Sitter och snickrar på en 7th edition-lista för mina Black Templars, vet dock inte vad jag ska spendera mina resterande 325 poäng på.
För tillfället har jag:
Chapter Tactics: Black Templars
--HQ--
Chapter Master, bike, Thunder Hammer, Shield Eternal, Artificer Armour - 250
6x Honour Guard, Chapter Banner, 3x Maul, 2x Axe, TH på Champion - 200
--Troops--
Crusader Squad, Lascannon, Plasma Gun - 105
Dedicated Transport: Land Raider Crusader, Multi-melta - 260
Crusader Squad, Lascannon, Plasma Gun - 105
--Elites--
7x Vanguard Veterans, 2x Power Maul, LC på Sergeant - 199
--Fast Attack--
Land Speeder Typhoon - 75
Land Speeder Typhoon - 75
--Heavy Support--
Thunderfire Cannon - 100
Stormraven Gunship (MM/AC) - 200
Honour Guardet hoppar in i LRCn runda ett (Objective Secured LRC kan vara kul tänkte jag) eller åker i Stormraven beroende på motstånd, Chapter Mastern kör med Vanguards.
Jag har 181 poäng kvar att spendera på roligheter, så frågan är på vad. Troops-delen känns lite halvklen just nu, å andra sidan så är ju allt scoring numera... Några idéer?
1750 Black Templars, en del poäng över
- bolterochkniv
Re: 1750 Black Templars, en del poäng över
objective secured-drop pods är ganska nice också, särskilt om man har ett gäng. ett bike squad som teamar med CMn känns inte fel heller, snarare än vanguards. hurricane bolters till SRn är så värt med!
annars känns det väl lite som om listan saknar bra long range AT, lite mer lascannons hade inte varit fel. köp några fler lasplas-enheter med drop pods som du kan droppa tomma på objektiv.
annars känns det väl lite som om listan saknar bra long range AT, lite mer lascannons hade inte varit fel. köp några fler lasplas-enheter med drop pods som du kan droppa tomma på objektiv.
Elias Österlund
"It's a universe where warriors sail planet-killing warpships to alien worlds, fly turbolaser-equipped gunships down to the surface, drive volcano-cannon tanks to the front, then get out and run at the enemy with big swords."
"It's a universe where warriors sail planet-killing warpships to alien worlds, fly turbolaser-equipped gunships down to the surface, drive volcano-cannon tanks to the front, then get out and run at the enemy with big swords."