40k Touren

Få tips och kommentarer på dina senaste idéer
Silversixx

Re: 40k Touren

Inlägg av Silversixx »

Flychten skrev:
Gonka Koff skrev:jag kan inte släppa den här tråden, jag fattar inte vad det är som händer?

-är det inte komptröskel 10 på touren?
Tråkigt dock att folk "kissar" på arrangemanget på sättet som de gör dock (kommer få säkert få äta upp de orden när Jocke går och vinner turneringen med listan nu).
Tråkigt dock att folk "kissar" på sig själva på sättet som de gör dock.

Användarvisningsbild
imp

Inlägg av imp »

Silversixx skrev:...Tråkigt dock att folk "kissar" på sig själva på sättet som de gör dock.
Ja, det blir så kladdigt på golvet
En bild säger mer än 1000 kaniner

Gonka Koff

Inlägg av Gonka Koff »

Jag har funderat på det här ett tag till nu och kommit fram till att jag inte tycker att det är ballt eller speciellt kul att spela en medvetet dålig lista på touren.
På vilken annan turnering som helst är det helt okej att skoja loss och bara köra på med nåt fränt. Att göra det på Touren är en annan sak. Många har kämpat som fan för att få komma med och då är det respektlöst både mot arrangören och motspelarna att inte spela sitt allra bästa.
Själv lyckades jag inte kvala in, jag skulle tyckt att det vore skitkul att få vara med. Då känns det surt att vissa som får vara med inte tycker att värt att kämpa för.
Sen finns det ju en annan baksida med att välja just Touren för att "spela på skoj" ... för att det skulle svida för mycket om det gick åt helvette... ? ;)

/ gamla träiga farbrorn Henrik
Scatter dice always point to me, which counts as a hit. I've never needed to re-roll to hit or wound. I can preemptively steal my own initiative. My army lists have won Pulitzers. Final note, I'm awesome. -Jon "The Man" Willingham

Användarvisningsbild
lurräven

Inlägg av lurräven »

Gonka Koff skrev:Jag har funderat på det här ett tag till nu och kommit fram till att jag inte tycker att det är ballt eller speciellt kul att spela en medvetet dålig lista på touren.
På vilken annan turnering som helst är det helt okej att skoja loss och bara köra på med nåt fränt. Att göra det på Touren är en annan sak. Många har kämpat som fan för att få komma med och då är det respektlöst både mot arrangören och motspelarna att inte spela sitt allra bästa.
Själv lyckades jag inte kvala in, jag skulle tyckt att det vore skitkul att få vara med. Då känns det surt att vissa som får vara med inte tycker att värt att kämpa för.
Sen finns det ju en annan baksida med att välja just Touren för att "spela på skoj" ... för att det skulle svida för mycket om det gick åt helvette... ? ;)

/ gamla träiga farbrorn Henrik
Jag håller med lite.

Som lista är den fluffig och mysig, men jag har svårt att se den vinna över någonting och det är väl en utmaning i sig kanske.

egge

Inlägg av egge »

Jag tycker man få spela vad man vill och tycker det är bra att folk inte spelar så extremt seriöst. Samtidigt kom jag inte med och tycker det är lite synd att folk inte spelar för att vinna för jag vill veta hur jag kanske hade placerat mig. Förstår Lampen men också andra sidan lite.
Antagligen sämsta 40k spelaren i Sverige
Min tråkiga 40k blogg med för mycket text: http://egges40k.wordpress.com/

Silversixx

Inlägg av Silversixx »

Jag påstår att det finns dem som är med på touren pga ren slump eller tillfällig peak under en turnering där tärningarna gått ens väg och motstånded varit optimalt, likaså förutsättningarna.
Är det rättvist mot de andra deltagarna att folk utanför topp 40 är med?*

*Taget ur luften så klart, men argumentationen är den samma. Och det känns konstigt att helt skriva av en lista och inte se vem som spelar den, i detta fall en ganska kompetent person.

/Den riktige surgubben

Joakim

Inlägg av Joakim »

Kan också säga att en av anledningarna till att jag inte vill spela en extremlista är mycket för att det blir ett väldigt sten sax påse-moment som jag inte alls tycker om. Att spela en lista som denna som enligt mallen är jätte"kass" betyder inte att den inte kan vinna mot en hel del listor just då de är extrema. Jag tror att om jag spelar något som ger mig en utmaning och som är stabil så kommer det att ge flera jämnare matcher än om jag spelar en komp 10 lista. Då blir det antagligen stora vinster och stora förluster.

Jag tycker arrangemanget är roligt, även om jag personligen tycker komp 10 är för lågt. Jag har inga planer på att kissa på det som folk verkar fått uppfattningen på utan kommer att göra mitt bästa för att placera mig samtidigt som jag har roligt.
Att jag sedan inte får någon bonus för att jag har hög komp kan jag bara skylla mig själv för, men har sett många med högkompslistor slå långkomp förr. Så varför inte försöka igen?

Argos

Inlägg av Argos »

Mycket väl talat Jocke, framförallt det där om sten-sax-påse.

Användarvisningsbild
Skulliz

Inlägg av Skulliz »

Argos skrev:Mycket väl talat Jocke, framförallt det där om sten-sax-påse.
Inte konstigt att folk hatar okompat i det här landet om de går och bygger sten-sax-påse listor så fort man släpper till lite med kompen. (:

Men ärligt talat kan jag inte se vad som skulle vara fel med att köra mjukis-lista på en låg-komps-turnering lika lite som jag ser något fel i att klämma in en en så hård lista som möjligt. Reglerna är satta, alla har samma förutsättningar, vinnaren är bäst :D

Izin

Inlägg av Izin »

Jag har tyvärr lovat Dagny att ta hem skiten, annars hade jag gärna knasat loss armémässigt!*

*Nu lovar jag dock att antingen spela alver eller tjejer..!
17,83

Skriv svar