Jag ska nog passa på att försöka förklara kampanjen först. Temat för hela kampanjen är "Good vs Evil" och är tänkt att hålla på i ett bra tag. När exempelvis "de goda" vinner så får vi en planet i solsystemet striderna utspelar sig i och tanken är att när kampanjen är slut så vinner den sida som har störst del av solsystemet. Detta gör också att terräng, objectives etc förändras vid varje match.
Som det ser ut just nu är vi 6 spelare på varje sida och därför är vi alla begränsade till 750 poäng per spelare och som vanligt är det minst 1hq och 2 troops.
Jag spelar tillsammans med GK/SM/SW/DA och Eldar mot en annan Tau samt CSMnurgle/Necron/CSM/ORK/Nidz.
Jag tänker mig någonting i den här stilen inför nästa match:
Commander - C&C Node, Sensor suite, Neuroweb jammer, iridium crisis, shield generator och stimulant injector. 187p
Ethereal - 50pts
Riptide - Ion acc, early warning override, stimulants. 225
2x8 Firewarriors - pulse rifles. 2x72
= 606pts
Nu har jag ju 144 poäng kvar att leka med och jag har inte en aning om vad jag bör spendera det på. Har inga broadsides btw så det är inte lönt att föreslå. Tanken med armén så här långt är att skjuta så mycket jag bara kan så mina lojalist-polare kan avancera framåt och puckla på i närstrid. Har aldrig spelat commandern utan vapen men tänkte att om man ger honom sensor suite och c&c node så slipper man använda så mycket markerlights eller kanske rent av skippa dom helt.
Så då är det ju frågan vad fan man ska fylla på med. Har övervägt starkt att kanske ta ett par pathfinders iallafall för att ha lite markers. En annan fundering är om man ska ta ett par crisis-suits iallafall för att få flamers/meltas mot äckliga tanks och tyranider.
Ha i åtanke att jag är nybörjare också och om något på listan är helt tokigt så tar jag inte illa upp om ni påpekar det