AM med SM Komp 0 till Lincon?

Få tips och kommentarer på dina senaste idéer
Doc Sniksnak

AM med SM Komp 0 till Lincon?

Inlägg av Doc Sniksnak »

Jag funderar på att spela Astra Militarum with Space Marine (White Scars allies)
Komp 0 till Lincon. Kommer detta att fungera eller blir jag totalt bortblåst? Länge sedan jag spelade så hjälp tas tacksamt emot.

Company command squad
Kurovs Aquila, Lascannon, Master of ordnance, Officer of the fleet
Chimera

Commisar
Powerweapon

Ministorium priest

Platoon command squad
Meltagun x4
Chimera, Dozer blade

Infantry squad
Power weapon

Infantry squad
Power weapon

Infantry squad
Power weapon

Veteran squad
Heavy flamer, Flamer x2, Demolitions
Chimera

Militarum tempestus scions
Meltagun x2
Taurox prime, TL autocannnon, Taurox missile launcher

Armored sentinel, plasma cannon

Armored sentinel x2, lascannon x2

Manticore rocket launcher

Leman Russ exterminator, heavy bolter sponsons

Space marine captain (white scars)
SM bike, powerfist

Company command squad
SM bikes, company champion, apothecary

Scouts
Missile launcher

Rasmus

Re: AM med SM Komp 0 till Lincon?

Inlägg av Rasmus »

Jag hade varit bekymrad över AA, i stort sett är det ju bara exterminatorn som ger en vettig hotbild mot dem. Är det omöjligt att klämma in en Defence-line? Kanske genom att stryka commissaren, han blir nästan lite överflödig när du har prästen.
"Or Draigo's entry, which is also decidedly ridiculous. Not only did he walk into Tzeentch's house, but he drank all his beer, slept with his wife, and pissed on all the nice tapestries!"

Neth_Oni

Inlägg av Neth_Oni »

värt att tänka på också är vilka power weapons du vill använda; sword, maul eller axe (eller lance :P)

Jag är tyvärr rädd för att listan saknar för mycket punch på skytte och är i närstrid inte direkt mycket bättre, däremot är det alltid kul att se guardblobbar med powerweapons :)

Användarvisningsbild
Hylander

Inlägg av Hylander »

Commandsquaden med bikes bör väl kittas lite. Gravguns kanske :roll:
"Felet med vår värld är att de dumma är så säkra på sin sak och de kloka så fulla av tvivel", Bertrand Russel.

Doc Sniksnak

Inlägg av Doc Sniksnak »

@Rasmus
Visst kan jag klämma in en Aegis defence line och en TL quad gun. Det är nog bra som skydd för AM parkeringen och ger dessutom AA. Då får jag ta bort 2x lascannon sentinels och acceptera 1 högre i komp.

@Neth_Oni
Tyvärr har jag bara modeller med svärd. De borde ju ha yxor.
Tar jag bort commissar + präst + pw-sergeanter och dessutom scouternas missile launcher så får jag 125 p över, vilket räcker till en Hellhound. Lite mindre dålig närstrid och lite mer anti-infanteri. Ingen blob kvar, men den var nog för liten för att fungera i alla fall.

@Hylander
Command squads kan inte ta grav-guns.

Jag funderar på SW allierade istället för SM, men bara om IC med "saga of the hunter" kan ta med sig några killar genom outflank.

Neth_Oni

Inlägg av Neth_Oni »

en 30-manna blobb som är fearless eller alltid klarar morale är riktigt bra scoring för itne så mycket poäng, så kan rekommendera att behålla iaf en präst eller commissar till dem.

Och jo, command squad kan ha special weapons, var en sak de missade i codexen men som togs upp i erratan ;)

Användarvisningsbild
Katarsis
Site Admin

Inlägg av Katarsis »

Neth_Oni skrev:Och jo, command squad kan ha special weapons, var en sak de missade i codexen men som togs upp i erratan ;)
Jag kan inte hitta denna errata du talar om. Skall nog ta ett snack med alla command squads jag möter i fortsättningen. :D
"vissa nördars nördighet är en bättre sorts nördighet än andra nördars nördighet"

Lakhota

Inlägg av Lakhota »

Katarsis skrev:
Neth_Oni skrev:Och jo, command squad kan ha special weapons, var en sak de missade i codexen men som togs upp i erratan ;)
Jag kan inte hitta denna errata du talar om. Skall nog ta ett snack med alla command squads jag möter i fortsättningen. :D
http://www.blacklibrary.com/Downloads/P ... arines.pdf

Användarvisningsbild
Katarsis
Site Admin

Inlägg av Katarsis »

Sweet! Får jag också göra en egen och lägga upp på min sida?
"vissa nördars nördighet är en bättre sorts nördighet än andra nördars nördighet"

Ancalagon

Inlägg av Ancalagon »

Katarsis skrev:
Sweet! Får jag också göra en egen och lägga upp på min sida?
Vad pratar du om nu Katarsis?

Skriv svar