Sida 1 av 1

Daemons 1750pts

Postat: 24 jan 2010, 21:45
av XecrNist
Försöker räkna på en bra lista till turneringar, tror inte den jag spelar med just nu håller något vidare för den komp den har, den jag spelar med är listan nedan, förslag på ändringar?

HQ

GUO, Flies
/165pts -5

GUO, Flies
/165pts -5

Elites

3 x Bloodcrushers
/ 120pts -6


Troops

10 x Plaguebearers, Icon, Musician
/ 180pts -7

10 x Plaguebearers, Icon
/ 175pts -5

10 x Plagueberarers
/ 150pts -3

10 x Plaguebearers
/ 150pts -3

Heavy Support

Daemon Prince, Noxious Touch, Iron Hide, Flies, Flight, Mark of Nurgle
/ 215pts - 9

Daemon Prince, Noxious Touch, Iron Hide, Flies, Flight, Mark of Nurgle
/ 215pts - 11

Daemon Prince, Noxious Touch, Iron Hide, Flies, Flight, Mark of Nurgle
/ 215pts - 11


Totalt 1750pts

Komp: 42

Re: Daemons 1750pts

Postat: 24 jan 2010, 22:00
av Jacke
Den kan nog funka. Men du behöver mer killing power! Byt någon/några plague bearers mot bloodletters. Har för mig att Bloodcrushers ger minus 2 per modell.

Vilka kommer i vilken halva?

Re: Daemons 1750pts

Postat: 24 jan 2010, 22:08
av XecrNist
Ja brukar köra Prins, Prins, GUO, Pb(10) Pb med ikon i ena vågen resten i andra för jag har fått erfara den jobbiga vägen att lägga all kraft i ena vågen är för mkt chansning om man får in fel grupp, då ger alltså 3 bloodcrushers -6, orimligt värre, ja bloodletters är ju bra men dör så sjukt lätt eftersom man måste exponera dom rätt mkt om man vill att dom ska göra något

Re: Daemons 1750pts

Postat: 24 jan 2010, 23:15
av Jacke
Bloodcrushers anses ju vara en jäkla bra enhet. Själv föredrar jag fiends. Men eftersom du har wings på prinsarna lär det inte behövas mera fart.

Re: Daemons 1750pts

Postat: 25 jan 2010, 18:22
av lysandestolpe
Jag tycker det känns lite tunt med icons. om du sätter båda ikonerna i "round one" så blir det lite fjärtigt när du slår den där ettan eller tvåan. Jag skulle iallafall försöka få in en till icon så du kan ha en i "round two".

Re: Daemons 1750pts

Postat: 25 jan 2010, 20:03
av XecrNist
Ja, ikoner är ju alltid bra men ja tar alltid en i varje våg och det brukar funka bra, saknar aldrig en ikon, förutom första rundan då :P