Sida 1 av 1

1750p IG

Postat: 06 jan 2010, 15:28
av PeterWelzien
Då min nuvarande armé mest består av ett hopplock av olika enheter så skall jag försöka få till en armé med lite tanke bakom. Detta är vad jag har kommit fram till:

Company Command Squad, Meltagun x4 -4
Company Command Squad, Heavy flamer, Meltagun x3, Astropath, Chimera -10

Platoon Command Squad, Flamer x4, Chimera -7
Infantry Squad, Power weapon, Melta bombs, Commissar (Power weapon), -5
Infantry Squad, Power weapon, Melta bombs, -1
Infantry Squad, Melta bombs, -1
Heavy Weapons Squad, Autocannon x3 -2
Heavy Weapons Squad, Autocannon x3 -2

Veteran Squad, Meltagun x3 -3
Veteran Squad, Plasma gun x3, Chimera -6

Valkyrie Assault Carrier, 2xMultiple Rocket Pods -6
Valkyrie Assault Carrier, 2xMultiple Rocket Pods -6

Medusa, Enclosed crew compartment -5
Medusa, Enclosed crew compartment -5
Manticore Rocket Launcher -9

Fordonskomp: -5
Komp: 33

Problemet med denna är den låga kompen. Jag kan spara några poäng om jag sätter valkyriorna och medusorna i samma skvadroner. Dock så ger det bara fem poäng, så jag vet inte om det är värt det.

Har någon något bra förslag på vad jag kan ändra för att få upp kompen lite?

Och är det värt att ta enclosed crew compartment på medusorna?

Re: 1750p IG

Postat: 06 jan 2010, 16:10
av LillePer
Borde inte meltaveteranerna åka bil?
Sen för 5komp så tycker jag inte du borde slå ihop till skvadroner.

Re: 1750p IG

Postat: 06 jan 2010, 16:51
av imp
PerS skrev:Borde inte meltaveteranerna åka bil?
Sen för 5komp så tycker jag inte du borde slå ihop till skvadroner.
Veteranerna lär ju åka Valkyria, precis som första Company cmd


Tycker inte att du ska slå ihop fordonen

Re: 1750p IG

Postat: 06 jan 2010, 17:35
av speedfreek
Läst för mycket om "lövblåsen"?

Re: 1750p IG

Postat: 06 jan 2010, 17:37
av PeterWelzien
speedfreek skrev:Läst för mycket om "lövblåsen"?
?

Så här års har man väl större användning av snöslunga?

Re: 1750p IG

Postat: 06 jan 2010, 17:43
av XecrNist
med sånt där mkt jobbigt får du den komp du förtjänar :P

Re: 1750p IG

Postat: 24 jan 2010, 20:28
av PeterWelzien
Eller skall jag helt sonika skita i kompen och välja en lista som jag vill spela?

Hur stor roll spelar kompen egentligen?

Re: 1750p IG

Postat: 24 jan 2010, 20:51
av sourpus
det är olika på olika turneringar, och vilket som är "bäst" är något som diskuterats sedan tidernas begynnelse..
därför är det en vettig inställning att spela med det som passar en själv, och vad man tror att man kommer ha kul att spela med (givetvis inom rimliga gränser).