Nefrums skrev: Och om los sight.. Jag tycker inte att något som inte är "visible" kan blocka LoS.. Vingar mm är inte synliga (s16)
gammalt argument o blah blah.
Men regeln säger ju igentligen bara att du inte får skjuta på en enhet om du inte ser någon del av kroppen... det har ju INGET att göra med los när du ska se igenom något.. då gäller huvudregeln true line of sight...

men som sagt folk tolkar det ju väldigt olika ...

Ghurt

Inlägg av Ghurt »

imp skrev:
Ghurt skrev:... har iaf inte mött någon som vill vinna så gärna att man medvetet bryter mot spelkänslan på det sättet.
Det har jag, flera gånger, inte kul
Då är det sådana personer som borde bannas! Om det är i en vänskapsmatch är det bara att inte spela mot personen igen och möter man en sån i en turnering så har han förtjänat det skydd han får tills man pangat gubben med flaggan så man kan skjuta på enheter bakom efter att ha gått genom besväret att modellera en sådan flagga och sedan inte få några casual matcher inom en överskådlig framtid.

Halvar

Inlägg av Halvar »

Nefrums skrev:Och för att förtydliga vilka regler det handlar om så är det reglerna "Models may not be placed in impassable terrain.." (s14) och "first place one model from the unit anyware on the table" (s95) som står imot varandra. och Halvar ingen av dessa regler har nåt med move att göra..
ok, sista gången jag skriver om det här, jag lovar. höll mig i nästan ett helt dygn men det blev lite för mycket :S
den regeln står också under movement, sista stycket för movementkapitlet, precis som reglerna mot att ställa enheter i närheten av fiender/på andra modeller.
Ja' än't bittä'!

Användarvisningsbild
Nefrums

Inlägg av Nefrums »

så du menar seriöst att det är ok att deploia modeller i impasable terrain?

Jocke Rapp
Site Admin

Inlägg av Jocke Rapp »

Nu får ni sluta! Den här tråden handlar om en armélista, ni får flytta in till Regel-forumet om ni vill fortsätta. Dessutom har både frågorna om Mawloc och om Gargoyles diskuterats väldigt mycket redan innan.

Admin

Skriv svar