40k Touren

Få tips och kommentarer på dina senaste idéer
Joakim

Re: 40k Touren

Inlägg av Joakim »

Jag hade inte väntat mig att det skulle bli sådanna diskussioner, jag har tänkt spela ett par slag och känna om den är bra att spela, jag har inga planer på att göra några stora förändringar i listan utan vill spela något i stil med denna. Om inte det är för roligt att spela DE på BSK, men jag tycker det är synd att folk har så negativt sätt att se på det.

När jag bygger en arme som jag vill skall vara riktigt bra på t ex tröskelkompturneringar så har jag ingen tanke på att lägga mig så nära gränsen som möjligt, jag vill göra en just lista som kan möta diverse motstånd. Även om jag denna gången valde bort några självklara val som Berzerkers då jag spelat det mycket och inte känner för det.

Jag har inga planer på att spela dåligt, löjla mig eller göra besult under matcherna som gör det direkt lättare för motståndaren, tvärt om, med en lista av denna karkatären så gör det att jag måste spela alla enheterna bra och göra så att det utnyttjas så bra som möjligt.

Spelade SW i Norrland nu senast och upplevde det sjukt trist att allt är så bra att jag bara kan slänga fram det och det löser sig själv och resulterade i 4 av 5 vinster och förlusten var mestadels tärningsrull.
Sjukt tråkigt att spela hårda självspelande listor och ännu tråkigare att se i runda 2-3 hur matchen skall sluta för att ett ägg eller liknande fallerat. Jag spelade en jättehård BW-lista på ETC och insåg att det var det mest tråkiga jag spelat på en turering bortsett dubbla Concil på bikes. DVS har spelat allt från -150 till 90 i komp.

Jag hade inte ställt upp på Touren alls om jag inte trodde att jag kunde placera mig med vad jag än spelar. Så folk kan sluta tro och gnälla på att turneringen inte kommer att utföras serriöst för det kommer den. Jag är glad för Jockes idé och denna turneringen. Även om jag själv inte är överförtjust i formatet. Jag kom vidare på en kompad turnering, visserligen tröskelkomp även då.

GLinus

Inlägg av GLinus »

Heja Jocke!!

I min värld kan man spela för att vinna även med en lista som inte bara består av russinen i kakan.
Att som spelare ge sig själv en extra utmaning, genom att spela en något svagare/svårare/klurigare lista, tycker jag, på alla sätt och vis, är försvarbart. Faktum är att jag, till och med, tycker att det är hedervärt.
Listor som inte är helt självspelande kräver mer av sina spelare för att fungera. Det i sin tur leder till skickligare och mer flexibla spelare.
Påståenden om att man förstör för andra/är respektlös mot andra bara för att man inte über-optar sin armélista, känns på det hela taget tramsigt. Det drabbar ju ingen annan än personen som spelar listan, och den personen har ju själv valt att spela den

Jag hoppas verkligen att Jocke motbevisar optnings-ivrarna och placerar sig top 3/top 5
Prepare to get your kick assed!

Fluff är tufft!!

Användarvisningsbild
Excessus

Inlägg av Excessus »

Som laktosintolerant gillar jag icke-ostiga listor, heh

Go for it! Heja heja! :D
"Deception is the point. Any fool can calculate strength. That one has been doing it from the moment he saw us. Now, he has to calculate what he can't see. And fear what he doesn't know."

Användarvisningsbild
imp

Inlägg av imp »

Excessus skrev:Som laktosintolerant gillar jag icke-ostiga listor, heh

Måste ju ändå påpeka att hårdost inte innehåller laktos (efter några månaders lagring iaf)
En bild säger mer än 1000 kaniner

Användarvisningsbild
Excessus

Inlägg av Excessus »

imp skrev:
Excessus skrev:Som laktosintolerant gillar jag icke-ostiga listor, heh

Måste ju ändå påpeka att hårdost inte innehåller laktos (efter några månaders lagring iaf)
Svenska hårdostar iallafall. Även då jag gått igenom tillverkningsprocesser osv så brukar det preciseras att det betyder just "svenska hårdostar". Dock har jag inte funnit en utländsk hårdost med onödigt mycket laktos i...än...

Och i vilket fall som helst tror jag inte personer låter sina listor ligga i några månader, de tar nog ut och provar dem lite då och då. :)

I vilket fall som helst, back on topic: Heja!
"Deception is the point. Any fool can calculate strength. That one has been doing it from the moment he saw us. Now, he has to calculate what he can't see. And fear what he doesn't know."

Gonka Koff

Inlägg av Gonka Koff »

GLinus: jag tycker att du skall titta lite vad som faktiskt har skrivits i tråden, jag kan inte hitta några åsikter som liknar det du beskriver.

Vad beträffar diskussionen här i övrigt verkar det ju mest ha varit snack om ingenting. Själv tycker jag att det är lite coolt att Jocke på allvar planerar att spela med en lista som i mina ögon är så kass att jag trodde det handlade om nån sors protest! :D

Jag sitter såklart med dumstruten djupt nerpressad över öronen, men jag skall ändå fanimej sätta 10 spänn på att du kommer botten-10 om du spelar med den här armen, även om jag såklart hejjar som fan på dig!

Självklart är det ballare att placera sig med en udda arme än med en "Internetlista" -det tycker ju alla!
Scatter dice always point to me, which counts as a hit. I've never needed to re-roll to hit or wound. I can preemptively steal my own initiative. My army lists have won Pulitzers. Final note, I'm awesome. -Jon "The Man" Willingham

GLinus

Inlägg av GLinus »

Jag kanske läste in mer i det jag läste än vad som fanns där. Det är ju alltid risken vid e-kommunikation
Prepare to get your kick assed!

Fluff är tufft!!

Användarvisningsbild
Hylander

Inlägg av Hylander »

Glädjande att att nu kramas igen efter en tråddiskussion! När hände det senast?! Coolt av Jocke, stort av Gonka och Linus!

:wub:
"Felet med vår värld är att de dumma är så säkra på sin sak och de kloka så fulla av tvivel", Bertrand Russel.

Poet

Inlägg av Poet »

David Gustavsson: Din lista blir INTE godkänd om du har komp över 10!! Skärpning..!! Här på OST-kusten kastar vi in ngt som är onödigt hårt kompat för att hamna exakt på tröskeln!

Gonka: Kära farbror! Misströsta ej!.. Jag kommer Osta så det räcker för både mig och Lill-Jocke =) (Kanske till och med låta din armè föra talan på touren?? ;) )

Skriv svar