1750p IG
Postat: 06 jan 2010, 15:28
Då min nuvarande armé mest består av ett hopplock av olika enheter så skall jag försöka få till en armé med lite tanke bakom. Detta är vad jag har kommit fram till:
Company Command Squad, Meltagun x4 -4
Company Command Squad, Heavy flamer, Meltagun x3, Astropath, Chimera -10
Platoon Command Squad, Flamer x4, Chimera -7
Infantry Squad, Power weapon, Melta bombs, Commissar (Power weapon), -5
Infantry Squad, Power weapon, Melta bombs, -1
Infantry Squad, Melta bombs, -1
Heavy Weapons Squad, Autocannon x3 -2
Heavy Weapons Squad, Autocannon x3 -2
Veteran Squad, Meltagun x3 -3
Veteran Squad, Plasma gun x3, Chimera -6
Valkyrie Assault Carrier, 2xMultiple Rocket Pods -6
Valkyrie Assault Carrier, 2xMultiple Rocket Pods -6
Medusa, Enclosed crew compartment -5
Medusa, Enclosed crew compartment -5
Manticore Rocket Launcher -9
Fordonskomp: -5
Komp: 33
Problemet med denna är den låga kompen. Jag kan spara några poäng om jag sätter valkyriorna och medusorna i samma skvadroner. Dock så ger det bara fem poäng, så jag vet inte om det är värt det.
Har någon något bra förslag på vad jag kan ändra för att få upp kompen lite?
Och är det värt att ta enclosed crew compartment på medusorna?
Company Command Squad, Meltagun x4 -4
Company Command Squad, Heavy flamer, Meltagun x3, Astropath, Chimera -10
Platoon Command Squad, Flamer x4, Chimera -7
Infantry Squad, Power weapon, Melta bombs, Commissar (Power weapon), -5
Infantry Squad, Power weapon, Melta bombs, -1
Infantry Squad, Melta bombs, -1
Heavy Weapons Squad, Autocannon x3 -2
Heavy Weapons Squad, Autocannon x3 -2
Veteran Squad, Meltagun x3 -3
Veteran Squad, Plasma gun x3, Chimera -6
Valkyrie Assault Carrier, 2xMultiple Rocket Pods -6
Valkyrie Assault Carrier, 2xMultiple Rocket Pods -6
Medusa, Enclosed crew compartment -5
Medusa, Enclosed crew compartment -5
Manticore Rocket Launcher -9
Fordonskomp: -5
Komp: 33
Problemet med denna är den låga kompen. Jag kan spara några poäng om jag sätter valkyriorna och medusorna i samma skvadroner. Dock så ger det bara fem poäng, så jag vet inte om det är värt det.
Har någon något bra förslag på vad jag kan ändra för att få upp kompen lite?
Och är det värt att ta enclosed crew compartment på medusorna?