Chaos Space Marines
Chaos Space Marines
Poängkostnaderna kan vara helt fel då jag tagit siffrorna ur minnet här på jobbet.
Sitter och funderar på om denna listan är tillräckligt bra för sin komp? Känns ganska okej.
Om det är Possessed eller Berzerkers som får åka Landraider med Lorden återstår att se.
Chaos Lord 155 pts -3 (Kan ha varit Lord, MoK, 2xLC som kostade 155)
Terminator Armour, Daemon Weapon
5 Possessed Chaos Marines 130 pts +5
Rhino: 35 pts -3
10 Chaos Space Marines 210 pts -3
Icon of Chaos Undivaded, 2x Meltagun, Aps: Power Sword
10 Chaos Space Marines 230 pts -6
Icon of Khorne, 2x Meltagun, Aps: Power Fist
5 Thousand Sons 162 pts -3
Sorc: Doombolt
8 Khorne Berzerkers 198 pts -4
Skull Champion: Power Sword
5 Lesser Daemons 65 pts -2
Landraider 235 pts -12
Extra Armour
2 Obliterators 150 pts -10
Obliterator 75 pts -5
Fordonsminus -2
Komp 56
Totalt 1750 pts
Sitter och funderar på om denna listan är tillräckligt bra för sin komp? Känns ganska okej.
Om det är Possessed eller Berzerkers som får åka Landraider med Lorden återstår att se.
Chaos Lord 155 pts -3 (Kan ha varit Lord, MoK, 2xLC som kostade 155)
10 Chaos Space Marines 210 pts -3
Icon of Chaos Undivaded, 2x Meltagun, Aps: Power Sword
10 Chaos Space Marines 230 pts -6
Icon of Khorne, 2x Meltagun, Aps: Power Fist
8 Khorne Berzerkers 198 pts -4
5 Lesser Daemons 65 pts -2
Landraider 235 pts -12
Extra Armour
Obliterator 75 pts -5
Fordonsminus -2
Komp 56
Totalt 1750 pts
Re: Chaos Space Marines
Lorden kostar 145 (150 med klor + MoK)
Lord + berzerkers i raider är en skitarg enhet som jag sällan går hemifrån utan
Thousand sons känns, tyvär, inte så heta. Det är få, dyra killar som dör lika fort som vanliga marines. Men om du gillar enheten så spela den gärna, 1k sons är tuffa
Lesser Demons känns väldigt få. Kanske två till på bekostnad av champen i undivided-enheten? Den 40%-iga ökning i allt gör väldigt mycket enl. min erfarenhet.
Obbar är bra, så är det bara. Om du vill få upp kompen kan du prova med en predator i stället, men med alla dina rhinos har jag svårt att se att det skulle vara värt det (pga eskalerande kompminus).
Har lite dålig koll på vad man kan få för skoj på komp 55-60, men där var mina generella åsikter i alla fall, lyckat till!
Lord + berzerkers i raider är en skitarg enhet som jag sällan går hemifrån utan
Thousand sons känns, tyvär, inte så heta. Det är få, dyra killar som dör lika fort som vanliga marines. Men om du gillar enheten så spela den gärna, 1k sons är tuffa
Lesser Demons känns väldigt få. Kanske två till på bekostnad av champen i undivided-enheten? Den 40%-iga ökning i allt gör väldigt mycket enl. min erfarenhet.
Obbar är bra, så är det bara. Om du vill få upp kompen kan du prova med en predator i stället, men med alla dina rhinos har jag svårt att se att det skulle vara värt det (pga eskalerande kompminus).
Har lite dålig koll på vad man kan få för skoj på komp 55-60, men där var mina generella åsikter i alla fall, lyckat till!
Mathias Lamu
Uppsala - VSSU
-: I will never send infantry on a job better suited for orbital bombardment :-
Uppsala - VSSU
-: I will never send infantry on a job better suited for orbital bombardment :-
Lite ändringar. Tog bort en Obbe, gjorde mina trupper billigare, slängde in en extra Lord, ger lite mer möjligheter.
1 Spawn för att trilla över till komp 12.
Chaos Lord 145 pts -3
Chaos Lord 150 pts -3
Terminator Armour, 2x Lightning Claws, MoK
10 Chaos Space Marines 180 pts -2
Icon of Chaos Undivaded, 2x Meltagun
6 Khorne Berzerkers 156 pts -4
6 Lesser Daemons 78 pts -2
Chaos Spawn 40 pts +1
Landraider 235 pts -12
Extra Armour
Fordonsminus -2
Komp 58 => 11,6
Totalt 1750 pts
1 Spawn för att trilla över till komp 12.
Chaos Lord 145 pts -3
Chaos Lord 150 pts -3
Terminator Armour, 2x Lightning Claws, MoK
6 Khorne Berzerkers 156 pts -4
6 Lesser Daemons 78 pts -2
Chaos Spawn 40 pts +1
Landraider 235 pts -12
Extra Armour
Fordonsminus -2
Komp 58 => 11,6
Totalt 1750 pts
-
Jocke Rapp
- Site Admin
Dina fordon ger -4, Land Raiders räknas som två bilar.
Tyckte första listan var bättre. Nu offrar man 10manna trupper så fort man ska melta något och sånt kan kännas obra. Det är lite mycket poäng i Landraidern må jag tycka. De nyare arméerna och vissa av de äldra har ganska mycket som kan ta ut den tidigt i spelet och då blir det svårt att hjälpa marinsen i närstrid. Hade du tänkt att ha både lordsen där?
Thousand sons känns väldigt dåliga för sina poäng. Mycket skeptisk till 5 marines för 162 poäng.... Jag hade hellre tagit en tia standardkaosare med flaimers eller nått något annat "bulkigt". Du kan ju droppa spånet också ifall du tar ut sönerna och bytar dom mot kaosmarins.
Thousand sons känns väldigt dåliga för sina poäng. Mycket skeptisk till 5 marines för 162 poäng.... Jag hade hellre tagit en tia standardkaosare med flaimers eller nått något annat "bulkigt". Du kan ju droppa spånet också ifall du tar ut sönerna och bytar dom mot kaosmarins.
att du HAR chosen betyder inte att du ÄR chosen. Det betyder att du e sepe.
1k Sönerna har jag en liten förkärlek till, väldigt sällan alla 5 får gå och dö.
Saken med mina 10:or med 2x Melta är att det väldigt sällan gör jätteskillnad med t ex PW och en Fist med 2 attacker känns sådär hett tycker jag. Tycker de är riktigt bra och prisvärda just nu.
Tanken är nog i slutändan att skippa Terminator Armour på ena lorden och sätta honom med possessed så hoten sprids ut lite.
Saken med mina 10:or med 2x Melta är att det väldigt sällan gör jätteskillnad med t ex PW och en Fist med 2 attacker känns sådär hett tycker jag. Tycker de är riktigt bra och prisvärda just nu.
Tanken är nog i slutändan att skippa Terminator Armour på ena lorden och sätta honom med possessed så hoten sprids ut lite.
Om du gillar tusensönerna, gör deras grupp större (varför inte 9st?). minimi grupp tusensöner känns som bort kastade poäng (har dock ingen erfarenhet av dem, med det ser inte hett ut på pappret).
Alexander Merinen