Nya Eldar

Få tips och kommentarer på dina senaste idéer
Användarvisningsbild
Flogger

Nya Eldar

Inlägg av Flogger »

Det fortsätter väl på samma tema som hela 6th, närstridsarméer fortsätter bli fistade och näven åker bara längre och längre in :p
Skriver fula saker som gör läsaren kanske ledsen

MITTZ

Re: Nya Eldar

Inlägg av MITTZ »

hmmm, rätta mig om jag har fel nu.
Men jag kan inte hitta den regeln som tidigare hindrade phoenix lords från att joina enheter av en annan aspect än dess egen.
dvs man skulle kunna sätta karandras ihop med fire dragons? eller med Dire avengers?

Användarvisningsbild
LillePer

Nya Eldar

Inlägg av LillePer »

Stämmer bra! Det är helt ok.

MITTZ

Inlägg av MITTZ »

det ger ju helt nya oanade kombinationsmöjligheter!!
=)
Jag gillart!
Säkert brutet som fan men skoj att tvingas tänka nytt.

Användarvisningsbild
bolterochkniv

Inlägg av bolterochkniv »

har kanppt hunnit kolla något i codexen men fick lite känslan av att det är lite obalanserat? typ vissa grejer kommer vara standard och andra kommer aldrig nånsin användas..

någon som kan bekräfta?
Elias Österlund

"It's a universe where warriors sail planet-killing warpships to alien worlds, fly turbolaser-equipped gunships down to the surface, drive volcano-cannon tanks to the front, then get out and run at the enemy with big swords."

Användarvisningsbild
LillePer

Nya Eldar

Inlägg av LillePer »

Nja jag håller inte med. Väldigt få saker som är dåliga. Allt går att använda. Dock är väl banshees och scorpions lite bottenskrap.

Användarvisningsbild
Lillen

Inlägg av Lillen »

Iyanden boken släpps den endast som digital kopia? Eller har jag missat något?

Flygmaskin

Inlägg av Flygmaskin »

Jag håller med Per. Det mesta i boken går att använda. Banshees är tyvärr fortfarande inte så heta. Scorpions kanske kan fungera hyfsat med Karandras i spetsen. (eldarfistar är inte unwieldy)
Människomat, till exempel spannmål.

Användarvisningsbild
Röde

Inlägg av Röde »

Lillen skrev:Iyanden boken släpps den endast som digital kopia? Eller har jag missat något?
Nä. Den kommer i 3 format. Lyx Codex, Codex och eCodex. Pre order från 15/6.
-Inte regelböjspucko, fluffmongo.

Waraxx

Inlägg av Waraxx »

jag känner att warlock council är det som kommer göra att eldar listor får det där lilla extra. schrouding på majoriteten av ditt infanteri och dina jetbikes... whheeooow... om man inte har någon typ av artilleri (ignore coversave) så kommer man att ha de tufft mot eldar. 3+ cover i skog... not bad. det kommer visserligen göra dom ganska immobila i vissa fall men man kommer inte kunna flytta på dom med direkt skytte.

dreadknighten får vi se om hur han blir, dyrt,jag känner att fire prisms kan vara effektivare. om man tar en knight så tar man med anti tank vapen och en 5+ invul save om han kan få det. de flesta kommer nog använda honom som en skyttemagnet för att hålla sina 2 andra heavy choices vid liv längre. ganska sårbar mot missile launchers dock :/

Skriv svar