Dread mob+grot racers! + ett par frågor

Få tips och kommentarer på dina senaste idéer
Ajvar
Inlägg: 372
Blev medlem: 23 sep 2012, 07:31

Dread mob+grot racers! + ett par frågor

Inlägg av Ajvar »

Har skaffat en morkanaut till och funderat på om man kan göra nåt kul med den utanför apoc.

Kom fram till att jag tänkte testa dreadmoben från Waagh ghazkhull. Två andra saker jag inte testat är en tankande mega warlord med lukky stikk samt grots som racar runt i lånade trukks :-)

Jag hoppas att armen är legal och att shoota boyzen samt grotsen är scoring? bara en av trukkarna blir det om jag förstår det rätt då de är dedikerade till shootaboyzen, de andra hör till burna boyz och får inte OS, eller?

Är ju bara shootaenheten som är något stabil men den har ju å andra sidan ett 2+ med reroll, 5+ FNP samt 4+ invuln. Så den bör ju klara sig länge. Synd att jag inte fick in fearlesspinnen bara men tycker att 4+ kff är väldigt lockande med alla dreads och kans...

Är väl ganska uppenbart för de flesta men burnas ska åka i morkanauts och meka för glatta livet. Hoppas kunna ge nästan hälften av walkers 4+ kff och hälften ett 5+ med morkanautens kff.

Det kommer ju att gå väldigt långsamt framåt för merparten av armén, morkanautsen, kansen och shootaenheten kommer ju bara att gå. Dreadsen kan ju pinna på lite mer om de vill

Dread mob:

Morkanaut grot riggers 250
Morkanaut KFF grot riggers 300

3 deff dread 3 add pk grot riggers 285
3*3 killa kans 3 grot zookas 165

Big Mek MFF 110
Painboy 50

CAD:

Warlord Mega armour lukky stikk 125
30 shoota boyz + trukk 245

5 burnas 3 meks + trukk 115
5 burnas 3 meks + trukk 115

10 grots 35
10 grots 35
10 grots 35

Ajvar
Inlägg: 372
Blev medlem: 23 sep 2012, 07:31

Re: Dread mob+grot racers! + ett par frågor

Inlägg av Ajvar »

Fel i kalkylarket, två enheter killa kans räknades inte med i ekvationen :-( tillbaks till ritbordet...

Skriv svar